Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam hier eigenlijk alleen om wat vragen te stellen, maar dit forum bevalt me eigenlijk wel. Dus waarom geen topic starten dan he?

Eerst even gezocht natuurlijk, maar blijkbaar heeft niemand door dat Opera Mini een gloednieuwe versie heeft. Althans er is nog geen topic over.

Ik vind het dus echt fantastisch. Eindelijk kun je tabs gebruiken, een wachtwoord manager, de proxy server laat deze versie nóg sneller draaien... Het gaat maar door.

Zijn er al anderen die aan het beta testen zijn? Goede of slechte ervaringen hier? Op het officiële Opera forum is iedereen alleen maar domme vragen aan het stellen in plaats van een echte mening te geven. :/

---

Je kunt het gratis proberen door met je telefoon naar mini.opera.com te gaan. Wel even opletten dat het een beta is en dat het niet op oudere telefoons meer werkt. Maar dan kun je altijd versie 4.2 of zelfs 3 nog gebruiken. :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:30
Ik heb de beta 5 op mijn blackberry 8900 gehad. Vond het wel een ok browser qua looks en snelheid alleen had hij de nare eigenschap om andere links te openen dan ik aanklikte. Voornamelijk op tweakers en fok merkte ik dat ik hele andere artikelen kreeg dan degene die ik aanklikte. Dus weer terug gegaan naar de huidige versie en ik wacht weer een nieuwe beta versie af.
Ook vond ik de bediening wennen tov versie 4. Die had meer "blackberry native" bediening en dat vond ik makkelijker.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-11 18:06
Gebruik em al een tijdje op de W995 en bevalt erg goed. Tabs gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik niet snel de behoefte heb op meerdere sites tegelijk te surfen op m'n telefoon, maar de password manager werkt uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gehoord dat er op BB telefoons wat problemen waren met Opera die zichzelf steeds als de standaard browser in bleef stellen? Zou wel irritant zijn. Maar ja, ik heb een Samsung S8300, dus daar heb ik gelukkig geen last van. :)

Ik was wel verbaasd toen ik merkte dat de "power scroll" voor de 2, 4, 6 en 8 toetsen verdwenen lijkt te zijn voor touch versies. Maar daar heb ik allang een bug rapport voor ingediend. Had hem al op mijn gsm staan binnen 3 uur nadat ie uitkwam. Haha. Er waren dan ook wekenlang van die hype artikeltjes over geschreven. En dan blijkt het toch nog tegen te vallen.

Nu maar hopen dat deze beta niet net zo lang duurt als die van Opera Mobile. Dat duurt maar en duurt maar... Nee, doe me dan maar de desktop versie. 10 was zo klaar.

Heeft iemand trouwens al de rss voor versie 5 aan de praat gekregen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:32:
Ik heb ook gehoord dat er op BB telefoons wat problemen waren met Opera die zichzelf steeds als de standaard browser in bleef stellen?
Inderdaad! Dat ben ik ook nog tegengekomen.. Maar dat vind ik niet zo'n ramp.. Het vervelende is dat het product gewoon niet goed werkt op de blackberry, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik OS5 heb en dat kan misschien ook een probleem geven..

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar wordt inderdaad over geklaagd. Allemaal kleine foutjes in plaats van grote bugs. Dat is eigenlijk irritanter dan grote fouten die sneller verholpen worden. Heb je al de speciale BB versie geprobeerd? Die zou de meeste problemen moeten oplossen. Je vind hem ook gewoon op mini.opera.com

Wat ik wel erg fijn vind zijn hun server updates die een hoop problemen verhelpen zonder dat je iets hoeft te downloaden. Ik kan eigenlijk ook niet wachten tot Opera Link het doet op 5. Dat is toch altijd wel een fijne functie om je favorieten bij te houden.

Trouwens, ik vind het wel jammer dat deze site op de een of andere manier niet omgevormd word tot een passende mobiele versie door Opera. Dat gebeurt zowat nooit. Maar even melden op het Opera forum. Nou ja, morgen dan. Het is al laat en op Zondag werken die mensen toch niet. >_>

• The Realone
Tweakers.mobi werkt perfect. ;)

Maar GoT werkt bijvoorbeeld helemaal niet. Het de forumindex laat wel, maar zodra ik een subforum wil openen gaat ie gewoon weer terug naar de index. Directe link werkt natuurlijk wel maar die weet ik niet toevallig uit m'n hoofd op /31 na. ;)

Verwijderd

Heb Opera Mini 5 betae nu even geprobeerd en ik stoor mij aan het qwerty toetsenbord. Ik heb liever gewoon mijn T9 woordenboek zoals in Opera 4. Is dit aan te passen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Zet in je opties "inline editing" uit. Dan heb je weer hetzelfde als in 4.2. :)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Opera mini 5 beta 2 is beschikbaar, boel kleine bugs zijn gefixed :)

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Een beetje browser rendert ze toch gewoon?

Ik heb geen leuke ondertitel.

• The Realone
Klopt, dat doet ie ook erg goed. Maar als ik mobiel zit hoef ik alle overige dingen niet zoals fancy menu's en reacties. Komt ook de snelheid ten goede.

• thijsje66
dat maakt weinig uit als je het over wifi doet.
Maar die menu's werken ook niet altijd :( wat ik ook een pluspunt vind tov opera 4, is de mogelijkheid om tekst te selecteren. Maar toch is 5b nog niet perfect. Het scrollen gaat bijv. nog niet echt soepel, en het menu is ook niet snel. Wel is de speeddial erg mooi geworden, met ook voorbeelden van de sites

[ Voor 60% gewijzigd door thijsje66 op 10-12-2009 13:47 ]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het grote pluspunt van Opera Mini 4.2 vond ik de snelheid. Maar ik heb de beta van 5 geinstalleerd en ik vind hem traag, het browst echt niet lekker. Hopelijk doen ze hier nog iets aan..anders blijf ik voorlopig bij 4.2 en ga ik op zoek naar een andere browser voor mijn mobiel waarmee je wel lekker tabbed kunt browsen..

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 17:25
mooi stukje software, alleen jammer dat animaties zoals de kaart van buienradar niet bewegen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat alles via de opera servers gaat. Is dit nog te verhelpen?

• thijsje66
Dat weet ik niet, volgens mij werkt het ook niet in 4.2, die ik voorlopig blijf gebruiken. 5 is naar mijn mening toch te langzaam.

• libeco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik vraag me af wat het verschil is tussen Opera Mobile 5 en Opera Mini 5. Ik gebruik eerstgenoemde meestal op mijn N85, maar ik heb Opera Mini 4.2 nog wel er naast staan (op dit moment vooral voor het testen van een site die ik aan het maken ben).

• thijsje66
Ik hoop voor je dat opera mini 5 sneller is ;)

• Sibert
  • Laatst online: 11:11
Ik heb een heel vreemd fenomeen op mijn GSM
Mijn internet browser doet het gewoon.
Andere applicaties die internet nodig hebben doen het niet, die zeggen 'Netwerk niet gevonden'. Alsook opera mini zegt dit :(
Ik heb trouwens een samsung Corby.

• thijsje66
Lastig.
Ik heb op internet mods van opera 4.2 gevonden die ook Multi-tab hebben, maar veel sneller zijn dan 4.2. Ook hebben ze bijv. de copy-paste functie. Een aanrader, omdat het veel sneller is dan 5 beta!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:51
Ik heb alle bij geprobeerd 5.2 beta en 4.2. Vind 4.2 wel fijner werken ook omdat je standaard t9 kan gebruiken. Allen kan die interlijn niet vinden. Is dat een toets combo of heeft hij misschien een andere naam gekregen in de setup. edit : Doet het nu wel.

Wat ik wel vervelend vind is dat hij niet de hele site laat zien van www.the-west.nl als je ingelogd ben. Een deel van de linker kant valt weg. En dat niet alle links werken. Maar denk meer dat het aan de site zelf ligt. 4.2 en 5.2 beta hebben de zelfde problemen. En vind het erg vervelend dat er vaak zoom uit en back naast elkaar staat en niet gewoon 1 van de 2.

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Sibert schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:38:
Ik heb een heel vreemd fenomeen op mijn GSM
Mijn internet browser doet het gewoon.
Andere applicaties die internet nodig hebben doen het niet, die zeggen 'Netwerk niet gevonden'. Alsook opera mini zegt dit :(
Ik heb trouwens een samsung Corby.
Je moet bij je java apps, bij "meer" onderaan in de balk en dan netwerkverbindingen wel het goede netwerk aangeven.

• Glacier
  • Niet online
Ik vind het ook jammer dat het zoomen zo abrupt is en dat je niet stapsgewijs kunt zoomen..in 5 beta helaas ook nog niet :(

• thijsje66
Ik vind het wel lekker. Hij geeft alle tekst in een kolom weer, wat imo wel lekker werkt.

• musicer

musicer

De nieuwe versie (non-beta) is nu ook uit en te downloaden op: http://www.opera.com/mobile/download/

• thijsje66
Ik ben hem nu aan het installeren, en hoop dat hij minder langzaam is dan de bèta.
Dat was imo echt irritant, hoewel hij voor de rest echt mooi was.

• musicer

musicer

thijsje66 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:27:
Ik ben hem nu aan het installeren, en hoop dat hij minder langzaam is dan de bèta.
Dat was imo echt irritant, hoewel hij voor de rest echt mooi was.
Hij is echt ideaal vergeleken met de beta.. ik wil niet meer zonder
Vooral de nieuwe speeddial..
en tab-counter
het toetsenbord is sneller en groter.. ook ideaal voor mijn worstenvingers :D

[ Voor 15% gewijzigd door musicer op 16-03-2010 16:34 ]

Verwijderd

Ik test hem nu al een paar dagen onder Android 1.6, en ik ben er zeer tevreden over. Ik vraag me alleen af hoe ik hem als standaardbrowser zou kunnen instellen, zodat links die ik open automatisch met Opera geopend worden ...

• musicer

musicer

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:35:
Ik test hem nu al een paar dagen onder Android 1.6, en ik ben er zeer tevreden over. Ik vraag me alleen af hoe ik hem als standaardbrowser zou kunnen instellen, zodat links die ik open automatisch met Opera geopend worden ...
Je bent niet de enige ;) http://www.androidcentral...ni-5-beta-browser-android
Volgens mij kan het dus niet

[ Voor 3% gewijzigd door musicer op 16-03-2010 16:43 ]

• musicer

musicer

Nog een tipje: zet de lettergrootte op klein, want dan heb je een veel beter overzicht op veel sites.

• Glacier
  • Niet online
Ik probeer nu met opera link in opera mobile de boel te syncen, maar hij blijft steeds haken op het inloggen (ik vul de juiste dingen in, op mijn laptop log ik met die gegevens zo in) of hij hangt bij het syncen...

Verder is het wel een stuk sneller dan de beta, dus daar ben ik wel redelijk tevreden over..de komende dagen maar eens ff verder uitproberen :)

Edit: En de opera turbo werkt niet lijkt het? Als ik een mobiele pagina open, laadt hij bijna 100 kb in..de grootte van de pagina is ook ongeveer 100kb..dus er wordt niets gecompressed?

[ Voor 20% gewijzigd door Glacier op 29-03-2010 23:10 ]

• Glacier
  • Niet online
Trap :Y)

Als je in Opera Mini een plaatje opent, zijn er allemaal strepen te zien..die verdwijnen als je inzoomt, maar weer terugkeren als je uitzoomt..iemand daar nog meer last van?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Werkt Opera Mini niet via een proxy van Opera? De foto's en afbeeldingen komen inderdaad zwaar compressed over hier. Dat kan strepen veroorzaken.

Overigens is ie wel bloedsnel, moet ik zeggen. Heb em pas kort getest met tweakers.net en GoT, maar dat bevalt me wel!

(Motorola Milestone, Android 2.0.1)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 12-04-2010 10:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Glacier
  • Niet online
Het lijkt net alsof de plaatjes zijn verdeeld in meerdere stukjes en dat de stukjes niet goed in elkaar zijn geschoven..
De vorige versie van Opera Mini had hier geen last van :)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Glacier schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:49:
Het lijkt net alsof de plaatjes zijn verdeeld in meerdere stukjes en dat de stukjes niet goed in elkaar zijn geschoven..
De vorige versie van Opera Mini had hier geen last van :)
Hmm, hier totaal geen last van. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• musicer

musicer

MensionXL schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:54:
[...]

Hmm, hier totaal geen last van. :)
Dit gebeurt alleen als je een trage verbinding hebt. Dit heb ik eerst als ik een plaatje laad ook een halve seconde ofzo.. dan is de telefoon gewoon nog aan het laden.

• Glacier
  • Niet online
Het gebeurt na het laden van een plaatje via een wifi verbinding die gewoon snel is..het plaatje is allang geladen,maar er zitten dan strepen doorheen..

Soms is het ook zo dat als ik inzoom op een plaatje en dan uitzoom, er opeens strepen verschijnen..

Onder geen enkele andere browser last van met hetzelfde plaatje :P

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 07:33
ik gebruik al een tijdje de mini 5 beta naar tevredenheid op mn W995. gister even gekeken naar de final, maar het enige verschil wat ik zo snel zag was een extra balk met 'deel dit met een vriend'. niet echt een toevoeging als je het mij vraagt. blijf nog wel even bij de beta denk ik tot ik mn nieuwe toestel heb.

weet iemand trouwens hoe je snelkoppelingen kunt verwijderen (dus van die 9 tegels op het beginscherm?) heb het nog niet kunnen vinden..

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

jap85 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:25:
weet iemand trouwens hoe je snelkoppelingen kunt verwijderen (dus van die 9 tegels op het beginscherm?) heb het nog niet kunnen vinden..
Druk er op en wacht even tot er een pop-up'je verschijnt waarin je de optie kunt vinden om hem te verwijderen.

• thijsje66
nieuws: Apple laat Opera Mini toe tot de App Store
*O*
En het werkt heerlijk, snel, en veel beter dan Safari imo.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

JBS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:29:
[...]
Druk er op en wacht even tot er een pop-up'je verschijnt waarin je de optie kunt vinden om hem te verwijderen.
Ik moet op 1 drukken, dan krijg ik hem pas. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• musicer

musicer

Heeft iemand enig idee of opera mini ook op android tablets werkt. Ik weet wel dat het op gewone android telefoons kan, maar ook op tablets? Ik ben namelijk van plan om binnenkort misschien een archos 7 home tablet met android te kopen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:18

Sebazzz

3dp

Er is een Opera Mini voor Android, maar waarom gebruik je niet gewoon de standaard browser?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• musicer

musicer

Sebazzz schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:30:
Er is een Opera Mini voor Android, maar waarom gebruik je niet gewoon de standaard browser?
Ja. Ik weet dat deze er ook is voor android, maar ook voor tablets met android?
Dat komt vooral omdat ik er graag mee werk en ik de manieren om websites te versnellen wel mag.

• thijsje66
Lijkt me wel. Android is Android, en sinds 1.6 is er multi-resolutie support.

• musicer

musicer

thijsje66 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:56:
Lijkt me wel. Android is Android, en sinds 1.6 is er multi-resolutie support.
Ok. thanx.. dat is mooi. moet de archos nu nog een klein beetje dalen in prijs (al is het ding al niet heel duur.)

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Heb hem gister even gebruikt en ik moet zeggen dat ie heerijk aanvoelt.
Hij is niet traag en laat alles tot nu toe zien.

thanks voor dit topic

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 21:28
Ik heb de nokia n96 (symbian os) en gebruik al een tijdje Opera mini 5
Maar het is me nog niet gelukt om K9 in te stellen.
Iemand een tip?
Pagina: 1