[win7] Waar .inf vandaan toveren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Gegroet,

Draai hier een dualboot W7 en [een linux distro, wisselend]. 2 Weken geleden de RC2 van OpenSuse 11.2 geinstalleerd, heel mooi. Echter, om mijn wireless aan te slingeren moet ik waarschijnlijk aan de slag met Ndiswrapper. Nu begon ik mooi dit stukje te volgen, maar liep gelijk al vast :$

De bedoeling is dus dat ik ergens een .inf vandaan weet te toveren. De 2 .sys bestanden die ik vond zijn dit:

C:\Windows\system32\DRIVERS\BCMWL664.SYS
C:\Windows\system32\drivers\vwifibus.sys

Nu is mijn vraag, hoe verkrijg ik daaruit de goede .inf file?

EDIT: Ik kan ook van de acer website een .zip downloaden met bestanden, maar daar zit geen .inf bij, zoals hier te zien: http://tinypic.com/r/2582xbk/4

Of moet ik daar wat leuks gaan proberen met het .cab bestand?

[ Voor 13% gewijzigd door afraca op 14-11-2009 18:04 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Simpel gezegd: Niet. INF bestanden staan in C:\Windows\Inf, vaak is er echter bij een modern Windows-OS geen inf meer, maar zijn het CAT-bestanden. Wil je toch kijken of de oorspronkelijke driver een inf-je heeft, is het makkelijker om de driver te downloaden, en even uit te pakken (desnoods forceren met 7z oid). Ndiswrapper is overigens een erg vieze oplossing die geloof ik door zo'n beetje de halve linux community geboycot word.

[ Voor 49% gewijzigd door Umbrah op 14-11-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Mijn dank voor je interessante reply Umbrah.

Echter, je begrijpt, dit brengt mij nog niet gek veel dichterbij. Als Ndisrapper een "erg vieze oplossing is" , wat is dan een prima oplossing?

Denk dat we nu de kant op gaan van "verplaatst dit naar NOS" ......

EDIT: typo

[ Voor 4% gewijzigd door afraca op 14-11-2009 18:44 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Aan de bestandnamen te zien heb je dus een broadcom netwerkkaart?
Voorheen moest je daarvoor met ndiswrapper aan de gang. Later kon je met fwcutter makkelijker je wireless aan de praat krijgen.

Het staat me eigenlijk bij dat je sinds enige tijd ook die niet meer nodig.
Maar om je te helpen, welke wireless kaart (chipset) heb je eigenlijk?
En welke kernel draai je nu?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 14-11-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zie de .inf bestanden gewoon staan in je screenshot hoor :) Je laat niet alle extensies zien in je verkenner, het zijn in ieder geval de Setup Information bestanden..

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:00:
Zie de .inf bestanden gewoon staan in je screenshot hoor :) Je laat niet alle extensies zien in je verkenner, het zijn in ieder geval de Setup Information bestanden..
Inderdaad, die bcmwl6 is de inf :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ok, dat was dan redelijk retarded van mij, dacht dat ik er wel enigszins goed naar gekeken had. Zo even kijken of het werkt......

Mocht het niet lukken, zal ik replyen op Job:

Chipset: hmm, denk dat het hier in staat: http://www.broadcom.com/collateral/pb/94311-PB01-R.pdf
Kernel: Die bij de RC2 van OpenSuse 11.2 werd meegeleverd, dus: 2.6.31.5 (volgens mij heeft RC2 zelfde kernel als final)

[ Voor 7% gewijzigd door afraca op 14-11-2009 19:38 ]

Pagina: 1