Toon posts:

[xfx 6600] no signal op monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, dit is mijn 1e post hier, heb het forum wel al veel gebruikt voor info.
jammer genoeg is me 1e post gelijk voor een probleem.

ik heb een nieuw systeem samengesteld:
msi gd-65
i5 750
gigabyte hd4850
etc.

nu heb ik al mijn onderdelen binnen behalve de grafische kaart, omdat de levertijd daarvan langer was.
nu heb ik het systeem al in elkaar geknutseld, en tijdelijk de videokaart van mijn oude systeem gebruikt(xfx geforce 6600)

info oude systeem:
intel d915pgnl mobo
pentium 4 530 j
en dus die grafische kaart.

ik krijg echter de melding no signal op de monitor te zien.
dus om nog eens te testen heb ik mijn oude mobo weer aangesloten en de videokaart hierin gestopt, maar nu krijg ik nog steeds no signal?? terwijl het in die setup altijd gewerkt heeft.

heeft iemand enig idee wat er mis is, of wat ik misschien fout doe?
hulp wordt zeer gewaardeerd.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kunnen twee dingen zijn, logischerwijs:
1) Je hebt iets verkeerd aangesloten. Lijkt me raar, aangezien het aansluiten niet zo lastig is en het op twee pc's verkeerd gaat. Maar check in ieder geval alles nog even (geen stroomkabeltjes vergeten bijvoorbeeld? Andere poort gebruikt?)
2) Je kaart is gewoon stuk. Misschien doordat je tijdens het wisselen kortsluiting hebt gemaakt of op een andere manier de kaart hebt beschadigd, misschien omdat de kaart al aan het eind van zijn latijn was (al is dat wel toevallig dat dat dan nu gebeurt). Of een combinatie van die twee. Als je alles van punt 1 hebt nagelopen en je vindt niks zal het wel punt 2 zijn. Vooral omdat 'ie in je oude pc eerst wel werkte.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie

ik heb niet het idee dat het verkeerd is aangesloten, heb ook getest met verschillende stekkertjes van de voeding.
de monitor zegt dus no signal, maar als ik de stekker disconnect dan geeft ie wel aan dat de signal cable los zit, dus dan lijkt het alsof er toch nog enig signaal door de kabel gaat...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 23:41
Het hoeft natuurlijk niet aan de kaart te liggen. Werkt de kaart nog in het oude systeem? Kan ook dat het moederbord een DOA is.

http://specs.tweak.to/16567

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

skelleniels schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:33:
Het hoeft natuurlijk niet aan de kaart te liggen. Werkt de kaart nog in het oude systeem? Kan ook dat het moederbord een DOA is.
Dat zou wel vreemd zijn he als die op ander moederbord ook niet doet.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me dat beide moederborden gewoon werken, cpu fans draaien, hdd ook, lichtjes op msi moederbord geven gewoon aan dat alles werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:22:
het lijkt me dat beide moederborden gewoon werken, cpu fans draaien, hdd ook, lichtjes op msi moederbord geven gewoon aan dat alles werkt.
Dat fans draaien en lichtjes branden wil lang niet alles zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou toch anders op zn minst een bios moeten zien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:54:
ik zou toch anders op zn minst een bios moeten zien?
Nee, niet als er iets niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:56:
[...]

Nee, niet als er iets niet werkt.
nee ok, maar het zou wel heel toevallig zijn als me nieuwe moderbord DOA is en dat opeens het oude moederbord er ook geen zin meer heeft. ik ga er dnek ik maar vanuit dat het de videokaart is.

dan maar wachten op de nieuwe om uitsluitsel te geven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, het kan natuurlijk ook de geheugen, of de cpu, of de voeding of een van je andere componenten zijn.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Zou de kabel (DVI of VGA) misschien niet helemaal goed zitten?
Ik heb zoiets ooit aan de hand gehad toen ik een videokaart waar een aantal jaar een kabel in de VGA poort had gezeten had verwijderd en in een andere computer had gezet. Kabel erin..... en no go. Bleek de connector op de kaart gewoon niet iets te 'ruim' te zijn geworden. Ik heb de kabel er toen ernstig strak opgezet waarna het weer werkte.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1