Azalia Soundcard AC97 driver? (voor Windows 7)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik heb een Azalia Soundcard AC97. Lastig om hier een Windows 7 driver voor te vinden!

Ik heb al de Realtek AC'97 Vista/7 Driver v.6305 geinstalleerd. Windows Media player speelt nu wel af (deed ie voor installatie v/d driver niet), maar nog steeds geen geluid. Zijn er nog andere drivers die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo'n Azalia AC97 is met 99.9% zekerheid hier een onboard soundchip op je moederbord.
Zaak is het dus om uit te zoeken wat voor moederbord je hebt, dan kom je vanzelf bij de audiochip.
Kijk bijvoorbeeld eens in de handleiding.
Plug ook je speakers nogmaals in en uit als het systeem aan staat.

Maar normaal ondersteunt Windows 7 een hoop van die apparaatjes zelf al.

Je geeft echter geen enkele informatie over je systeem anders dan dat je een of ander AC97 (dat is een standaard, hier valt een enorm scala aan chipjes onder) chipje hebt en dan je Windows 7 gebruikt. Waarbij je blijkbaar het vermoeden hebt dat het een Realtek is, wat goed zou kunnen.
Dit is echter dermate weinig informatie dat er zo goed als niets met zekerheid te zeggen is over wat zal moeten gaan werken. Jij zult dus uit moeten zoeken wat voor moederbord of audiochip je hebt.
Trek eventueel de kast open (of betreft het hier een laptop? model vermelden!!). Op veel moederborden staat een modelnaam op het moederbord geschreven. Naast de geheugenmodules of tussen de PCI sloten bijvoorbeeld.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Ik heb een MS-7046 moederbord en die soundcard is volgend mij onboard ja.
Handleiding: http://217.110.237.67/Man...%20v1.0%20-%20MS-7046.pdf

Drivers voor Windows 7 lijken nergens te vinden. Ik hoop niet dat het kopen van een nieuwe geluidskaart de enige oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Op de site van de fabrikant (medion.com) staan ook nog geen Windows 7 audio drivers voor mijn mobo, ik heb ze hierover gemaild, krijg geen antwoord. Iemand nog suggesties..?

[ Voor 4% gewijzigd door bananenbennie op 16-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zoek is een driver voor de CMedia CMI9880L, dan kom je toch een heel stuk verder... :P

[ Voor 4% gewijzigd door MikeKiller op 16-11-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
goeie tip!

voor mensen met hetzelfde probleem:

http://luisprato.spaces.l...BC!1492.entry?sa=25151486

worked for me :)
Pagina: 1