• Solinx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09-2024
We zijn bezig met het opzetten van een multi monitor systeem (5 stuks 30" monitoren) en hadden daarvoor de 2 Matrox M9138 LP kaarten in gedachten. Hoofdzakelijk zal het systeem gebruikt worden om eenvoudige presentaties weer te geven, dus daarvoor zijn de kaarten prima geschikt. Nu kwam alleen de vraag naar boven of deze kaarten ook incidenteel 1080p films af zouden kunnen spelen. Niet op alle schermen tegelijk, al zou dat natuurlijk wel leuk zijn...

Ik verwacht dat het antwoord 'nee' gaat worden. De Matrox site geeft er in ieder geval niet duidelijk blijk van dat het tot de capaciteiten behoort. Maar ik ben nu eenmaal niet goed bekend met Matrox en wilde het daarom voor de zekerheid even hier navragen.

Vooruitlopend op het verwachte antwoord, wat zou een goede oplossing zijn om het afspelen van 1080p toch mogelijk te maken? Een goede processor zou het natuurlijk af kunnen handelen, maar is het ook op te lossen met grafische kaarten?

Ik neem aan dat Matrox kaarten gewoon te combineren zijn met Ati of Nvidia kaarten, dus misschien is het bijsteken van zo'n kaart een oplossing? Of loont het met de nieuwe Ati 5000 serie om puur hiermee aan de slag te gaan en de Matrox geheel links te laten liggen?

Alvast bedankt!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:28

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Het kan handig zijn om je budget en de rest van de onderdelen te vermelden...

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 16:06
-

[ Voor 100% gewijzigd door ViktorC op 10-06-2014 18:39 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Van de ATi HD5xxx serie komt inderdaad een kaart uit met 6 mini display ports. Dit is geen HD5850, maar een HD5870 en de naam staat nog niet vast. Als ik in de pricewatch kijk staat de Matrox kaart die jij zoekt daar voor 280 euro. Aangezien je er 2 nodig zult hebben komt dit wel een flink eind boven de prijs van de HD5780 met 6 uitgangen, die waarschijnlijk tussen de 300 en 350 euro komt te liggen. Bovendien bieden deze kaarten hardwarematige versnelling van 1080p content, waardoor dit ook weer makkelijker wordt.

specs

Verwijderd

Wat zijn jou'n doeleinden iedereen roept wel ati maar straks kan hij zijn doeleinden er niet mee
bewerkstellen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jou cpu sterk zat is heb je geen hardware acceleratie nodig en kun je 1080P spul vaak gewoon op de cpu afspelen.
Pagina: 1