Toon posts:

Externe harde schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iomega externe HD en deze heeft altijd goed gewerkt. Tot ik er een Mac iso op heb gezet (mac journaled geformatteerd). Vanaf heden piept hij wanneer ik hem op mn pc aansluit. In de bovenste usb piept hij snel. Beneden de usb wat langzamer.
Zodra ik hem in mijn macbook stop dan werkt het prima. Ook in mijn mediaspeler herkent het apparaat de HD.

Inmiddels heb ik de hd Win NT geformatteerd, maar werkt nog steeds niet..ook fat32 heeft het niet verholpen.

Iemand een idee of hetzelfde gehad?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Krijg je in je explorer en/of schijfbeheer wel een extra schijf te zien? Als ie zo piept verwacht ik niet, en denk ik dat de usb poorten niet voldoende vermogen kunnen leveren om de disk op te laten spinnen.

Denk dat het dus aan je pc het euvel is en niet je disk.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:14:
Krijg je in je explorer en/of schijfbeheer wel een extra schijf te zien? Als ie zo piept verwacht ik niet, en denk ik dat de usb poorten niet voldoende vermogen kunnen leveren om de disk op te laten spinnen.

Denk dat het dus aan je pc het euvel is en niet je disk.
Zodra ik de usb erin stop, begint het piepen, dus krijg niets te zien.
Verder is er aan de configuratie van mijn pc niets veranderd. Is een flinke toren. Het werkt daarentegen wel op mijn macbook op batterij.
Ook op andere pc's piept hij.