Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Van 32-bits naar 64-bits

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vorige week de upgrade van Windows 7 aangeschaft. Dit omdat ik ik Vista niet prettig vond, plus mijn intern geheugen wilde uitbreiden. En for some reason kon ik met Windows Vista Home Premium (32-bit) mijn intern geheugen niet uibreiden (3GB).

Die gast van de Paradigit, waar ik mijn Windows 7 upgrade kocht was helemaal van 'Ja, geen probleem, je kunt best de 64-bits instaleren, no probs, etc, etc' ... en hij zal somehow ook gelijk hebben gehad want als ik naar mijn specificaties kijk zie ik dit;

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/j8h0up.png

Aight, cool, zo te zien kan dat dus. Echter toen ik die CD in mijn PC stopte kreeg ik deze melding;

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/6sb1jl.png

:/

Het kan dus blijkbaar toch niet? Nja, daarna heb ik maar de 32-bits geinstaleerd, dat ging prima, maar nu kan ik als nog geen extra intern geheugen plaatsen.

Waarom geeft mijn PC aan dat hij geschikt is voor 64 bits, maar als ik hem hier naar toe wil 'upgraden' kan het ineens niet ...

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:15
Heb je ook de 'home premium' 64-bits versie meegekregen, heb begrepen dat dat alleen gaat werken, dus als je nu een ultimate of professional hebt, gaat dat niet werken.
(Correct me if i am wrong..)

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb een Windows 7 Home Premium Upgrade aangeschaft.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het probleem is niet de hardware, maar je "oude" Windows 32-bit installatie. Je kunt namelijk geen upgrade uitvoeren van een 32-bit Windows naar een 64-bit Windows installatie. In dit geval moet je een nieuwe installatie uitvoeren, dit kan gewoon met de Windows 64-bit Upgrade CD/DVD, je hebt alleen de key nodig van jouw 32-bit Windows.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 17:27
Je kan geen upgrade uitvoeren van een 32 bits naar 64, je zal dus een clean install moeten doen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik moet sneller leren typen, een in-place upgrade kan niet uitgevoerd worden van 32- naar 64. Een clean-upgrade kan wel, door op te starten van de juiste DVD. Of je kán upgraden en kan upgraden is 2 dingen. Technisch kun je niet upgraden, maar licentie technisch ben je 100% legaal bezig. Ik heb het bij mijn ouders bonter gemaakt, de family pack upgrade heb ik op een volledig nieuwe harddisk voor ze gezet (oude was toch aan het dood gaan, mooie timing). 100% legaal, want ze hadden een Vista licentie, maar toch vers. In feite: een upgrade!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet zeg maar opstarten van de 64-bits DVD en dan installen? Dan ben ik uiteraard wel alles op mijn PC kwijt gok ik zo?

En de key die ik nodig heb is dat die van deze Windows Upgrade (die dus bijgesloten in het doosje zit) of die van mijn vorige Windows Vista die 'standaard' al op mijn PC zat?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
beide keys heb je nodig :)
en ja een clean install, wat je dan in feite doet, vernietigd alle informatie.. Een goede backup of een aparte partitie om je spullen op neer te zetten is wel aan te raden.

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Tenzij je een backup maakt of op een andere partitie installeert ben je dan inderdaad alles kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Caelorum schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:07:
en ja een clean install, wat je dan in feite doet, vernietigd alle informatie.. Een goede backup of een aparte partitie om je spullen op neer te zetten is wel aan te raden.
Hmm, aight, dan ga ik maar eens bezig. Dank voor alle info (y)

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mwoah, vernietigd? Het komt gewoon in \Windows.old te staan, je program files (x86) en Program Files folders blijven op de windows-specifieke dingen na identiek zelfs.

Verwijderd

een clean install is de cd van 350 euro right? en de upgrade 120 euro

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je betaalt niet voor de cd (nou ja, dvd), maar voor de licentie. In principe kun je ook alleen een licentie kopen zonder medium. En de prijs is zéér variabel. Zelf kan ik W7 ultimate upgrade voor €17 kopen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Clean install kan ook met de upgrade DVD, en je hoeft er de HDD niet eens voor te wissen (zelfs makkelijker om dat niet te doen!). Je hoeft daar zeker geen €350 retail licentie voor te kopen, je hebt immers toch een Vista licentie? Een Upgrade licentie is dus voldoende.

Verwijderd

ik heb vista 32 bit, en kan via surfspot een upgrade naar W7 kopen voor 50 euro.

kan ik naar w7 64 bit en maakt dit wat uit? en zou ik voor 20 euro meer ultimate pakken?

en wat is nou het verschil tussen een volledige versie van w7 of een upgrade van vista naar w7?

bedankt!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:12:
kan ik naar w7 64 bit en maakt dit wat uit?
Kan je pc dat aan? Het maakt uit als je veel geheugen hebt.
en zou ik voor 20 euro meer ultimate pakken?
Hoe kunnen wij dat voor je zeggen?
en wat is nou het verschil tussen een volledige versie van w7 of een upgrade van vista naar w7?
Vooral de licentie. De upgrade mag je alleen gebruiken als je al een volledige versie van windows hebt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

*offtopic*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 19:58 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je pc zou het in ieder geval wel aankunnen.

En uiteraard zijn er verschillen tussen de versies, anders zou het onzin zijn om meerdere versies uit te brengen. Maar of de verschillen voor jou het geld waard zijn kan alleen jij beslissen. En om te kijken wat de verschillen zijn heb je ons niet nodig (toch?).

Maar goed, het wordt wel erg offtopic..

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Umbrah schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:51:
Mwoah, vernietigd? Het komt gewoon in \Windows.old te staan, je program files (x86) en Program Files folders blijven op de windows-specifieke dingen na identiek zelfs.
Ook als je een clean install doet?

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:51:
[...]

Ook als je een clean install doet?
ligt er aan. alleen als je niet je hdd formateerd. formateer je m wel dan is alles weg als je geen backup hebt

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Juist als je een clean install doet. Bij een clean install blijft alles staan, alleen wordt er een nieuwe map voor windows aangemaakt. Maar je program files en documenten worden echt niet weggegooid als je zelf niet kiest voor formateren.

Bij een upgrade wordt geen nieuwe windows map aangemaakt en blijft alles op z'n plek (behalve wat nieuwe windows files natuurlijk).

Verwijderd

oke bedankt voor de informatie!

dus ik kan van vista 32bit, naar Windows 7 64 bit.

En een upgrade is hetzelfde als een volledige clean install. (behalve dat je voor de upgrade uiteraard al een windows vista versie nodig hebt)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, dat begrijp je verkeerd. Met een upgrade licentie kun je ook een clean install doen, maar dat betekent niet dat een upgrade een clean install is..

Bij een clean install moet je al je programma's opnieuw installeren, bij een upgrade blijft alles handig zoals het was.

En je kunt geen upgrade uitvoeren van 32 bits naar 64 bits, daar gaan juist de eerste paar posts van het topic over :z

Verwijderd

sorry ik lees alles wel maar ben nog niet zover dat ik alles begrijp ;)

iig bedankt voor de snelle reacties, een w7 32 upgrade it is;)

Verwijderd

helaas, het gaat allemaal niet door.

op surfspot kan ik alleen w7 professional en ultimate kopen, ik heb wVista premium en ik lees net dat er alleen naar een gelijkwaardige versie van w7 geupgrade kan worden, dus van vista profi naar w7 profi :(

Verwijderd

klopt het ook dat als je een upgrade van vista naar w7 doet, en je de pc wilt formatteren je dus eerst weer vista moet installeren en dan die upgrade van w7 weer?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:42:
klopt het ook dat als je een upgrade van vista naar w7 doet, en je de pc wilt formatteren je dus eerst weer vista moet installeren en dan die upgrade van w7 weer?
Nee, dat is niet nodig, maar je dient wel beide licentie key's bij de hand te hebben.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Aight, het was hier binnen een half uurtje gepiept. Nice, nu dus 64-bits Windows Home Premium.

Ik heb dus nog altijd 3GB intern geheugen, iemand die zo zou kunnen zeggen tot hoeveel ik kan laten uitbouwen?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarschijnlijk tot 8GB (2x 4GB). Maar om het zeker te weten moet je even in de handleiding kijken of de HP-type in google gooien :)

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-11 20:08
Caelorum schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:07:
Hmm, weet je dit zeker? En wat nu als je je licentie van je huidige machine niet meer weet, kun je deze dan ergens vinden op de pc?
Pagina: 1