Pc boot langzaam, na reset gewoon (snel)

Pagina: 1
Acties:

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 17:03
Hey Tweakers. Ik heb een vaag probleem. Mijn PC:

Gigabyte EX58-UD5
I7 950 ( niet overgecloked)
Prolimatech Megahalems
6 gb intern (OCZ DDR3-1600 Gold 3x2GB CL8 OCZ3G1600LV6GK)
Intel Postville 80 gb (systeem)
2 x samsung F3 1 tb
XFX 5850
Seasonic X650

en Windows 7 proffesional 64 bit

Wat is het vage probleem, hij boot bij een koude start langzaam, bootscherm mobo blijft een tijdje staan, dan komt die van windows 7, duurt ook ff en daarna gewoon in windows zonder enige problemen. Wanneer ik de pc reset bij het bootscherm, dan start ie hierna wel gewoon snel op. Windows 7 staat op mijn 80gb Postville. Wanneer ik mijn pc een tijdje aan laat staan zonder te gebruiken (downloaden) dan lijkt deze ook tergend langzaam af te sluiten (1 x gebeurd). Mijn pc draait zelf stabiel, maar ik vind dat lange booten vreemd.

Ik weet niet waar het aan ligt. De F3's draaien niet in Raid, dit wil ik ook niet. In het Bios staat Raid disabled en IDE interface ingeschakeld, ook kan je hier ICHR kiezen, ik weet niet wat dit is, of dat ik dit moet kiezen. Het systeem boot vanaf de Postville. Voor de rest geen problemen. Kunnen jullie me wellicht helpen met wat tips?

[ Voor 3% gewijzigd door tijlemanz op 14-11-2009 17:48 ]

Verwijderd

ik zou het even proberen met een linux live cdtje. Als die ook zo reageert weet je dat het een hardwarematig probleem is, anders zit het in je installatie.

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 17:03
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:10:
ik zou het even proberen met een linux live cdtje. Als die ook zo reageert weet je dat het een hardwarematig probleem is, anders zit het in je installatie.
Hoe bedoel je linux drive cdtje, wat laat deze me dan weten. Ben eerlijk gezegd niet zo thuis op dit gebied.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:13

Nikeo

Jawelles

tijlemanz schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:12:
[...]

Hoe bedoel je linux drive cdtje, wat laat deze me dan weten. Ben eerlijk gezegd niet zo thuis op dit gebied.
Dat is een cd waarmee je vanaf de cd op een linux boot. Als dat wel snel gaat kun je concluderen dat het niet aan je hardware ligt maar aan je andere configuratie

Verwijderd

tijlemanz schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:12:
[...]

Download b.v. even Ubuntu, brand dit op een cd-tje, en die kun je live starten vanaf de cd.

edit: te laat

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 18:19 ]