Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WOL icm KPN Experiabox mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:03
Hi all,

Ik weet dat hier al enkele topics over zijn geweest, maar na 2 á 3 weken er mee gestoeid te hebben waag ik toch nog een laatste poging door het hier te vragen om het werkend te krijgen.

De bedoeling is dus dat ik een computer dmv WOL kan activeren. Het probleem zit hem in de KPN Experiabox (Speedtouch 780 WL, maar geflashed door KPN). Poort 7 en 9 heb ik naar het IP adres van mijn PC geforward, en ook heb ik meerdere malen het 192.168.1.255 adres geprobeerd zodat het naar alle PC's gestuurd zou moeten worden.

Als ik mijn pc uitzet en hem dan binnen enkele minuten weer probeer aan te zetten via WOL werkt het prima. Probeer ik het na een uur, dan werkt het niet meer. Blijkbaar vergeet het modem de IP adressen of iets, ondanks dat het vaste ip adressen zijn.

Op internet zijn hier al meerdere topics over te vinden, maar allemaal zonder (werkende) oplossing of een oplossing welke met de nieuwste firmware niet meer werkt. Ook ben ik hier in een topic op Tweakers.net wat nog redelijk recent was wel een reactie tegen gekomen dat het wél gelukt was, maar helaas heeft deze poster vervolgens geen reactie meer gegeven op de vraag hoe het dan gelukt was ;(

Ik gebruik IPB van HetNet, waardoor ik het modem, voor zo ver ik weet, ook niet kan flashen aangezien anders het bellen niet meer werkt.

Mijn laatste poging is dus hier om aan de echte tweakers te vragen of er hier iemand een oplossing heeft. Ik zou er in ieder geval erg blij van worden :*)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de experia box vervangen door een speed touch 546 modem, en wol werkte meteen, ook extern.
Ik heb poort 9 udp door gelinkt naar het lokale ip adres van de slapende computer...

Met de experia box werkte wol alleen maar intern, staat dit niet dicht in deze dichtgezette experia box?

grt.

• Rowinvd
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:06:
Hallo,

Ik heb de experia box vervangen door een speed touch 546 modem, en wol werkte meteen, ook extern.
Ik heb poort 9 udp door gelinkt naar het lokale ip adres van de slapende computer...
Oké, en op dat 546 modem werkt telefonie ook?
Geloof dat ik dat modem nog wel heb liggen, maar of ie het nog doet weet ik niet... Dacht dat nou juist net die stuk was ;(
Met de experia box werkte wol alleen maar intern, staat dit niet dicht in deze dichtgezette experia box?
Geen idee, maar ik krijg het in ieder geval wel extern werkend als ik de pc maar niet later dan 30 minuten nadat ik hem afgesloten heb weer via wol probeer op te starten.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Rowinvd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:39:
[...]
Oké, en op dat 546 modem werkt telefonie ook?
Geloof dat ik dat modem nog wel heb liggen, maar of ie het nog doet weet ik niet... Dacht dat nou juist net die stuk was ;(
Nope, de ST546 doet geen VoIP, enkel de 7xx serie van Thomson

...

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 23:29
Misschien dat je hier nog wat aan hebt:

http://www.ipbforum.nl/ex...0caf94352ea919c51af360dd5

Verwijderd

[/quote]
Geen idee, maar ik krijg het in ieder geval wel extern werkend als ik de pc maar niet later dan 30 minuten nadat ik hem afgesloten heb weer via wol probeer op te starten
[quote]

Wol werkt nu ook op mijn KPN Experia box, poort 9 UDP en poort 7 gelinkt naar het Broadcast adres in mijn geval 192.168.2.255.

Mijn WOL Magic Packet Sender kan je hier downloaden: http://magicpacket.free.fr/

Bij hostname je externe ip adres, bij subnet mask: 0.0.0.0 [network broadcast]
Mac adres van de lokale computer welke je wil opstarten, en protocol UDP poort 9.

grt.

Verwijderd

Na het opstarten van de computer neem ik deze over met het gratis, voor particulire gebruik, programma teamviewer (eens soort remote desktop, maar je hoeft geen poorten open te zetten voor dit programma), hiermee kan ik ook weer de computer afsluiten.

www.teamviewer.nl

• Rowinvd
PhatFish schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:46:
[...]

Nope, de ST546 doet geen VoIP, enkel de 7xx serie van Thomson
Oke, hoef ik daar niet meer naar om te kijken :)
Deze link was ik al meerdere malen tegen gekomen, ook goed bekeken maar helaas heeft het geen succes gehad ;(
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:40:

Wol werkt nu ook op mijn KPN Experia box, poort 9 UDP en poort 7 gelinkt naar het Broadcast adres in mijn geval 192.168.2.255.

Mijn WOL Magic Packet Sender kan je hier downloaden: http://magicpacket.free.fr/

Mac adres van de lokale computer welke je wil opstarten, en protocol UDP poort 9.

grt.
Hmm... ik heb wel al 192.168.1.255 geprobeerd, zal daar nog wel eens even mee gaan stoeien dan.
Maar jij hebt het WOL dus wel werkend gekregen op je KPN Experiabox/Speedtouch 780WL waarbij je dus geen firmware geflashed hebt of iets(anders werkt telefonie niet meer)? :/
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:08:
Na het opstarten van de computer neem ik deze over met het gratis, voor particulire gebruik, programma teamviewer (eens soort remote desktop, maar je hoeft geen poorten open te zetten voor dit programma), hiermee kan ik ook weer de computer afsluiten.

www.teamviewer.nl
Thnx, die kende ik inderdaad ja, gebruik zelf LogMeIn :)

Verwijderd

Bij mij werkt alles nu met de experia box, ik kan via het broadcast adres 192.168.2.255 iedere computer binnen mijn netwerk aanspreken, met de verschillende mac adressen.

let wel bij mij is het 192.168.2.255 , met de origenele kpn zwarte 780 experia box niet geflasht.

• Rowinvd
Goed, ik ben er weer een avondje mee bezig geweest, en heb weer wat nieuwe dingen ontdekt.

Als eerst heb ik het geprobeerd via LAN, en dit werkte zowel op het 192.168.1.255 adres als op het directe interne IP van mijn computer.

Wat wel erg bijzonder is, is dat het nu helemaal niet meer van buitenaf werkt :/
Ik heb het via enkele internetwebsites en vanaf een computer uit een geheel ander netwerk geprobeerd, maar in beide gevallen ging de computer niet (meer) aan...
Ik heb alles in het modem nagekeken, maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden waardoor het niet meer zou kunnen werken.
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:40:
Hoe heb jij het werkend gekregen? Mogelijk dat ik nu ook het probleem heb wat jij ook eerst had...

Ik heb het nu in ieder geval ingesteld staan dat poort 7 en 9 (beide UDP) gelinkt staan naar 192.168.1.255. En dan probeer ik vervolgens vanaf een ander IP naar mijn IP te connecten, en vul daarbij mijn MAC adres in.

Probeer het overigens voornamelijk via deze tool:
code:
1
http://www.rshut.com/products/wol/?mobile=1&ip=YOUR_IP&mac=YOUR_MAC

(website)

Thnx voor de moeite in ieder geval ;)

Verwijderd

Check je gateway eens of die goed staat, verder verwijder eens alle poorten welke je hebt open staan, dit heb ik ook een keer gehad, dat ik met geen mogelijkheid een poort naar buiten open kreeg.

Daarna werkte het weer.

• Rowinvd
De gateway, wat en hoe moet ik daarvoor checken? :$

Heb zojuist alle openstaande poorten verwijderd, het modem verschillende keren opnieuw opgestart maar het wil maar niet werken :'(

Heb voor de duidelijkheid nog even een aantal printscreens gemaakt van de settings, heb jij misschien ergens wat anders staan?
(Het gaat overigens wel gewoon om een vaste PC ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/18/1258559642-220.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/18/1258559693-090.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/18/1258559744-490.jpg

Verwijderd

Alles staat goed, aleen 1 opmerking. in de experia box, staat onderstaande toch vast in de box.

Interface - LocalNetwork
TCP/IP-configuratie
Adres van Thomson Gateway: 192.168.2.254/24
Eerste adres van DHCP: 192.168.2.1
Laatste adres van DHCP: 192.168.2.252

dan is je broadcast toch 192.2.168.255 en dus niet 192.1.168.255??? dus je wol moet dan ook naar dit adres verwijzen....192.2.168.255

kijk ook eens of je firewall van je lokale computers poort 9 en 7 doorgeven! of dit in de firewall aanzetten!
Succes, het moet werken en het blijft werken bij mij!

Ik heb de experia box Thomson TG787v SIP heb ik!

• Rowinvd
Hmm... bij mij is dat toch echt de 192.1.x serie, hier het overzichtje:
Interface - LocalNetwork

Interface-informatie

Interfacegroep: lan

TCP/IP-configuratie

Adres van SpeedTouch: 192.168.1.254/24
Eerste adres van DHCP: 192.168.1.70
Laatste adres van DHCP: 192.168.1.253
DHCP-leasetijd: 1 dag, 0:00:00
Auto-IP: Uitgeschakeld
DHCP-server: Ingeschakeld
Dit heeft er standaard ingestaan zo, heb deze gegevens nooit aangepast. Overigens kan ik me ook met andere Speedtouch modems herinneren dat het de 192.1.x serie is...?

Wat nog wel een mogelijkheid is, is dat ik mijn computer (de computer welke met WOL opgestart moet worden) een IP adres geef in de 192.2.x serie. Zal dat vanavond eens gaan testen :)
Een firewall staat niet op mijn PC geïnstalleerd (virusscanner ook niet), dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.

Trouwens, bedankt voor alle moeite die je neemt Showfotos! d:)b d:)b

• Rowinvd
Deze middag weer mee bezig geweest, helaas nog steeds geen succes ;(

Als ik mijn computer een ip geef in de 192.2.x range, dan heb ik (uiteraard |:( ) geen internet meer.
Die optie viel dus al snel af ;)

Daarnaast heb ik nog meerdere keren alle poorten verwijderd, modem opnieuw opgestart, 10 minuten stroom eraf gehaald en daarna weer het WOL opnieuw ingesteld. Allemaal helaas zonder succes.

Als ik de WOL regel in het modem direct aan het IP van mijn computer koppel en het dan probeer te activeren krijg ik wel wat te zien in het logboek van het modem:
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1425/modemf.jpg

Het modem lijkt het dus wel te accepteren, maar er gebeurt vervolgens niks...
Vul ik het IP 192.1.168.255 in, dan gebeurt er helemaal niks én verschijnt er ook niks in het logboek.

Ik weet ook niet meer wat ik ondertussen nog kan doen, gelooof dat ik alles zo'n beetje wel geprobeerd heb, maar het wil maar niet werken :N

Verwijderd

probeer eens poort 7 en poort 9 apart toe wijzen aan je broadcast adres.

dus niet poort 7 en 9 aan de wol, volgens jouw screen shot, maar allebei apart los verwijzen.

• Rowinvd
Dat was nog een goed idee ja, helaas heeft ook dit niet tot het gewenste resultaat geleid :(

Hoe heb jij de

UPnP gebruiken:
Uitgebreide beveiliging gebruiken:

instellingen staan?

Verwijderd

staan allebei op nee...

• Rowinvd
Hmm... dat heb ik ook, dat kan het probleem dus ook niet zijn |:(

Verwijderd

Rowinvd

:N

Ik heb precies dezelfde wens als jij. Heb ook alles geprobeerd wat jij hier beschrijft, met exact hetzelfde resultaat. Ik ben bang dat we ons erbij neer moeten leggen dat WOL vanaf het internet met de KPN Experiabox niet mogelijk is. Erg jammer. Maar ik zal af en toe eens kijken of iemand hier toch de oplossing weet te melden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 23:11 ]

Verwijderd

Toc moet het werken ik heb zelf een kpn expera box, zie al mijn bovenstaande topics...\

• Rowinvd
Dat is juist het vreemde ja!
Over het algemeen lees ik op internet dat niet werkt, en als showfotos zich niet had gemeld had ik dat KPN ding echt de deur uit gesmeten en overgestapt naar de kabel, eindelijk van dat geval af.

Maar goed, ik wil toch nog proberen om het werkend te krijgen, het moet dus wel kunnen....

Welke software versie heb jij draaien? Misschien dat daar nog een verschil in zit. Ik heb momenteel 7.4.5.1

Verwijderd

Krijg nou wat!? Zit ik gewoon nog wat te pielen (aangemoedigd door showfotos' opmerking). Krijg ik de boel ineens aan het werken. :*)

Mijn Experiabox:
Productnaam: SpeedTouch 780
Softwareversie: 7.4.5.1

Ik heb de UDP poorten 7 en 9 doorgeschakeld naar de op te starten PC. Dus exact het IP adres van die PC en niet 192.168.1.255 oid.
UPnP en "uitgebreide beveiliging" staan uit. (Stonden gisteren nog aan).

Eén voorbehoud. Ik stuur het magische pakketje van achter dezelfde Experiabox maar wel naar het externe IP adres. Dat was steeds zonder succes, maar nu doet het het ineens.

Iets geeft mij het gevoel, dat het net zo goed weer kan stoppen met functioneren, of dat het vanaf een echt externe locatie toch niet werkt. Zal het morgen van buitenaf proberen.

• Rowinvd
:o :o :D

Bijzonder dit!

Ik ben erg benieuwd of het morgen ook nog werkt, nadat de PC een aantal uur heeft uitgestaan. Het schijnt dat het speedtouch modem na x uur toch het internet IP adres vergeet (ook al staat deze op 'vast' ingesteld).

Kun je ook eens kijken of het via deze link werkt?
code:
1
http://www.rshut.com/products/wol/?mobile=1&ip=YOUR_IP&mac=YOUR_MAC

• Rowinvd
WoW! :o :o
Ik heb hem net ook aangekregen!

Werkt dus wel als je beide poorten (7 en 9) apart koppelt aan het directe IP van de computer.

Echter, nu ben ik bang dat we weer tegen dit probleem aanlopen:
In het scherm Delen van spelen & toepasingen van de SpeedTouch heb ik een portforwarding gemaakt naar de SERVER. Dat bleek bij het testen goed te werken, wanneer de SERVER net is uitgezet. Echter, waneer deze langer (zeg een half uur) uit staat, dan reageert hij niet meer. En dat was voor mijn toepassing nu juist wel de bedoeling.

Ik ben al zover dat ik op andere fora over iets als de ARP tabel heb gevonden. Poorten worden blijkbaar geforward naar een apparaatnaam (in dit geval SERVER) en via de ARP tabel weet de SpeedTouch dat hierbij (in mijn geval) het IP adres 192.168.1.72 hoort. Hoewel ik in de SpeedTouch via de configuratie van het apparaat SERVER bij DHCP het vinkje bij Gebruik altijd hetzelfde IP adres heb aangezet, blijkt toch dat deze koppeling na uitschakelen van de SERVER verloren gaat. Dat zie je bijvoorbeeld aan de meldingen in het Gebeurtenislogboek. Eerst wordt het packet wel naar het IP adres doorgegeven. Later niet meer.

Mijn eerste gedachte was om de portforwarding niet naar de naam SERVER te doen, maar naar het IP adres dat daarbij hoort. Het blijkt echter dat het adres direct weer door de naam vervangen wordt wanneer dat bij Delen van spelen & toepassingen wordt ingevuld; blijkbaar kan de SpeedTouch dat wel onthouden.

Een andere oplossing zou zijn om het magic packet niet te forwarden naar de SERVER, maar naar het broadcast adres 192.168.1.255, maar dat de SpeedTouch schijnt daar niet voor te zijn ingericht of het is in het KPN programma uitgezet. Bij forwarden naar elk ander IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.1.210) zie je in het Gebeurtenislogboek een melding verschijnen wanneer het packet binnenkomt. Alleen bij 192.168.1.255 wordt in het logboek geen enkele melding gemaakt.
Bron: Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Maar aangezien het bij showfoto's wel goed schijnt te werken, heb ik toch nog hoop! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Rowinvd op 26-11-2009 21:10 ]

Verwijderd

Mooi om te lezen dat het nu al werkt.

Het werkt bij mij en het blijft werken zelfs via het broadcast adres, ik kan extern meerdere pcs wakker maken, en overnemen via teamviewer.

alleen bij mij is mijn broadcast adres 192.169.2.255, dit adres staat ook in mijn experia box gelinkt naar de poorten 7 en 9.

Thomson Gateway Kpn experia box
Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.2.1

Hebben jullie geen skype of msn? praat wat makkelijker.... :)

Ps: je moet altijd de pc welke je wil ontwaken, eerst netjes via windows afsluiten, dus niet uitdrukken want dan werkt het niet! denk aan je firewal!

Mijn eerder bericht:
[/quote]
Geen idee, maar ik krijg het in ieder geval wel extern werkend als ik de pc maar niet later dan 30 minuten nadat ik hem afgesloten heb weer via wol probeer op te starten
[quote]

Verwijderd

Bereken je broadcast adres:
zie de link

http://nl.tech-faq.com/ca...rurl=translate.google.com

zet in de pc die je wil ontwaken, je ip adres vast, je subnet, je gateway, en je dns

Verwijderd

Helaas! Hij deed het na een nacht uitstaan niet meer. Door 1 keer handmatig de pc te starten was het vervolgens weer in orde. Ca 1,5 uur later vanaf mijn werk was er weer geen reactie.... Ik ben er bang voor... |:(

• Rowinvd
Helaas helaas helaas.... Ook hier ging de pc niet meer aan vandaag ;(

Mijn pc heeft een vast ip adres, zowel op de pc als in het modem ingesteld, het subnetmasker is 255.255.255.0, en de pc welke wakker gemaakt moet worden heeft het interne IP van 192.168.1.100.
Als je dit invult, kom je dus uit op 192.168.1.255.

Als ik dat adres invul in het Speedtouch modem waar de poorten 7 en 9 naar toe moeten, dan gebeurt er niks en ook in het logboek verschijnt er niks.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 06:19:
Thomson Gateway Kpn experia box
Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.2.1
Hmm... zou het dan nog kunnen dat jij een oudere versie van het Speedtouch modem heb, toen KPN zijn firmware nog niet zo ingebakken had? :/

Bij mij is er echt namelijk niks over Thomson in terug te vinden en ook de gegevens zijn wat anders;

SpeedTouch

Informatie

Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer: CP0650KT7AC
Softwareversie: 7.4.5.1

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 13:18
Ik zal een beetje meer licht hierop schijnen.

De 787 is de opvolger en dus nieuwer dan de 780WL. Beide heten Experiabox, maar het zijn andere routers.
Daarom ook jullie verwarring over het gebruikte subnet.
De 787 gebruikt het 192.168.2.x subnet en de 780WL zit in het 192.168.1.x subnet.
Jullie portforwards zijn dus niet uitwisselbaar. Ieder moet zijn eigen subnet gebruiken.

Wat dus op de 787 wel mogelijk is, hoeft niet persé te werken op de 780.

Er zijn wel twee versie 780WL van KPN/Xs4all in omloop. Een met normale en de ander met KPN firmware.
Je kan aan de webpage van de router bovenaan zien welke het is.
Als er KPN staat, kan alleen KPN firmware erop. Als er Thomson staat, mag de normale firmware erop.

Enfin, de router 'vergeet' altijd welke pc je bedoelt met de portforward.
Dat komt doordat de ARP tabel niet ververst wordt, als de pc uit staat.
Je moet dan de pc vermelding statisch maken in de ARP tabel. Dat kan alleen via de CLI.
Die optie is dus niet mogelijk met de KPN firmware. De CLI toegang is beperkt/niet mogelijk.
Je kan dan alleen de optie om via het broadcast adres de pc te bereiken gebruiken.
Blijkbaar werkt dat niet altijd/volledig.

Verwijderd

Dank voor je uitleg cornfed99111. Ik ben bang dat het idd niet gaat lukken met de THOMSON SpeedTouch 780. Jammer.

Zou het mogelijk zijn een andere modem/router met VOIP te gebruiken, of kan die niet ingesteld worden voor het bestaande KPN abonnement (internet & bellen)?

• cornfed99111
Nee, niet mogelijk.
Het telefonie gedeelte verplicht de Experiabox. Zonder kan je wel andere routers gebruiken.

Maar heb je een Thomson of KPN 780?

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 27-11-2009 18:18 ]

• Rowinvd
Thnx voor je verhelderende uitleg ja, Cornfed99111!

Zat zelfs niet eens naar de exacte cijfers te kijken van de modems :$

Het lijkt dus gewoon simpelweg niet mogelijk met de 780, zonder deze te hacken, maar als je dat weer doet krijg je geen telefonie meer.

Ik heb overigens de THOMSON SpeedTouch 780, althans, dat staat linksboven in de webinterface. Bij de specificaties staat Configuratie: Servicenaam: KPN Experia Box, ST780 (gewijzigd door gebruiker)

Ik denk dat ik als laatste poging contact ga opnemen met KPN (inmiddels geen HetNet meer), met de vraag of ik een nieuw modem kan krijgen, en als dat niet kan wordt het:

:w :w KPN :w :w

Welkom UPC d:)b

Verwijderd

Maar heb je een Thomson of KPN 780?
Ik heb dezelfde als Rowinvd:
Ik heb overigens de THOMSON SpeedTouch 780, althans, dat staat linksboven in de webinterface. Bij de specificaties staat Configuratie: Servicenaam: KPN Experia Box, ST780 (gewijzigd door gebruiker)
Afbeeldingslocatie: http://rjkolvoort.nl/forum/Thomson%20SpeedTouch%20780.gif

Zou hier dan inderdaad normale (niet KPN) firmware in geflashed kunnen worden? Met behoud van VOIP?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 20:14 ]

• Rowinvd
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:06:

Zou hier dan inderdaad normale (niet KPN) firmware in geflashed kunnen worden? Met behoud van VOIP?
Nee, dat gaat dan in ieder geval weer niet lukken want KPN heeft de VOIP gegevens echt alleen in hun eigen firmware gezet, en is ook alleen mogelijk om via die firmware gebruik te maken van telefonie.

Anders kon je ook gewoon een ander modem nemen ;)

• cornfed99111
Bij jullie staat geen KPN meer bovenin de hoek. Misschien hebben ze dat nu gewijzigd.
Als je ze flashed met een normale firmware (als dat zou lukken), ben je wel de telefonie kwijt.
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat van jullie beide de 780 gelockt is.
KPN doet er kennelijk alles aan om het zo onduidelijk mogelijk te maken.. 8)7

Je kan eens kijken in dit topic. Daar zijn ze flink bezig om de Experiabox op de knieën te krijgen.
Misschien interessant voor jullie:
Experia naar Speedtouch 780 flashen

Verwijderd

cornfed99111 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:36:
[...]
Je kan eens kijken in dit topic. Daar zijn ze flink bezig om de Experiabox op de knieën te krijgen.
Ik ben er doorheen gebladerd en de moed is me in de onderin de schoenen gezakt. Dat jullie je daar allemaal zo in verdiept hebben. _/-\o_

Ik geef het op. De telefoon moet het wel blijven doen! Dan maar geen WOL. Of naar UPC overstappen... >:)

Bedankt voor alle tips! d:)b

• Rowinvd
cornfed99111 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:36:
Bij jullie staat geen KPN meer bovenin de hoek. Misschien hebben ze dat nu gewijzigd.
Als je ze flashed met een normale firmware (als dat zou lukken), ben je wel de telefonie kwijt.
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat van jullie beide de 780 gelockt is.
KPN doet er kennelijk alles aan om het zo onduidelijk mogelijk te maken.. 8)7

Ik had dat topic inderdaad al grotendeels gelezen, deze avond nog eens uitgebreid doorgelezen.

Ik zelf schiet er weinig mee op, omdat het telefonie gebeuren gewoon moet blijven werken op het modem
Enkele weken geleden ben ik wel met een ander modem aan de slag gegaan, ook gewoon een ST780 (heb aan het begin een stuk of 5 modems gehad, omdat het modem steeds stuk ging bij het updaten van de firmware vanwege een geoxideerde telefoonkabel :X ), en heb die dus gebruikt om mee te testen.

Dit is me dan uiteindelijk ook gelukt om via de user.ini download -> bewerk -> upload manier root toegang te krijgen, maar het volgende probleem is dan weer dat het bellen ermee kapt. |:(

Ik denk dat ik eigenlijk gewoon nu wel weet wat ik ga doen, en dat is snel naar UPC overstappen. Ten eerste heb je niet zo'n *piep* modem waarin je niks kunt instellen, daarnaast is de download/upload snelheid is ook nog eens vele malen hoger. Ben eigenlijk ook gek om nog bij KPN te blijven 8)7

Ga denk dan van de week maar even goed kijken hoe de overstapprocedure in elkaar zit, aangezien de mail adressen (@hetnet.nl) wel weer behouden moeten blijven (ja, ik weet het, erg stom -O- ), en dan gewoon internet en bellen (tv ook trouwens ;)) gewoon allemaal via UPC :)

Misschien dat ik dit weekend nog wat ga kloten om het WOL werkend te krijgen op dit modem, maar ben bang dat het toch allemaal hopeloos wordt ;(
Mocht ik nog wat vinden, horen jullie het uiteraard als eerste!

Iedereen, met name showfotos, bedankt voor alle hulp _/-\o_ _/-\o_ d:)b d:)b :*)

Verwijderd

Ja, wat een ellende met de KPN experia box, als mijn contract bij KPN is afgelopen stap ik over naar Telfort, meer snelheid voor minder geld, en een modem waar je alles mee kan.

Wat mij het meeste stoort aan de kpn box is dat ik ook mijn eigen ip range niet kan instellen.

Voor de rest blijft Wol werken en blijft werken....

Al onze systeembeheerders zitten ook bij Telfort, bij Ziggo bij ons in de buurt is ook vaak storing.

gr.

Verwijderd

Nog even een kleine update. Ik heb zojuist, na 10 minuten in de wachtstand te hebben gestaan }:| , de KPN helpdesk gesproken. De KPN medewerker zei doodleuk, dat dit soort zaken door de KPN niet ondersteund worden. Ze bieden slechts internetverbinding en email. Dat een andere Experiabox (Die van showfotos: Thomson Gateway Kpn experia box, Productnaam: TG787v, Softwareversie: 8.2.2.1) de WOL functie wel ondersteund is gewoon toeval.
Voila! En dat was dat. 8)7

Ik ben er klaar mee. (Met de KPN). Nou zoek ik een goed alternatief. Ik dacht aan UPC, maar begrijp, dat Telfort ook een mogelijkheid is. Ik zal me er eens in verdiepen. Als iemand een goede tip heeft, houd ik me van harte aanbevolen.

Kleine aanvulling: Een vast IP adres is noodzaak. Telfort en UPC bieden dit niet, voor zover ik weet....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 19:46 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het is een oud topic, maar ik post het toch maar voor als mensen hier via google op komen:

De oplossing is een static ARP entry maken.

DMV telnet ga je naar het modem, dan typ je in 'ip arplist'
Hier zie je de adressen in de hudige ARP tabel, allemaal DYNAMIC.
Die voor de WOL-computer moetdus STATIC worden.

Eerst 'ip arpdelete' om de DYNAMIC entry te verwijderen, dan 'ip arpadd' om een STRATIC entry toe te voegen.

et voila! niet vergeten af te sluiten met 'saveall'

Verwijderd

Beste maarud,

dank je voor je post. Ik had alleen nog even de vraag met welke credentials je inlogt?

ik heb de onderstaande al geprobeerd:

kpn
admin
administrator
root

groetjes

Burner1977

• maarud
  • Nu online
Ik heb mijzelf administrator gemaakt met de hack daarvoor... anders gaat het niet lukken geloof ik.
Dat zal dan wel eerst moeten gebeuren :) Zie mijn signature hoe dat te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 03-05-2011 16:50 ]

Verwijderd

Beste maarud,

dank je voor je responce. Dit is waarschijnlijk alleen van toepassing op de 780 en niet op de TG789vn of heb ik het mis.

Groetjes

Burner1977

• maarud
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:57:
Beste maarud,

dank je voor je responce. Dit is waarschijnlijk alleen van toepassing op de 780 en niet op de TG789vn of heb ik het mis.

Groetjes

Burner1977
Dat is wel zo inderdaad.
Pagina: 1