Xubuntu verbinding valt weg na 1 download via VSFTP

Pagina: 1
Acties:

• donalduck
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01 16:48
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een oude Celeron 1.3 GHz met 256 mb aan werkgeheugen ingericht als downloadbak/server. Nu is het zo dat als ik met transmission een bestand heb gedownload van internet en deze heb gedownload naar mijn eigen pc via mijn eigen (100 mbit)netwerk, dat daarna de verbinding tussen mijn pc en de server volledig wegvalt. Dwz dat ik niet eens meer kan pingen, van/naar mijn server. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

De server draait Xubuntu 8.10 en heeft verbinding naar internet via een wlan usb stick. de verbinding tussen mijn pc en de server is door middel van een crosslink kabelt. Op de server draait Vsftp, en Samba.

[ Voor 22% gewijzigd door donalduck op 15-11-2009 10:22 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat staat er in de log files? /var/log/mesages , en mogelijk ook via de opdracht 'dmesg'.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03
Blijkbaar gaat er een netwerk interface om als die (zwaar) wordt belast.
  • Welke NIC heb je? De output van
    sudo lshw -numeric -c network
    is handig.
  • Wat staat er in je logs? Zoals ajvdvegt al vraagt
  • Kan je het reproduceren met andere grote filetransfers?
  • Waarom Xubuntu (met GUI) voor zo'n server en niet gewoon Ubuntu server? En waarom 8.10?
  • Wat zijn je netwerk settings? Via Networkmanager gedaan of zelf in /etc/network/interfaces?
  • Heb je je updates gedraaid?
    sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade
We hebben namelijk geen glazen bol. Iets meer info is wel gewenst.

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 17-11-2009 16:38 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• donalduck
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01 16:48
Ik gebruik het liefste xubuntu (GUI) omdat het makkelijker is om daarmee mijn Wireless LAN goed te kunnen instellen, en omdat ik dan met transmission kan werken die een hele handige Webinteface heeft waarmee ik dus vanaf mijn eigen pc torrentjes veel makkelijker kan laten downloaden als mijn eigen pc uitstaat. (X)Ubuntu 8.10 heeft de laatste updates via apt-get update en apt-get upgrade gedaan en
mijn bedraade netwerk staat als volgend in /etc/network/interfaces standaard op :

auto eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0

late update: Heb gisteren een re-install gedaan en het meeste lijkt inmiddels wel weer te werken, maar ik wil mischien gaan kijken voor een ATOM config om dan ook gelijk een leuke media center pc te instaleren die ook wel zuinig is