Kan geen verbinding maken met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Sinds vandaag ondervind ik een raar probleem op 1 pc kan ik geen verbinding meer maken met ons draadloos netwerk. Het gaat hier om een 2 jaar oude windows XP pc die het tot voorheen gewoon gedaan heeft. Op andere computers, met windows 7 en windows vista, heb ik wel gewoon verbinding.
Het netwerk is gewoon zichtbaar in de lijst maar als ik wil verbinden stopt hij na een tijdje met verbinden zonder een foutmelding. Dit het ik nu meerdere keren geprobeert maar nog steeds wil de pc niet verbinden.
Het netwerk is beveiligt met een WPA2 pre-shared key, de netwerkkaart ondersteund dit ook aangezien het nu al dik een half jaar gewerkt heeft. Voor de zekerheid heb ik alle beveiligingen eraf gehaald maar nog kon kreeg ik geen verbinding.
Handmatig een netwerk toevoegen helpt ook niet en de router en modem opnieuw opstarten en resetten werkt ook niet.
Nu las ik in andere topics dat de netwerkdriver opnieuw installeren misschien helpt, maar hier heb ik dan wel een vraag over. Ik deinstalleerde vorige keer ook een netwerkdriver en dat resulteerde in een herinstallatie. Als ik geen internet op de computer heb kan ik dan wel een driver herinstalleren?

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17
Dat probleem kom ik ook regelmatig tegen bij mensen. Wat mij dan helpt is de beveiliging uitschakelen en weer inschakelen met eventueel een andere beveiligingscode. Op 1 of andere manier is WPA2 nogal gevoelig voor haperingen en slaat dan ook meteen helemaal dicht.

• Dimby
Dat had ik dus al gedaan maar werkt helaas niet :(

• FreestyleFrl
Ook niet als je de beveiliging helemaal uit hebt staan? Kun je dan nog steeds geen verbinding maken?

• Dimby
Nee kan ik geen verbinding maken, WPS en WPA en die dingen allemaal uit

• FreestyleFrl
Ik neem aan dat je je router al volledig gereset hebt? Het blijft toch een raar probleem. Heb je toevallig een andere wifi stick/kaart die je kunt proberen? Wellicht zou je daar wat dingen mee uit kunnen sluiten.

• Dimby
Ja ik heb de router en modem volledig gereset. Op de computer staat ook Ubuntu en daar werkt internet wel :S. Vervolgens weer op XP gekeken maar nee hoor, geen verbinding.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Doe in de DOS box dit ingeven: netsh int ip reset C:\tcplog.txt. Dan rebooten.
En dan opnieuw je verbinding instellen.

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 20:10
cornfed99111 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:17:
Doe in de DOS box dit ingeven: netsh int ip reset C:\tcplog.txt. Dan rebooten.
En dan opnieuw je verbinding instellen.
En eventueel winsock resetten, door daarna "netsh winsock reset" in te typen. Daarna computer inderdaad opnieuw opstarten.

• Dimby
Probleem is opgelost door een nieuwe router te halen :). De bovenstaande oplossingen werkte helaas niet en met de bon heb ik een nieuwer model gehaald.
Pagina: 1