Ik heb hier een klein probleempje.
Ik heb een kapot systeem waar een raid 5 array inzat.
De controller hiervan was de ICH9R. (Gigabyte GA-48X-DQ6)
Nu heb ik hiervoor een nieuw systeem aangeschaft deze heeft een ICH10 controller.(Asus P6T Se)
Nu weet ik dat het overzetten van Raid voor zelfde merk en 1 type hoger normaal geen probleem oplevert.
Echter is het nu zo dat bij deze nieuwe raid controller er maar 2 van de 3 schijven als member disk van de raid array worden herkent.
Dit array was eerder ook bootable,en deze wordt ook niet meer als bootable herkent.
Hij vraagt hierbij om een recovery, kan dit zomaar?
Daarmee bedoel ik kan ik de recover uitvoeren op de ICH10 als deze er dus maar 2 als member disk ziet.
Of is er dan kans dat deze hem verkeerd weer herstelt vanwege type verschil.
Ik heb een kapot systeem waar een raid 5 array inzat.
De controller hiervan was de ICH9R. (Gigabyte GA-48X-DQ6)
Nu heb ik hiervoor een nieuw systeem aangeschaft deze heeft een ICH10 controller.(Asus P6T Se)
Nu weet ik dat het overzetten van Raid voor zelfde merk en 1 type hoger normaal geen probleem oplevert.
Echter is het nu zo dat bij deze nieuwe raid controller er maar 2 van de 3 schijven als member disk van de raid array worden herkent.
Dit array was eerder ook bootable,en deze wordt ook niet meer als bootable herkent.
Hij vraagt hierbij om een recovery, kan dit zomaar?
Daarmee bedoel ik kan ik de recover uitvoeren op de ICH10 als deze er dus maar 2 als member disk ziet.
Of is er dan kans dat deze hem verkeerd weer herstelt vanwege type verschil.
[ Voor 5% gewijzigd door Rafarion op 14-11-2009 18:04 ]
"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."