asus p5e deluxe nauwlijks door bios en niet in os

Pagina: 1
Acties:

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

Topicstarter
tot gister avond geen problemen maar vanochtend toen ik een reboot moest doen na een update van avg wil hijmet veel moeite door de post (duurd soms wel 5 minuten) en daarna blijft hij hangen op het os laadscherm, ook in veilige modus.
ik heb de bios al gereset en alle overbodige dingen afgekoppeld maar geen verandering nu wil ik een nieuwe os instaleren maar ook dar komt hioj net door het laad scherm heen( heb al 3 uur laten proberen of hij niet door ging maar naar 3 uur wachten heb ik daar geen hoop meer op.)
mobo asus p5e deluxe
mem ocz reaper 1066
cpu e8400
gpu gtx 295
psu xilence 600w
wie o wie heeft er een idee??

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Verwijderd

Een nieuw OS installeren terwijl je niet eens normaal de P.O.S.T. doorkomt lijkt mij niet echt handig. ;)
Zou eerst maar eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en gaan testen en eventueel onderdelen uitwisselen met een andere PC. :)

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

Topicstarter
ik heb in middels een nieuwe os en hij komt door de post maar erg langzaam, ik verder de bios instellingen nog op standaard staan nog geen oc ed.
mijn vraag is nu als volgend hoe zou het kunnen komen dat hij zo lang bezig is met de post? dat had hij hiervoor nooit.
en ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen maar diet iets gevonden wat de boel oplost..

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het idee van de troubleshooter is dat je alle dingen uitsluit door te testen. Dan moet je op een gegeven moment van het probleem af zijn.

• Stannieman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10-2025
Haal er eens zoveel mogelijk ram uit, misschien zit daar ergens een kapot tussen en blijft de post checken tot het wel lukt.

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welke bios revisie heb je? Destijds toen het mobo uitkwam was het nogal een gedoe met instellingen weet ik nog..

Rapapa...

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
heb je ook eens zonder hardeschijf/dvd getest , misschien ook met 1 latje geheugen eens proberen?
Hoeveel geheugen heb je trouwens ?

600w voeding is misschien wat nipt voor een gtx295, als je misschien nog een andere videokaart hebt (die minder stroom verbruikt)

[ Voor 7% gewijzigd door CaineTanathos op 25-11-2009 16:26 ]

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Pagina: 1