Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CE6.x] win mobile ook voor laptops - is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Even een kort dilemma, mijn Pa is handig met zijn afstand bediening voor zijn Sony Bravia LCD TV maar een computer thuis voor internetbankieren of e-mail, een date zoeken via het internet daar heeft hij angst voor.
Te ingewikkeld is zijn oordeel. Nu dacht ik - zou hij iets kunnen met een laptop waar net als bij sommige smartphones je alleen icoontjes hoeft te klikken toch zijn weg naar het internet weten te vinden.

Hoe realistisch is dit idee om Windows Mobile of een Laptop/Netbook te installeren en te gebruiken.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:28
Niet, Gebruik je local policy's van windows daarmee kun je het systeem helemaal dicht timmeren _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door powerboat op 14-11-2009 22:08 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

WIndows mobile op pc's ken ik nog niet, maar Google Android komt misschien straks wel voor netbooks uit. Maar een netbook met een Ubuntu installatie is ook niet makkelijk voor hem? (Weet zijn computer ervaring niet, maar een kleine cursus volgen wil hij ook niet?)

https://powershellisfun.com

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
Nu is het vast niet erg werkbaar voor je vader maar de HTC Advantage is een soort crossover van mobiel en laptop:
http://www.htc.com/nl/product/advantage/specification.html
Draait op WM6.1 en heeft ook een vga poort.

• DocSnuggels
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:10:
WIndows mobile op pc's ken ik nog niet, maar Google Android komt misschien straks wel voor netbooks uit. Maar een netbook met een Ubuntu installatie is ook niet makkelijk voor hem? (Weet zijn computer ervaring niet, maar een kleine cursus volgen wil hij ook niet?)
Ach mijn Pa heeft altijd in de bouw gewerkt, net geen analfabeet, kan aardig de krant lezen maar een computer bedienen die niet zo werkt als zijn afstandsbediening wordt lastig. Een cursus volgen helaas geen optie gebleken tenzij hij een nog een leuke slimme vrouw leert kennen die hem over de drempel heen kan krijgen. Hij 67 nu en vrouwen eisen tegenwoordig meer dan een man met zijn kwalificaties kan bieden als je begrijpt wat ik bedoel. Neen ik hoop juist iets simpels doch geadvanceerd genoeg is om hem uit het isolement te halen. Misschien is een smartphone wel... die HTC overigens met CE is haast niet meer leverbaar overigens. Wel leuk hebbedingetje overigens maar geen haalbare kaart.

Het moet iets zijn met icoontjes vandaar mijn idee eerst voor Windows Mobile of iets soortgelijks. Ik zag een Toshiba JournE voorbij komen in CT magazine maar een dergelijk tablet apparaatje is nog toekomst muziek. Ik ben zelf niet zo op de hoogte wat je nou wel of niet met internet en mobieltjes kan doen of moet ik zeggen in hoeverre een smartphone mijn Pa over de drempel heen kan tillen, internet bankieren bijv.. hoe simpel is dat voor een man met alleen lagere schoolopleiding en een leeftijd van 67.

[ Voor 19% gewijzigd door DocSnuggels op 14-11-2009 22:39 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

DocSnuggels schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:35:
[...]
hoe simpel is dat voor een man met alleen lagere schoolopleiding en een leeftijd van 67.
Mijn vader is 71 en zijn leven lang veehouder geweest, ook weinig opleiding gehad en hij vroeg me laatst ook al voor een pc maar hij heeft niet echt een idee wat hij wil en ermee kan :) Vraag me ook echt af hoe je mensen van richting 70 nog zoiets kan leren als ze er nog nooit iets mee gedaan hebben, ze moeten echt geinteresseerd zijn anders gaat het niet lukken

https://powershellisfun.com

• DocSnuggels
  • Niet online
Mijn Pa zou wel willen, maar opnieuw in de schoolbanken zoals hij dat ziet is niet haalbaar. Mijn moeder is 5 jaar geleden weggevallen en zij had hem wel over kunnen halen saampjes maar dat is een als dan... Neen hij wil wel maar het moet simpel zijn en een beetje groot scherm hebben als het een smartphone zou moeten zijn. Een tijdje terug las ik een verhaal over een PC gebruiken zonder eerst een Windows of anders OS te hoeven starten - embedded of zo.

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:13

Icyzer

Goudvis

Probeer inderdaad ubuntu eens, dan installeer je gewoon een dock. Dan hoeft hij alleen icoontjes te klikken

• blokje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08-2022
Imho moet je alle Linux oplossingen vergeten. Leuk en aardig maar het werkt niet out-of-the box op sites die bijvoorbeeld Flash verwachten. Paar jaar geleden Opa (80) ook zijn pc geupgrade van Win 3x naar WinXP waarbij ik goed gelet heb op de volgende dingen:

- DPI Verhogen, maakt alles net iets groter en daardoor makkelijker benaderbaar
- Nutteloze dingen uit start menu halen (Administrative tools e.d.)
- Op het buroblad direct alle belangrijke dingen (Internet explorer, Word, Mail)
- Schrijf een simpel documentje met plaatjes waar die op moet klikken om van A naar B te komen
(VB: Klik op de blauwe E, Klik op de adresbalk, typ in www.hotmail.com)

Belangrijkste is dat jij tijd kan nemen of iemand die je kent (tante/oom) die hem goed op weg kan helpen met 2/3 uurtjes per week zodat hij niet in een diepe put valt.

Betreffende mijn opa;) Die is nu al zover dat hij zelfstandig achter de PC kruipt, een webcam heeft gekocht en ondertussen regelmatig zit te skypen met Familie door het land en de wereld ;-). Maar begin dus niet te moeilijk. Windows is mijn inziens dus de beste keuze omdat je tantes/ooms/vrienden/kennissen je vader kunnen helpen waar nodig.
Pagina: 1