[WIN2K8] offline files / redirected folders op music na

Pagina: 1
Acties:

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2025

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Via het dreamspark programma heb ik windows 2008 server kunnen bemachtigen. Via een AD en de bijbehorende GPO kan ik nu folder redirection opzetten voor de verschillende clients die ik thuis heb. Aangezien het mij wel een mooi idee leek om mijn documenten, muziek en foto's op een centrale plek in huis te bewaren (met het oog op backups ed) heb ik de bijbehorende folders geredirect naar een share op de server. De standaard GPO voorziet in dat geval in het automatisch synchroniseren van deze mappen naar de client pc's via Offline files (in dit geval Vista machines, waaronder twee desktops en een laptop).

Dat ging allemaal goed, totdat ik erachter kwam dat de synchronisatie geen rekening hield met de beschikbare schijfruimte op de C:\ systeempartitie. Het synchroniseren ging door totdat de schijf vol zat. De oorzaak hiervan was een te grote collectie aan muziek en video's. Deze bestanden hebben voor mij echter geen hoge prioriteit, in tegenstelling tot mijn documenten en foto's. Om schijfruimte over te houden op mijn systeempartitie heb ik via de GPO het synchroniseren via Offline files uit gezet.

Via de search op GOT en google vind ik wel verschillende manieren om offline files geheel aan of geheel uit te zetten via de GPO, of om specifieke bestandstypen uit te sluiten van synchronisatie.

Mijn vraag is daarom nu of er een manier is om een geredirecte folder uit te sluiten van synchronisatie via offline files, terwijl de andere folders, zoals my documents en pictures wel gesynchroniseerd worden.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kunt toch per share opgeven of je de bestanden wel of niet off-line beschikbaar wil stellen? Meerdere shares dus aanmaken en die voor je muziek en video's zo instellen dat ze niet gesynchroniseert worden. (Je gebruikt Off-Line files dus nu als een soort van backup op je pc's, ik bedoel dus: Waarom off-line files, je kunt de files ook centraal laten staan en ze via een share benaderen)

https://powershellisfun.com

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Het is inderdaad ook een optie om de muziek en video op een aparte share te zetten zonder folder redirection. Zij het niet dat je dan de integratie met het OS een beetje mist. De mooiste oplossing is daarom voor mij degene die ik beschreef in mijn vorige bericht. Ik heb ook geprobeerd om op die shares waar de muziek en videomappen naar geredirect werden het 'offline beschikbaar maken' uit te zetten. De synchronisatietool van Vista walste hier echter vrolijk overheen. Dat laatste kan echter ook veroorzaakt worden door het feit dat je mappen niet kan verwijderen uit die tool voordat ze volledig gesynchroniseerd zijn. Voor mijn muziekmap was dat onmogelijk gezien de kleine hoeveelheid schijfruimte op de systeempartitie.

Ik wil de offline files voor documenten en foto's instellen omdat ik dan ook offline met deze files kan werken, als ik bijvoorbeeld met mijn laptop weg ben, of als mijn server voor onderhoud oid uit de lucht is.

[ Voor 6% gewijzigd door DwarV op 14-11-2009 20:42 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

DwarV schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:40:
Het is inderdaad ook een optie om de muziek en video op een aparte share te zetten zonder folder redirection. Zij het niet dat je dan de integratie met het OS een beetje mist. De mooiste oplossing is daarom voor mij degene die ik beschreef in mijn vorige bericht. Ik heb ook geprobeerd om op die shares het 'offline beschikbaar maken' uit te zetten. De synchronisatietool van Vista walste hier echter vrolijk overheen. Dat laatste kan echter ook veroorzaakt worden door het feit dat je mappen niet kan verwijderen uit die tool voordat ze volledig gesynchroniseerd zijn. Voor mijn muziekmap was dat onmogelijk gezien de kleine hoeveelheid schijfruimte op de systeempartitie.

Ik wil de offline files voor documenten en foto's instellen omdat ik dan ook offline met deze files kan werken, als ik bijvoorbeeld met mijn laptop weg ben.
Het is wel handiger om off-line al je documenten en foto's beschikbaar te hebben, maar om al je muziek en video's on the road bij je te hebben? Je kunt trouwens je off-line cache wissen van je pc door http://www.uvm.edu/~gcd/?p=37 . Na herstart van je computer begint hij dan opnieuw met synchroniseren, als je dan die map met muziek en video's ergens anders plaatst voordat je opnieuw inlogt zou het goed moeten gaan.

https://powershellisfun.com

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Ah dat is geweldig zo'n tool :D. Mijn dank is groot. Ik zal kijken of ik op deze manier de synchronisatie goed ingesteld krijg.

Het niet meenemen van al mijn muziek en video on the road is trouwens een bijkomstigheid van de kleine harddisk in mijn laptop.