Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dit probleem eigenlijk al heel lang, maar begint me steeds meer te irriteren, dus ik gooi het maar even in de groep ;-)

Ik heb een Asus X70F, originele Vista.
En ondanks dat mijn speakers aan staan, en de volume omhoog, heb ik heel vaak geen geluid!
Ik heb de indruk dat het heel vaak is wanneer de laptop in de slaapstand geraakt is.
De oplossing is dan dat ik hem weer opnieuw opstart. Maar met steeds meer proggies begint dat herstarten steeds langer te duren, dus ben nu op zoek naar een andere oplossing.

Wat meestal we hielp, is als ik naar de geluidsinstellingen ging, en daar gewoon een beetje ging rotzooien. het geluid b.v. zetten op Realtek Digital Output, en dan weer terug naar de speakers,, configureren, testen etc. tot ik weer geluid had.
Echter, nu ben ik 5 minuten bezig geweest, en is me nog niet gelukt op die manier, dus nu ben ik het echt zat!
Tenminste... bij het testen lukt het me uiteindelijk wel om geluid te krijgen, maar dan ga ik weer naar youtube of whatever.. en.. GEEN geluid!
En ja.. ik heb ook de geluidsmixer geopend, en er staat echt helemaal niets op gedempt of lage volume.
Ik heb al geprobeerd om de geluidsdriver te updaten, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwste driver al is geinstalleerd.
En dat is realtek high definition audio
datum 25-4-2007
versie 6.0.1.5406

tips en hints zijn welkom. Ik krijg net een gigantisch leuk filmpje van mijn zus, en die wil ik graag met geluid bekijken :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens uitgesloten of het aan de hardware of aan de software ligt. Boot eens met een live linux distro die overweg kan met je geluidschip en kijk eens wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich goede tip!
Maar in de praktijk lastig.
Het probleem dient zich ook niet elke dag voor.. en verdwijnt ook na restart.
Dus ja.. het geluid zal wel werken als ik een Linux opstart, maar met een normale herstart ook..

irri dat het schijnbaar geen reproduceerbare fout is...

edit:

had het net weer.
Na weer een standby.
Intressant, toen ik de driver eruit gooide, en via internet opnieuw installeerde, gaf hij een melding dat de speakers niet aangesloten waren, en werd automatisch de digitale output geselecteerd.

hm..
kabeltje los aan de binnenkant?
Nee, geloof ik niet. Het is eigenlijk nooit 'random'. Maar altijd na standby of niet netjes afsluiten.
Eigenlijk sluit ik een hardwareprobleem wel uit, eigenlijk..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
mischien deze drivers proberen?
http://downloads.guru3d.c...Driver-download-2423.html

Werkte altijd perfect op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:53:
Eigenlijk sluit ik een hardwareprobleem wel uit, eigenlijk..
Dan ga ik dit topic een schopje geven naar het zachtere gedeelte van dit forum.

> WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik krijg de indruk dat de speakers niet meer uit stand-by komen of iets dergelijks. Zo ver waren jullie ook al, maar ik heb het idee dat er geen stroom meer op staat? Hoe zit het met audio over een koptelefoon? Werkt dat wel altijd, of precies hetzelfde/een vergelijkbaar probleem?

@TERW_DAN: Softcore op GoT, joh? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
heb precies hetzelfde probleem maar dan met een Dell studio 1555 die op Windows 7 draait

Dell support heeft me Windows 7 doen herinstalleren maar dat bracht geen zoden aan de dijk

ooit een oplossing gevonden voor jouw probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehadmet een Asus mobo. Bleek te liggen aan de chipset drivers, maar vraag me niet waarom ;) een update van de drivers heeft het bij mij uiteindelijk opgelost.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Rupie schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:13:
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehadmet een Asus mobo. Bleek te liggen aan de chipset drivers, maar vraag me niet waarom ;) een update van de drivers heeft het bij mij uiteindelijk opgelost.
heb vandaag nog maar eens contact gehad met Dell Support, ze komen vrijdag het moederbord komen vervangen, te hopen dat het daarmee opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
ze zijn het moederbord gisteren komen vervangen, geen problemen meer gehad met het geluid - maar ik moet ook wel zeggen dat ik sinds dinsdag geen problemen meer had gehad eigenlijk. wel moet ik zeggen dat laptop vlotter lijkt te draaien, dus misschien dat er wel iets loos was. de toekomst zal het moeten uitwijzen of het geluid in de toekomst nog moeilijk doet. in afwachting ben ik alvast tevreden van de optie home support die in de tijd gratis bij laptop gegeven werd
Pagina: 1