Hulp bij kiezen Home Media Player

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik kan wat hulp gebruiken bij het kiezen van de juiste home media speler.

De volgende zaken zijn voor mij van belang:

- remote access (bedienen via PC die ergens anders staat)
- OGG ondersteunen
- Wireless verbinding
- zo mogelijk een VGA uitgang (onze beamer heeft VGA + composiet)

Het moeilijkste is om te vinden of spelers wel of geen remote access hebben. de EVA9150 van Netgear heeft het naar wens, maar ondersteunt geen OGG audio formaat. Xtreamer heeft wel iets van remote access, maar dat gaat niet verder dan start stop en tracks skippen.

De reden dat het zo belangrijk is is dat de speler in een andere kamer komt te staan als waar we zijn. De speler zal ook alleen aan een beamer worden gehangen die liever niet constant aan staat.

Ik heb serieus gekeken naar:

- Xtreamer
- Netgear EVA9150 en EVA8000
- Mede8er
- Popcorn Hour C200

Van de mede8er weet ik nog niet of deze remote access heeft.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xtreamer kun je helemaal bedienen via de pc als ik het me goed herinner. Zal het straks eens nakijken voor je. Alleen aanzetten moet met de rc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe belangrijk is OGG voor je? Wanneer je je OGG files eenmalig omzet naar FLAC of AIFF (zonder kwaliteitsverlies) heb je opeens veel meer keuze, waaronder de EVA9150.
Maar wat ik uit je verhaal begrijp is dat je audio (incl. bediening) wilt in kamer 1, terwijl de speler in kamer 2 staat, aangesloten op de beamer, en daar vooral video moet kunnen?
Ik zou zelf dan gaan voor een Squeezebox Classic in kamer 1, puur bedoeld voor audio, en die kan je OGG tracks ook goed aan. 't Ding heeft ook nog een bruikbare display (heeft de Netgear niet) en een prima basic AB. Wil je qua AB wat meer, dan zijn er de (gratis) apps iPeng (voor iPhone/iPod Touch) en SlimControl (voor Windows Mobile/PDA).

De speler in de beamer-kamer kan dan wat simpeler zijn (al is een EVA9150 of C200 natuurlijk wel mooi! ;)), die nieuwe 100 euro dingen die dit forum overspoelen doen 't zo slecht nog niet. :)

Alleen wil je die dingen niet over composiet aansluiten op je beamer, en bieden ze volgens mij geen van allen een VGA uitgang. De NetGear heeft wel een Scart RGB uitgang dat met een extra kastje naar VGA te converteren is, maar met kwaliteitsverlies, en HD materiaal (1080p, 720p) kun je vergeten, Scart gaat maar tot 720x576 pixels. Ik weet niet of er doosjes bestaan die HDMI naar VGA vertalen (zal best), maar die zullen ze niet weggeven, en misschien is 't dan beter om naar een andere beamer om te kijken. Op z'n minst eentje die component aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Mag ik aanhaken in dit algemene topic? Ik zit met een paar belangrijke vragen die ik in de specifieke topics niet of niet begrijpbaar voor mij terugvind:

1) DTS downmixing of passthrough. Ik vind DTS geluid in films erg belangrijk, maar voor een serietje niet of minder. Als ik een mediaplayer kies moet het dan ook simpel zijn om het geluid tussen Toslink en HDMI te schakelen. Ik heb een DTS versterker zonder HDMI dus zal 2 kabels gaan gebruiken. Is de geluidstroom over alletwee de uitgangen te sturen?of moet ik dan steeds in het menu duiken en switchen?.

Een andere mogelijkheid is dat mn TV passthrough doet. Vanuit de streamer dus met HDMI naar de TV en voor geluid via TOSLINK vanaf te TV naar de Versterker voor DTS en DD. Maar werkt dat? Heb ik dan wel DTS aan het einde van de keten?

Ik zie daar door de bomen het bos niet meer

2) Het verschil tussen USB host en client. Host betekent volgens mij dat ik een USB datadrager aan het apparaat kan hangen en dat de data af te spelen is. Het uploaden van data naar dat volume via het netwerk waar de streamer aan hangt echter kan dan niet.
Heb je een USB client aansluiting dan kan dat wel?

3) Als ik een NAS koop, kan de streamer de daarop aangemaakt shares 1 op 1 benaderen (vaak afwijkend filesystem) Het liefst zie ik dat de streamer gewoon NTSF of fat32 volumes kan lezen, of ze nou gehost zijn op een pc, de streamer zelf of een NAS, maar wil ik nu niet teveel?

Graag uitleg in niet al te diepgaande techtalk

:)

[ Voor 4% gewijzigd door DaBuzzzzz op 24-11-2009 17:23 ]