• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hoi,

Ik zit er aan te denken om een mediaspeler/tank te kopen voor het afspelen van videocontent die op een (ingebouwde of externe usb) harde schijf staan aangesloten.

Nu wil ik eerst even weten wat nou precies het grote voordeel is van zo'n mediatank ten opzichte van een laptop die via HDMI aangesloten is op mijn TV, waarmee ik tot nu toe alle films/series mee bekijk. Is dat dat je met zo'n mediatank ook via torrent/usenet kan downloaden zodat je de laptop niet meer hoeft aan te hebben en het dus energie scheelt?

Ik heb veel players bekeken en zit te twijfelen tussen de volgende modellen, de prijzen zijn inclusief verzendkosten maar exclusief een harde schijf:

Popcorn Hour A-110 (171 euro)
Popcorn Hour C-200 (236 euro)
AC Ryan Play on HD (149 euro)
Xtreamer (120 euro)

Op zich heb ik een groot budget ter beschikking, maar aangezien ik al een PlayStation 3 en een goede laptop heb met HDMI, wil ik eigenlijk een mediaspeler die een flink aantal jaren vooruit kan, mede dankzij de nieuwe firmware updates.

Ik heb hier 2 externe harde schijven staan van 1TB die via USB aangesloten dienen te worden, kan ik daarmee rechtstreeks downloaden via een mediaplayer? Heeft het dus zin om een interne 3,5 HDD te kopen als ik al 2 externe 1TB tot mijn beschikking heb? Want dan komt er nog eens 65 euro bij de prijs van zo'n speler erbij en dan wordt t eigenlijk al wat prijzig aangezien ik dus ook al een PS3 heb die ook best veel kan afspelen?

Dus mijn vragen zijn:

1. Wat is het grote voordeel van een mediaspeler t.o.v een laptop via HDMI aangesloten op een TV?
2. Welk model zal ik kopen, de verschillen zijn mijn niet echt duidelijk...
3. Heb ik aan 2 externe USB HDD van 1TB genoeg of zal ik een 3,5 HDD aansluiten.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het grote voordeel is dat je gewoon permanent een kastje hebt die je mooi met een remote kan bedienen waardoor je je laptop niet hoeft te switchen. Echter, mijn voorkeur zou nog altijd uit gaan naar een laptop aangezien daar veel leukere software op kan draaien (MediaPortal) en je daar eigenlijk alles mee kan doen wat je wilt.

Vraag 2: Zoek reviews en ervaringen op.

Vraag 3: Hoeveel data ga je opslaan? Ik heb aan 2TB namelijk niet genoeg, anderen aan 200GB wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2009 09:23 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik gebruik maximaal 2TB tegelijkertijd, daarna gooi ik er weer war af.

EDIT: Ok, heb nog even wat test doorgelezen en nu blijf ik met 2 spelers zitten.

Xtreamer (120 euro incl. verzending) en AC Ryan PlayOn (149 euro)

Xtreamer heeft 2,5 HDD aansluiting
AC Ryan heeft 3,5 HDD aansluiting

Nu blijft mijn vraag, welke speler krijgt betere firmware updates en kan ik als ik een externe USB HDD aansluit op de speler, hiermee direct naar die schijf downloaden via torrent/usenet m.b.v de mediaspeler, of kan dit alleen als ik een HDD inbouw?

[ Voor 77% gewijzigd door Deezers op 15-11-2009 10:24 ]

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Dan zou ik gaan voor de xtreamer! Vrij sterke updates en community!
Je kunt hier een hd inbouwen, welliswaar een 2.5" maar dat is geen ramp.
De Xtreamer kan super veel formaten afspelen, en heeft bovendien fijn dts downmixing waardoor vrijwel alles wat je download zal afspelen, weet niet of wma pro al in geimplementeerd...
Je hebt iig mogelijkheden om usb disks eraan te hangen....
Je kunt via LAN je bestanden op een pc of nas benaderen, maar ook via upnp dlna afspelen...

Meeste apparaten kunnen iig goed downloaden naar de interne disk, weet niet of ZABNzb of nzbget te draaien is op de Xtreamer, zo ja iig zeker naar de interne disk.
Meeste apparaten draaien op een linux kernel en daar is niet altijd de correcte ondersteuning voor het kunnen schrijven naar ntfs, lezen gaat vrijwel altijd goed, bij sommige is er wel e.a. geport zodat het apparaat het wel kan, dan zou je denk ik wel door aanpassingen in de paden van de download programma's kunnen downloaden naar een usb disk.

Hoe snel is je internet verbinding? en wordt je dan eventueel niet blijer van het downloaden op je normale pc ivm snelheid, of een goede NAS?.
Het decoderen van Yenc etc. van binaries kost gewoon processor kracht, als je dan nog eens encryption aanzet belast je de processor nog even iets meer, de processor kan het aan hoor maar is niet mega snel en hier echt voor bedoelt, parren en unrarren duurt ook gewoon vrij lang op dit soort apparaten.
Zonder encryptie en max 4 connections trek ik max 1700KB p/s uit een PCH-A110, de C-200 zal dit vast sneller doen, en de Xtreamer ook ietsjes sneller.

Ik download zelf om deze reden liever op mijn pc, want dan trek ik 3 - 3.5MB per seconde in de download, parren en rarren is dan veel sneller... en voordat de pch klaar was had ik het al via ftp op de pch geupload op de interne disk.... of kon ik het op mijn pc al benaderen via een file share.
Wil je downloaden en er niet over nadenken, dan werkt het overigens prima via bovenstaande programma's en spelers...

Ik zou in die prijsklasse kiezen voor de Xtreamer, en heb daarbij wel het bang for buck gevoel ( veelzijdig, goede ondersteuning, en prima prijs )... maar vooral voor het afspelen, downloaden doe ik liever met een normale pc of een nas met iets meer power.

[ Voor 62% gewijzigd door GrandPuba op 16-11-2009 09:09 ]