Receiver en zuilen 'the cheap way'

Pagina: 1
Acties:

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoi, nieuw hier en gelijk met een vraag: :9

Met een budget van €200,- (of liefst ietwat minder) zoek ik graag naar bovenstaand.

Ik dacht eerst aan zelfbouw (het maken zelf leek me al erg mooi) maar daar komt toch wel veel bij kijken (inhoud, crossovers, juiste drivers etc.). Ook kwam ik de Eltax Concept 400 tegen. Deze krijgt positieve reviews (prijs/kwaliteit-verhouding) en tegen onderstaande prijs kun je niet bouwen.

Link: Lepai mini amp
Dit moet natuurlijk gevoed worden en aangezien ik niet zo ergens een versterker/receiver heb rondslingeren moet ik die ook zoeken/kopen.

2 opties:

- 'Echte' receiver: Nieuw gaan deze al meteen over m'n budget. Tweedehands vind ik geen probleem (mits kwaliteit (nog) goed is). Helaas op markplaats een Sony STR-DE 197 voor €75,- misgelopen. :(
Maar gewoon stug verder zoeken ofniet?

- The ultra cheap way: Lepai mini ampIk weet het niet serieus tegenover een echte receiver maar toch, voor die paar euro's uit te proberen ofniet? Of bied die gewoon te weinig 'power' om die Eltax te voeden?

Nu hoef ik echt geen top notch systeem, ben echt geen audiofiel maar wil gewoon iets leuks/goeds.
Zal gebruikt worden i.c.m. laptop (muziek/film) en tv.

Alvast zeer bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 15-11-2009 02:25 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Piet91 schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:23:
Link: Lepai mini amp

Dit moet natuurlijk gevoed worden en aangezien ik niet zo ergens een versterker/receiver heb rondslingeren moet ik die ook zoeken/kopen.
Ik vraag me serieus af hoe serieus je zo'n dingetje moet nemen. Werkt op een 12 Volt adapter en kan dan 100 Watt per kanaal versturen. Wel 100 Watt maximaal, dus PMPO. Maar er staat niet bij hoe veel Watt constant. En aangezien er geen methode is om PMPO om te rekenen naar RMS is het lastig. Gemiddeld overstijgt het opgegeven PMPO-vermogen het RMS-vermogen met een factor tien tot twintig.

In het slechtste geval zou dat ding dus 5 Watt per kanaal geven. En om nu met 5 Watt een paar van die Eltax Concept 400 zuilen aan te gaan sturen. Nee, dat lijkt me geen goed idee.

Ik zou het dus niet doen :)

Overigens zou ik ook eerder naar een stereoreceiver/versterker kijken dan naar een meerkanaals type. Dit omdat je toch "maar" twee speakers aan wilt sluiten en het dan zonde is te gaan betalen voor dingen die je toch niet gaat gebruiken.
Piet91 schreef op zondag 15 november 2009 @ 02:23:
Ook kwam ik de Eltax Concept 400 tegen. Deze krijgt positieve reviews (prijs/kwaliteit-verhouding) en tegen onderstaande prijs kun je niet bouwen.

Nu hoef ik echt geen top notch systeem, ben echt geen audiofiel maar wil gewoon iets leuks/goeds.
Zal gebruikt worden i.c.m. laptop (muziek/film) en tv.
En al ben je geen audiofiel wil ik je alsnog aanraden te gaan luisteren naar die speakers. En de reden is dat elk merk en type speaker een andere klank heeft. Dus nu kunnen die speakers qua prijs/kwaliteit wel goed scoren, maar als ze een naar jou inziens "slecht" geluid hebben dan schiet je er nog niets mee op.

Maar voor jouw budget zou ik liever twee goede/betere boekenplankspeakers pakken dan meteen hele zuilen...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 15-11-2009 02:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik zou in plaats van die lepai amp, naar een class-t bordje met TA2020 of TA2024 gaan kijken, als je in dezelfde prijsrange wil blijven. Ik heb een TA2024 bordje en zo'n lepai-achtig geval gehad, dat lepai ding was regelrechte crap, kan eigenlijk geen normale speakers hebben, waarschijnlijk alleen autospeakers. Het TA2024 bordje deed me echt verbazing, echt goede geluidskwaliteit, je moet alleen wel zelf aan de slag met volumeknop en behuizing e.d.
Er zijn ook class-t amps met behuizing voor leuke prijsjes zoals de Sonic Impact, deze versterker staat heel hoog aangeschreven, zie ook Sonic Impact T-Amp - The Truth.

• Piet91
  • Niet online
ey, bedankt voor jullie input, kan ik weer mee verder.

Die Lepai vond ik zelf ook niet erg serieus, was wel leuk geweest als het kon natuurlijk :)
Zo'n 2024, kan bijvoorbeeld dan ook zoiets?:
Link: T-amp
Maar goed, ik ga 'ns kijken of ik die speakers eens kan beluisteren. Misschien ook maar eens in een Mediamarkt o.i.d kijken hiernaar en misschien leuke (stereo)receivers.
Dinsdag geen colleges dus maar 'ns kijken wat ik dan kan doen. Iemand een adresje met die speakers in de buurt van Delft/Zwolle?

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 16-11-2009 00:13 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Piet91 schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:07:
Iemand een adresje met die speakers in de buurt van Delft/Zwolle?
Dat wordt lastig...
Vooral omdat die speakers al zeker vijf jaar oud zijn en in dit segment volgen types elkaar nogal snel op. Dus ik zou gewoon naar winkels gaan waar ze speakers verkopen en zien wat er nog meer voor dit soort geld te krijgen is. Het is niet slecht om meerdere opties open te laten dan je blind te staren op één merk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Piet91
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:44:
[...]
Het is niet slecht om meerdere opties open te laten dan je blind te staren op één merk.
Nee, klopt maar uit 'vooronderzoek' kwamen die naar voren en naar verder 'onderzoek' werd ik er wel enthousiast over. Maar zeker ik ga eerst nog rondkijken. Hopelijk morgen nog :/

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Piet91 schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:07:

Zo'n 2024, kan bijvoorbeeld dan ook zoiets?:
Link: T-amp
Zoiets bedoelde ik inderdaad, zie ook Topping en Dayton.
Topping is naar mijn mening het "bekenste" merk voor dit soort versterkers, Dayton heb ik geen flauw idee van eerlijk gezegd maar heb het merk al meerdere keren voorbij zien komen, Muse (Impact) nog nooit eerder gezien maar ziet er goed uit.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

is tweedehands een optie ?

• Piet91
  • Niet online
Ey, bedankt voor die links, zal d'r eens naar kijken. Mijn link wat trouwens gewoon een resultaat van mijn zoekopdracht op Ebay Nederland.

Vandaag naar de Mediamarkt @ Rijswijk geweest. Geen succes, alles was daar qua prijs 2 tot 20 maal mijn budget. :/ Maar goed, wel een stapel Mediazines en koopgidsen mee... :)
Op zich wel, mits de receiver/versterker + zuilen in mijn budget vallen, en alles er nog gewoon goed uitziet. Voordeel is dan wel dat ik dan misschien wat kwalitatief gezien beters zou kunnen bemachtigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2009 20:43 ]

Pagina: 1