• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Op mijn DFI NF-680i Lt zit een koeler met een venijnig vinnetje. Zo'n heel klein herrieschoppertje.
zit zo geplaatst dat de videokaart(en) er over heen vallen.
ondanks vervaning van de geleidingspasta ( nu Zalman thermalgrease ZM-STG1) blijft de south bridge flink warm. Vlak na een stevige belasting 65 C.
heeft iemand ervaring met:
-hoe de temp van de southbridge te verlagen

meeste koelers die ik bekijk zijn voor de northbridge. Iemand ervaring met de HR-05 (thermaltkae of de " blue flower" van Zalman ( bij deze laatste kan ik SLI helemaal vergeten.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Willem71 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:59:
Op mijn DFI NF-680i Lt zit een koeler met een venijnig vinnetje. Zo'n heel klein herrieschoppertje.
zit zo geplaatst dat de videokaart(en) er over heen vallen.
ondanks vervaning van de geleidingspasta ( nu Zalman thermalgrease ZM-STG1) blijft de south bridge flink warm. Vlak na een stevige belasting 65 C.
heeft iemand ervaring met:
-hoe de temp van de southbridge te verlagen

meeste koelers die ik bekijk zijn voor de northbridge. Iemand ervaring met de HR-05 (thermaltkae of de " blue flower" van Zalman ( bij deze laatste kan ik SLI helemaal vergeten.
Als je met 'blue flower' die passieve heatsink bedoelt, dan zou ik je dat afraden. Je zegt dat je de temperatuur omlaag wil hebben. Met de meeste passieve koeling zal dat niet gaan lukken. Het is wel stiller natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Je zou een alternatieve actieve koeler kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld deze. Beetje overpriced imho (en voor NB) bij ikbenstil, maar het gaat om het idee. En laat er sowieso airflow overheen lopen d.m.v. casefans. Meer kan je niet doen vrees ik. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
mjah als ik het zo zie gaat deze bvb wel passen. Veel betere koeling krijg je niet op je southbridge. Zou je eventueel zelfs nog een 80mm fan op kunnen zetten. Maar lijkt me stug dat dat nodig is.

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
_the_crow_ schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:11:
[...]
Als je met 'blue flower' die passieve heatsink bedoelt, dan zou ik je dat afraden. Je zegt dat je de temperatuur omlaag wil hebben. Met de meeste passieve koeling zal dat niet gaan lukken. Het is wel stiller natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Je zou een alternatieve actieve koeler kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld deze. Beetje overpriced imho (en voor NB) bij ikbenstil, maar het gaat om het idee. En laat er sowieso airflow overheen lopen d.m.v. casefans. Meer kan je niet doen vrees ik. :)
hen ik bekeken, maar gaat wel erg de hoogte in. Past de sli zeker niet, want de south-bridge ligt net achter de pci-e slots
Craven87 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:17:
mjah als ik het zo zie gaat deze bvb wel passen. Veel betere koeling krijg je niet op je southbridge. Zou je eventueel zelfs nog een 80mm fan op kunnen zetten. Maar lijkt me stug dat dat nodig is.
Uiteraard deze bekeken. Maar kan dus niet goed achterhalen of deze past met een Sli opstelling.
Iemand ervaring met de HR-05 ( evt sli/fx) en sli op dit mobo?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
Willem71 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:07:
[...]

hen ik bekeken, maar gaat wel erg de hoogte in. Past de sli zeker niet, want de south-bridge ligt net achter de pci-e slots
[...]

Uiteraard deze bekeken. Maar kan dus niet goed achterhalen of deze past met een Sli opstelling.
Iemand ervaring met de HR-05 ( evt sli/fx) en sli op dit mobo?
Hoezo kun je dit niet achterhalen? is een kwestie van het meetlint erbij pakken. Thermalright heeft een heel complete tekening van dat ding op hun website staan.

Verwijderd

65 graden load is niet zorgwekkend imo. Ik zou het gewoon laten als het is.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:18:
65 graden load is niet zorgwekkend imo. Ik zou het gewoon laten als het is.
Inderdaad.
Als je geen problemen ondervindt dan zou ik het gewoon zo laten. 65 graden is echt wel een acceptabele temperatuur hoor.
Pagina: 1