Toon posts:

2 videokaarten 1 voor tft scherm andere naar lcd tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Middag mede tweakers.

Gisteren kreeg ik het idee om via dvi-> hdmi converter mijn tv te verbinden via een hdmi kabel.

even wat specs:
mobo: abit an8 fatality sli
2x 9600 extreme Asus(128 mb)(1x dvi en 1x vga)
tft iiyama prolite e1900s (via dvi -> 1e 9600)
lcd sharp aquos lc32x20E (via hdmi -> dvi op 2e vga kaart)

nu had ik deze 2 kaarten altijd in sli opstelling die heb ik nu op normaal gezet via switch key op moederbord
in apparaat beheer staan 2 videokaarten.!

mijn probleem is dat ik wel beeld krijg op mijn tv via de eerste kaart waarop mijn monitor hoofdzakelijk is aangesloten alleen is het niet de bedoeling om telkens de kabels wisselen

nu wil ik graag van beide kaarten de dvi port gebruiken kan iemand mij hierbij op gang helpen

zodat ik films kan kijken op mijn tv en evt nog kunnen internetten op mijn computer scherm

alvast bedankt voor jullie tijd

mvg

Gerlofw

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluit beide monitoren aan, zorg dat je dualview geinstalleerd hebt en je kunt dan gewoon op beide schermen beeld krijgen.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
de key-switch is volgens mij alleen bedoeld voor de fysieke toewijzing van PCI-e lanes naar de sloten. Op single zal het wel iets van 16x naar 1 slot zijn en iets van 4x naar het andere slot zijn. Op "sli" zal het wel 8x naar 1 slot en 8x naar het andere slot zijn. Dit zou je moeten kunnen nalezen in de handleiding. Zodra je je kaarten in SLI gebruikt (softwarematig, dus via de nvidia control panel) dan zullen alleen de poorten van 1 kaart het doen. Zet je hem in non-sli modus (wederom softwarematig) dan zouden alle poorten het moeten doen, maar dan werken de videokaarten niet meer samen voor 3D weergave. Ik weet niet of je zelf al gezocht had, maar op de website van Nvidia staat een faq over SLI die het verder uitlegt.

P.S. groeten is op tweakers.net niet nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat dualview software vinden?
heb net verse x installatie gedaan
driver geinstalleerd
heb nu softwarematig sli uitgezet maar kan geen beeld maken op mijn tv
zodra ik sli aanzet vraagt hij wel waar ik beeld op wil zetten mijn tv of iiyama

k loop vast

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon in ej windows beelscherm eigenschappen
kun je clonen of extended desktop kiezen

tenzij ik iets recents gemist heb

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 14-11-2009 16:54 ]

Iperf

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even voor jezelf: SLI en XP = 1 scherm beeld, sli uit levert je in dit geval de mogelijkheid 4 schermen te gebruiken. Gebruik je echter Vista of W7 dan is het mogelijk SLI ingeschakeld te hebben en op je bovenste kaart beide schermen aan te sluiten en te gebruiken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:41:
waar kan ik dat dualview software vinden?
Zit gewoon in je control panel. Is niet meer dan een vinkje zetten (heb al een tijdje niet meer met nvidiakaartjes gewerkt icm dual mon, kan goed zijn dat die er tegenwoordig standaard inzit, in dat geval hoef je nog minder te doen).

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar andere drivers ga zoeken heb veel functies nu niet beschikbaar krijg alleen maar opties van single view

en het zijn 6600GT ipv 9600 en werk met sp3

Verwijderd

Je zou inderdaad de nieuwste drivers van de nvidia site kunnen downloaden en installeren.
dan krijg je normaal gesproken een apart menu bij beeldscherm instellingen van de nvidia driver.
daar kun je sli instellen met 1,2 of 4 schermen.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:55:
Je zou inderdaad de nieuwste drivers van de nvidia site kunnen downloaden en installeren.
dan krijg je normaal gesproken een apart menu bij beeldscherm instellingen van de nvidia driver.
Yup, als je dan rechtsklikt ergens op je bureaublad dan zou je een drop-down menu moeten krijgen met o.a. de keuze NVIDIA control panel.

Daarin staat het menu-item Display--> Set up multiple displays

Alternatief kan het ook via het windows menu van display properties (ik heb hier geen XP bak dus ik kan je niet de precieze route hiervoor opschrijven).

Verwijderd

Topicstarter
Aragnut schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:46:
[...]

Yup, als je dan rechtsklikt ergens op je bureaublad dan zou je een drop-down menu moeten krijgen met o.a. de keuze NVIDIA control panel.

Daarin staat het menu-item Display--> Set up multiple displays
Afbeeldingslocatie: http://wishmaster.mine.nu/pics/nvidia.GIF

zoals je in screenshot kunt zien kan ik alleen single view doen
onder kaart 2 van 2 heb ik als scherm mijn sharp lcd tv alleen nog steeds zwart beeld op tv

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En als je kijkt naar de display properties van windows zelf. Zie je daar wel 2 monitoren?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:06:
En als je kijkt naar de display properties van windows zelf. Zie je daar wel 2 monitoren?
Afbeeldingslocatie: http://wishmaster.mine.nu/pics/winxp.GIF

ja twee schermen en vreemde is dat als ik mijn vga van mijn monitor aansluit op 2e kaart dan de vga aansluiting en me monitor switch naar analoge ingang dna heb ik op mijn tft het verlengde van mijn bureau blad, het geen wat ik dus op mijn tv wil hebben alleen via de dvi converter naar hdmi krijg ik geen beeld op mijn lcd tv doe ik die zelfde converter in mijn 1e kaart heb ik mijn bureau blad op mijn tv
Pagina: 1