Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetproblemen X48-DQ6

Pagina: 1
Acties:

• RedBull0079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-08-2021
Beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen. Ik heb sinds een half jaar X48-DQ6 moederbord van Gigabyte en het werkt prima. Tot de laatste tijd (2 maanden ongeveer). Het probleem is dat ik niet altijd internetverbinding krijgt als ik mijn pc opstart. Soms moet ik paar x rebooten voor ik internetverbinding hebt. Bios is up to date, en verder heb ik geen foutvermelding en het draait op win 7 64 bits. Als ik het keer op keer op slaapstand doe, heb ik gewoon steeds weer internet, alleen niet met het opstarten.

Iemand bekend met dit probleem? Alvast bedankt voor het meedenken ;)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:42
Ik zie dat je moederbord 2 lan aansluitingen heeft, wat gebeurt er als je de andere gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de netwerkverbinding wel actief (kun je wel netwerklocaties vinden bijv?). In dat geval zal het waarschijnlijk niets met het mobo te maken hebben.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:04
ik heb hetzelfde moederbord en ook win7 x64. ik had soortgelijke problematiek; na een (re)boot kon ik wel het internet op, maar kon ik geen andere computers in het netwerk benaderen. bij mij was de oplossing om mijn firewell, agnitum outpost, te uninstallen. daarna werkte alles weer zoals verwacht.

• RedBull0079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-08-2021
Andere aansluiting zelfde probleem, zelfs als ik netwerkkaart erin stop.

En ik heb geen agnitum firewall. Gewoon standaard firewall van Win7.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RedBull0079 schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:23:
Andere aansluiting zelfde probleem, zelfs als ik netwerkkaart erin stop.
Dan heeft het dus in ieder geval niets met de netwerkinterface op het moederbord te maken als je het ook hebt met een losse netwerkkaart.

Ik vermoed dus eerder dat je probleem wordt veroorzaakt door iets softwarematigs. Ik zou eens beginnen met alle drivers up to date te brengen (chipset drivers etc). Daarnaast inderdaad eens testen of er geen andere beveiliginssoftware dit probleem veroorzaakt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan heeft het idd weinig te maken met de hardware, sowieso niets met het moederbord, maar misschien met de netwerkchip.

Een move naar Client Software Algemeen lijkt me het beste :)
Pagina: 1