Digitale Toslink audiokabel past niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een Xtreamer mediaspeler.
Ik heb deze op mijn analoge Breedbeeld TV aangesloten via de composite
video-ingang aan de voorkant van mijn TV (helaas, ik heb nog geen LCD... dat komt nog)

Het geluid wil ik laten lopen via de digitale audio-ingang van mijn Homecinemaset (LG HT-762PZ)
dus ik heb bij Mediamarkt een Vivanco ODT (toslink) < > ODT (toslink) kabel gehaald,
en deze getracht aan te sluiten tussen beide apparaten.
Aan de kant van de Xtreamer past hij prima, alleen krijg ik hem niet goed aangesloten op de
audio-in van mijn homecinema-set, en ik durf hem ook niet te hard door te drukken, straks breekt
het. ( En ja,..... het kunststof bestermdopje is eraf. :) )

de aansluitingen zijn beide afgedicht met een soort van klein zwart klepje dat met een veertje naar binnen wordt gedrukt zodra de kabel erin gaat. Het moet ook maar op 1 manier passen, maar dit past echt niet.

Nu heb ik ergens anders gelezen dat er ook universele digitale audiokabels zijn die (hoe je ze ook draait) altijd passen.... alleen ergens anders in een winkel werden mij deze kabels weer afgeraden door de verkoper, omdat deze voor andere toepassingen gebruikt werden dan waar ik hem voor nodig heb. Volgens de verkoper
moet ik toch echt toslink hebben.

Wat moet ik nu? Wie kan me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

foto'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien kun je een foto plaatsen van die andere aansluiting? Een normale Toslink-kabel heeft trouwens aan beide uiteinden dezelfde aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
BoukeHaarsma schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:13:
Misschien kun je een foto plaatsen van die andere aansluiting? Een normale Toslink-kabel heeft trouwens aan beide uiteinden dezelfde aansluiting.
Hierbij even 2 foto's. 1 van de aansluing van mijn home cinemaset, en 1 van de kabel.
de aansluitingen aan beide zijden is exact gelijk....

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2z5izdf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/11si81h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Dit moet gewoon passen het zijn namelijk gewoon standaart toslink aansluitingen. Mijn ervaring met die covers is dat je er over het algemeen iets meer kracht op moet zetten wil hij op zijn plekje schieten.

Niet te veel kracht en als je hem er recht induwd kun je eigenlijk weining slopen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Moet idd gewoon passen. Bij mijn tv moet ik die kabel ook stevig erin duwen, maar bij mijn versterker gaat het een stuk soepeler :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Moet idd gewoon passen. Enige waar je misschien op moet letten is dat het plugje niet vierkant is maar aan 1 zijde schuine hoekjes heeft ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1