Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Ik heb gezocht naar wat combinaties van nvidia / 9800GT, Windows 7 x64, hang / crash, drivers maar heb niet wat relevants kunnen vinden.

Systeem:
- AMD Phenom II X3 2800Hz,
- Gigabyte GA-MA790XT-UD4P,
- 4GB RAM,
- 600W Cooler Master PSU
- XFX 9800GT

Problemen:
- Zodra ik de nvidia drivers update met Windows Update dan crashed de pc binnen een paar minuten na booten.
- Installeer de nieuwste stabiele drivers (191.07). Dan crashed de pc al tijdens installatie.

Oftewel het systeem is niet bruikbaar met de nieuwste drivers. De oude driver selecteren heeft ook geen zin want het probleem blijft. Alleen een totale backup restoren werkt.

Met de standaard drivers die Windows 7 x64 installeerd werkt alles eigenlijk prima. Games, benchmarks, videoediting. Ik dacht eerst dat het een release candidate probleem was in combinatie met final drivers voor Windows 7 maar omdat ik nu final draai weet ik dat dat niet het probleem is.

Zijn er meer mensen die dit hang probleem hebben onder Windows 7 x64 met de laatste nvidia drivers of mensen die een mogelijk oplossing hebben.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 16:57

Dima_2005

T.net-verslaafde

Draait perfect bij mij...
191.07, Win7 x64 Enterprise, GTX260...

Ik denk dat er een andere oorzaak moet zijn... Een incompabiliteit van de nVidia drivers met de drivers van een andere fabricant.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Enig idee hoe ik dat eventueel zou kunnen achterhalen? Het lijkt er ook gewoon op dat m'n pc blijft werken en alleen de grafische kaart hangt.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een probleem met de drivers. Zelf draai ik nu tijdelijk op een 5200 FX enik had het zelfde, na de installatie starte het system niet meer op.
Oude driver gedownload, geinstaleerd en toen deed ie het gewoon weer.