Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] email verzenden met ander emailadres

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:20
Ik wil bij mijn vriendin (WIN7 prem x64, office 2007) in outlook een 2e account instellen waarbij als afzender een ander email adres staat dan dat wat bij de account hoort.

Ik (WIN XP x86, office 2007) heb zelf een planet account en mijn standaard account is ook planet.
(De mail word overigens via een @home account verzonden).
Om email te kunnen versturen vanuit outlook met als afzender mijn hotmail adres, heb ik mijn standaard account gekopieerd en als afzender mijn hotmail adres vermeld.
Bij verzenden/ontvangen test hij dan gewoon 2x dezelfde postbus, maar de post kan wel met verschillende afzenders worden verstuurd.

Nu probeer ik hetzelfde op een account bij zonnet en daar gaat het niet.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: test
Verzonden: 14-11-2009 12:51
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'geadresseerde' op 14-11-2009 12:51
451 Dynamic IP Addresses See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?(het eigen IP adres)

Is dit een probleem van zonnet of ben ik iets anders vergeten?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

Reptile209

- gers -

Ik vraag me toch af of je je account goed ingesteld hebt. De foutmelding suggereert dat de SMTP-server ziet dat je bent geblacklist, omdat je van een dynamische IP-range afkomstig bent. Je bent dan zeer waarschijnlijk tegen de verkeerde SMTP-server aan het praten.

In zijn algemeenheid stel je de username en password van je emailprovider in, en uiteraard het juiste emailadres. Bij de SMTP-instellingen stel je altijd (*) de mailserver van je ISP in.

Post eens een (geanonimiseerd) overzichtje van de instellingen van het probleemaccount?

(*) altijd, behalve als je (ook) moet inloggen voor de SMTP-server, zoals bijvoorbeeld bij GMail

Zo scherp als een voetbal!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:20
Reptile209 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:47:
Ik vraag me toch af of je je account goed ingesteld hebt. De foutmelding suggereert dat de SMTP-server ziet dat je bent geblacklist, omdat je van een dynamische IP-range afkomstig bent. Je bent dan zeer waarschijnlijk tegen de verkeerde SMTP-server aan het praten.
@Reptile: de grootste problemen zitten altijd in de kleinste foutjes:
Inderdaad een foute SMTP-server. Ondanks dat het een zonnet account was, bleek ik een quicknet SMTP adres te moeten gebruiken.
Werkt inmiddels perfect, bedankt voor het meedenken!