Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-08 20:12
Hallo allemaal,

Sinds eergisteren heb ik een 21,5" iMac in mijn bezit.Prima apparaat, alleen zit ik nog met een probleempje.Ik zou namelijk graag mijn geluid via de oordopjes hebben, terwijl ik op een afstandje van 5 meter zit.
Prima op te lossen met mijn mijn MBR-100, dacht ik.

Vervolgens probeer ik mijn MBR-100 te verbinden met mijn iMac. Dit was al vlot geregeld, zodat ik iTunes kon starten. Het signaal komt door, maar de kwaliteit is écht slecht. Het kraakt en piept aan alle kanten. :'( Soms begint iTunes het nummer zelfs versneld af te spelen.

Als eerste ga je natuurlijk de MBR-100 de schuld geven. Helaas onterecht blijkt. Als ik de MBR-100 namelijk met mijn iPod verbind is er niks aan de hand. Prima geluid, kraak en kraak helder.

Aan het aantal verbindingen kan het ook nauwelijks liggen. De MBR-100 is namelijk, naast het toetsenbord en de muis, het enige bluetooth apparaat dat met de iMac verbonden is.

Mijn vraag is dus; weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt voor jullie input,
Jasper de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Aan het aantal verbindingen kan het ook nauwelijks liggen. De MBR-100 is namelijk, naast het toetsenbord en de muis, het enige bluetooth apparaat dat met de iMac verbonden is.
Weet je dat zeker? Ik bedoel heb je het uigetest door tijdelijk de muis en toestenbord te disconnecten(tijdelijk ff een tobo'tje/muis met usb pakken als je die hebt). Heb je zelf dan ook al wel wat geprobeerd? Want je gaat (als je die zin leest) volgens mij meer op gevoel af dan feiten/waarnemingen.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
Dom dat ik dit vergeten ben te typen, maar ik heb inderdaad beide connecties even verbroken en toen getest.
Helaas helpt dit niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
josper schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:50:
Vervolgens probeer ik mijn MBR-100 te verbinden met mijn iMac. Dit was al vlot geregeld, zodat ik iTunes kon starten. Het signaal komt door, maar de kwaliteit is écht slecht. Het kraakt en piept aan alle kanten. :'( Soms begint iTunes het nummer zelfs versneld af te spelen.
Jasper de Boer
Ook al een ander programma geprobeerd dan iTunes? Lijkt nu namelijk daar aan te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Ik heb hetzelfde met mijn macbook air.
Heb ook alles (behalve de blackberry bt receiver) dat via bluetooth werkt uitgeschakeld, maar zonder succes.
Via mijn nokia is het geluid wel goed over bt.
Ik heb verder wel gemerkt dat als ik wat foto's van mijn nokia naar mijn mac stuur ik maar +-60kB haal als mijn muis en keyboard geconnect zijn, terwijl ik met die twee uit tot 170kB/s haal.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
Met VLC en Plex hetzelfde verhaal:(
iTunes is (helaas) ook niet de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien maakt de iMac verbinding via het verkeerde profiel? Als je het headset profiel pakt, krijg je slecht mono geluid. Het bluetooth stereo profiel werkt dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
Hallo sunoke,

Kun je me uitleggen hoe ik dit instel?
Bij geluid --> uitvoer staat als type Bluetooth-koptelefoon.

Ik denk dat ik wel het juiste profiel heb, want als ik de verbinding tot stand breng staat er: Gebruik als audioapparaat (stereo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josper
Update:

Ik heb apple even gemaild over het probleem. Hopelijk kunnen zij mij van een oplossing voorzien.

//Jasper
Pagina: 1