pc dvi - tv hdmi werkt niet, geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• jayant_r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste tweakers

sinds kort heb ik een probleem met het beeld van mn tv sinds ik alles opnieuw heb geinstalleerd.
voorheen heeft tv altijd beeld gegeven.
ik moest service packs installeren anders weigerden een hele hoop progs te werken, toen heb ik uiteindelijk alles geformatteerd en heb ik windows opnieuw geinstalleerd met sp3, nu doet bijna alles het weer alleen mn tv wilt me geen beeld meer geven als 2e monitor.

ik heb geprobeerd bij beeldschermeigenschappen om 2e monitor in te schakelen maar zodra ik dan op ok of toepassen klik dan wordt hij gwn weer grijs/blauw (dat hij niet geselecteerd is).

ik heb 2 x windows opnieuw geinstalleerd, ik heb 2 dvi-hdmi kabels gebruikt 1 van 2 meter en 1 van 5 meter
ik heb ook videokaarten verwisseld en het lijkt me sterk dat ik 2 kapotte videokaarten heb, 2 kapotte dvi-hdmi kabels heb, en 2 versies van windows die het me allebei moeilijk maken.

ik heb laatste versies van drivers geinstalleerd van ati catalyst

mn pc eigenschappen:

intel billings 2 D845EBG2
mn videokaart is een ati radeon 9250 (RV280) (asus 9250)

iemand die me kan helpen en/of een idee heeft?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Onder 'Display Options' is een optie 'Force TV detect' Probeer die eens aan te zetten en te kijken wat die dan doet?

Enig idee welke versie van drivers je had voor de herinstall? Toen de tv wel nog werkte?

• jayant_r
Force TV detect stond ook aan, ik heb net windows 7 geinstalleerd, en hier kan ik catalyst niet eens installeren:S.. ik zit er nu aan te denken om nu via s-vhs te doen ik heb bijna alles geprobeerd

drivers had ik allemaal op mn usb hardeschijf, ik had dezelfde setup versie van ati, maar in die service pack 3 was die videocodecs allemaal al geinstalleerd en ik had geen enkel vraagteken bij aparaatbeheer, maar tv deed het niet, toen heb ik tog maar ati catalyst erop gezet en toen ook geen resultaat, nu met win7 werkt het ook niet:S.

voor dat ik opnieuw moest installeren en tv het nog deed had ik geen eens ati catalyst erop. Windows had toen de tv al gedetecteerd.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er als je alleen je TV aansluit? En heb je de aansluitingen al eens gewisseld? Dus de TV op de dvi waar nu het scherm op zit en andersom.

• jayant_r
mn videokaart heeft 1 vga uitgang voor mn gewone monitor.. en een dvi uitgang voor tv, zelfs als ik tv als hoofdmonitor doe dan wilt ie het niet doen (als ik vga eruit haal)..

op televiesie is maar 1 hdmi aansluiting, toen ik eerste x aan ging sluiten had ik geen enkel probleem:S ik had toen alleen aangesloten en alles deed het in 1 x

[ Voor 8% gewijzigd door jayant_r op 15-11-2009 18:39 ]