[Windows 7] live messenger login probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggyboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-03-2010
Hallo,

Afgelopen week heb ik een verse installatie van Windows 7 professional x64 uitgevoerd.
Dit op een RAID-1 configuratie(500GB) met een Intel E8400, 6GB DDR2 PC8500 geheugen en een Sapphire 4890 1GB videokaart.
Me moederbord is de Gigabyte GA-EP45-UD3LR.
Voor de rest heb ik de laatste drivers voor de hardware gedownload.

De installatie verliep soepel en heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
Nu verscheen het volgende (hele vreemde) probleem wat volgens mij een leuke uitdaging wordt.

Het opstarten van de Live Messenger gaat gewoon goed, tijdens het inloggen heb ik een command prompt openstaan met een ping naar google.com. Deze pingt gewoon perfect met max 20ms maar zodra MSN inlogt valt me netwerkverbinding weg, dus de ping stopt maar ook me netwerkverbinding verbreekt.
Zodra ik me afmeld in Live Messenger krijg ik weer een netwerkverbinding.
Ik heb zowel een statisch als een automatisch IP-adres geprobeerd.
Ook heb ik de PC in een DMZ gezet wat het probleem ook niet verhelpt, poorten openen helpt ook niet.
Hierna de AVG virusscanner ge-deinstalleerd en me lokale firewall uitgeschakelt, hierna nog steeds hetzelfde probleem, een her-installatie van de Live messenger verhelpt het probleem ook niet.

De messenger op andere PCs in het netwerk werkt wel gewoon prima.
Verder heb ik via google naar oplossingen gezocht maar hier wordt ik ook niet wijzer van, 1 suggestie om de live contacts folder te verwijderen uit Appdata heeft ook niet geholpen.

Nou ik ben ten einde raad en hoor graag jullie suggesties.
Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Biggyboy op 14-11-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggyboy
nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook zo niet direct iets bedenken maar ik herinner me wel dat mensen soms ook problemen dat de internet verbinding volledig de mist ingaat bij het gebruik van Internet Explorer. Ook kan je je bijvoorbeeld niet aanmelden op MSN wanneer in Internet Explorer je op offline-modus staat en dat soort dingen.

Ik zou misschien eens proberen onder de opties van Internet Explorer (tabblad Geavanceerd / Advanced) onderaan de knop Reset in te drukken. Hiermee worden wel alle instellingen van IE terug naar default gezet. Misschien dat ergens wel iets samenhangt van DLL of dergelijke met WLM. Ik vrees dat je het inderdaad ergens zal moeten zoeken in een klein hoekje ...

Misschien ook eens een oud PCI netwerkkaartje zoeken en deze aansluiten, wie weet gaat het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggyboy
Oke, een beetje late reactie maar ik heb gister mijn systeem opnieuw geinstalleerd met Windows 7 x64 Enterprise en vandaag een nieuwe netwerkkaart gekocht met de Realtek 8139 chipset.

Nog steeds wordt mijn netwerkverbinding verbroken NADAT ik inlog in live messenger.
Ook met de firewall uitgeschakelt.

Andere computers via dezelfde router kunnen gewoon gebruik maken van MSN zonder problemen.
Het moet dus in mijn computer lokaal zitten.

Er wordt wel een logboek melding gegenereerd namelijk:
[EventID: 1014
Source: DNS Client Events

Name resolution for the name sup.live.com timed out after none of the configured DNS servers responded.
Hetzelfde voor ssw.msn.com]

Deze ontstaat waarschijnlijk omdat mijn verbinding wordt verbroken?
Mijn computer is volledig up-to-date

Nog meer suggesties??

Oke grappig in veilige modus gaat het wel goed.
Hierna heb ik geprobeerd mijn virusscanner(AVG) te verwijderen, na het verwijderen nog steeds hetzelfde probleem! :(

[ Voor 11% gewijzigd door Biggyboy op 12-12-2009 18:12 ]