Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik gebruik al meer dan een jaar zonder problemen mijn WRT54GL. De laatste tijd echter, valt de boel steeds uit. Soms dagelijks, soms wekelijks... er zit precies geen patroon in.

Ik bedoel: De router is nog steeds aangesloten, geeft echter geen verbinding meer aan mijn pc (die per kabel is aangesloten, dus geen WiFi-probleem). Ook de andere draadloos aangesloten computers krijgen geen signaal meer en ik kom niet meer in de webinterface.

Het enige wat helpt, is de stroom uittrekken en weer insteken. Dat lukt wel, maar soms vergeet-ie daarbij ook alle instellingen, en da's vervelend.

Iemand een idee of dit een hardware-fout is? Moet ik dan een nieuwe router kopen? Zijn er ook suggesties? 't Is voor een thuisnetwerkje voor een man of 4-5.

[ Voor 4% gewijzigd door bluppfisk op 14-11-2009 14:00 . Reden: extra puntje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Hij kan inderdaad stuk (aan het gaan) zijn.
Andere oorzaak zou het gebruik van torrents kunnen zijn. Dat er iemand in huis flink aan het uploaden is..
De router kan het niet meer aan, en stopt ermee. Dan kan je wel een nieuwe kopen.. maar dan zit je straks met het zelfde probleem.

Wil je toch nog wat tips krijgen over je router..
Wees dan eens wat concreter.. met de eisen die je nu stelt kan je elke router kopen die er op de markt is.

Dus wees specifieker: wireless-g of wireless-n? gigabit poorten? prijs? Wat voor snelheid is je internetverbinding.. ben je binnenkort vanplan een snellere verbinding te nemen? etc.. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat hij alle instellingen vergeet duidt volgens mij op een hardware probleem. Het zou een bug kunnen zijn van de firmware, ik denk het eigenlijk niet aangezien hij altijd(?) stabiel liep. Je zou kunnen proberen een geupdate firmware te installeren of tomato (aanrader).

Mocht het probleem aan torrents liggen, dan raad ik je aan om tomato te flashen. Aangezien de normale firmwares van linksys er niet goed bestand tegen zijn. Ga hiervoor naar http://victek.is-a-geek.com/tomato.html --> Tomato RAF 1.25.8515.2 ND.

Ik heb gehoord dat bij de WRT54G de stroomadapter soms kapot ging. Het zou best kunnen dat dat probleem zich ook voordoet bij de GL. Heb je niet een andere adapter met ongeveer dezelfde specs en dezelfde aansluiting liggen om mee te testen?

[ Voor 19% gewijzigd door tdn135 op 14-11-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 12:54
Ik heb dit ook bij mijn WRT54G gehad. Ik kan je niet exact vertellen waar het precies aan gelegen heeft, maar toen ik de DDR-WRT firmware er op heb gezet was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 12:11
Ik zou idd eens dd-wrt flashen. Daarmee kan je het aantal connecties ophogen naar iets van 4096 ofzo.

Download hier: http://www.dd-wrt.com/rou....v24_std_generic.bin/1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Hmmm. "Update are failed" (sic).

Nu doet ie overigens helemaal niets meer, nadat ik 'm gereset heb. Ik kom niet meer in 't controlepaneel en stroom cyclen doet het hem ook niet. Tijd voor een ebay'tje.

Ik zoek een router voor 4-5 man, daar worden al eens flink torrents mee binnengesleurd. Ik heb 6Mbit DSL, dus erg snel moet ie verder niet zijn. Niemand heeft een N-standaard hier, dus G is voldoende. Als iemand 'n tip heeft...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een 2ehands WRT54GL? Zijn verder prima dingen, en iedereen gooit ze weg ivm wireless N.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Als je nog de moeite wilt doen om het te fixen kan je dmv tftp de originele software er weer proberen op te zetten. Als je er moeite in wilt steken moet je maar even een dm sturen.. dan geef ik je wat linkjes met uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
dank je, maar TFTP doet het ook niet meer. Ik denk dat ie helemaal naar de vaantjes is. Ik koop me 'n nieuwe 54GL, in de hoop dat deze het niet begeeft :)
Pagina: 1