Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Audio gedeeltelijk verstoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 dagen werkt plotseling het geluid niet goed meer. Het rare is sommige dingen werken wel.

mijn voicemail .wav-jes die ik via email krijg, doen het niet
online film op geenstijl of VI.nl, doet het niet
online film op vkmag of belegger.nl, doen het wel
mp3/winamp, doet het wel
games, doen het wel

Wat vreemd is, is dat het geluid niet helemaal weg is. De eerste paar seconde klinkt het normaal en vervolgens zakt het weg. In de verte is er nog een soort blikkerig geluid te horen. Maar zelfs met de speakers voluit is er niets van te maken. Als ik pauzeer en opnieuw start gebeurt dat ook, maar niet altijd.

Ik heb de drivers van m'n Soundblaster X-Fi Xtreme Audio opnieuw geinstalleerd, geen succes. Flash10 update, geen succes. Diagnostics van Soundblaster geeft geen storingen.

PC draait op Vista64

Verwijderd

Topicstarter
Okay, tijd voor een schopje.

Zit nog steeds met bovenstaand probleem. Het vreemde is dat ik bij Company of Heroes soms wel en soms geen goed geluid heb. Wordt het ook opeens blikkerig.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
offtopic:
Bij het openen van dit topic krijg ik een melding van Google Chrome, dat er malware wordt gehost op de server waar je icon op staat

"Waarschuwing: het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.
De website op www.tandartskunst.nl lijkt malware te hosten. Dat is software die uw computer kan beschadigen of zonder uw medeweten acties kan uitvoeren. Als u een site die malware host alleen al bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Ga naar de Diagnosepagina voor Safe Browsing van www.tandartskunst.nl voor meer informatie over problemen met deze site.
Meer informatie over hoe u uzelf online kunt beschermen tegen schadelijke software."

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Probeer eens een goed codec pack te installeren zoals k-lite of CCC.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:21:
[offtopic]Bij het openen van dit topic krijg ik een melding van Google Chrome, dat er malware wordt gehost op de server waar je icon op staat
Ja, dat Google d'r lekker in zakt. Ik heb m'n site etc verwijderd. Er staan enkel nog enkele jpegs gehost. Er zat waarschijnlijk iets in m'n wordpress blog. Heb Google een verzoek tot herbeoordeling gedaan. Vervolgens niets meer vernomen. Ja, een nieuwe waarschuwingsmail een dag nadat ik de boel opgeschoond heb. M'n hosting kan er ook niets mee. Ben ik lekker mee.

Ik zal vanmiddag eens een codec pack installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Codec pack (CCCP) heeft niet geholpen.

Zit nu in m'n apparaatbeheer te kijken en zie dat er een paar verschillende apparaten/besturingen zijn geinstalleerd:
Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio
Realtek High Definition Audio
ATI Function Driver for High Definition Audio (2x)

De dubbele ATI zal wel met m'n crossfire videokaart te maken hebben. Maar waarom stuurt die ook audio aan?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu een week verder en nog niets opgeschoten. Geluid is nog steeds bij een aantal programma's crap. Alsof het door een stemvervormer en een didgeridoo is gehaald. Is er echt niemand die een idee heeft?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een hardware probleem. Als het alleen op bepaalde applicaties fout gaat zit het diep, in een chip of zo. Misschien heeft het met de gebruikte samplerates te maken.

Probeer eens een paar verschillende wav bestanden af te spelen: 16kHz, 32kHz, 44.1kHz en 48kHz

En bekijk de audio device instellingen van je applicaties. Zit er een overeenkomst in? Dan zou het de mixer kunnen zijn. Ook weer diep in een zwarte postzegel verstopt.

[ Voor 83% gewijzigd door joopv op 20-11-2009 19:20 ]

• astrocore
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
Heb je de windows speaker instellingen nagekeken ?
Dat ze respectievelijk op Hoofdtelefoon of Desktopset staan.

Ik had ook een keer vaag geluid, bleek dat alles om eoa reden op 7.1 geluid stond.
BTW ik geloof dat die ati driver geluid via HDMI naar je scherm stuurt.

[ Voor 8% gewijzigd door astrocore op 20-11-2009 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
astrocore schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:16:
Heb je de windows speaker instellingen nagekeken ?
Dat ze respectievelijk op Hoofdtelefoon of Desktopset staan.

Ik had ook een keer vaag geluid, bleek dat alles om eoa reden op 7.1 geluid stond.
BTW ik geloof dat die ati driver geluid via HDMI naar je scherm stuurt.
Gevonden!
Ergens ver weg bij de Sound Blaster instellingen stond de boel op 7.1. Nu naar 2/2.1 gezet en ik heb weer geluid. Geen idee waarom dat opeens anders stond, maar het is gelukkig opgelost.

Wel zwaar irritant dat ik dit niet zelf heb kunnen vinden. |:(
Pagina: 1