Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb vandaag een playon hd gekocht vanwege de lovende kritieken, maar krijg geen netwerk verbinding.. ik heb een bekabeld en een usb dongle. nu krijg ik bij het bekabeld netwerk de foutmelding: dhcp not ready. bij het ip adres dns server geef ik 192.168.1.1 aan van mijn LAN. Iemand een oplossing met tele2?daarnaast heb ik een oude usb dongle. moet je een speciale hebben voor het draadloos netwerk?

Groetjes,

Nieko

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 14:34

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik weet het niet zeker, maar bij DNS Server IP adres moet je 127.0.0.1 invoeren. Als je DHCP dan op auto zet, krijgt je Playon vanzelf een IP adres.

Kijk ook eens op het Playon forum, daar zijn wel meer problemen én antwoorden over netwerk verbindingen ;)

http://www.acryan.com/forums/

[ Voor 6% gewijzigd door V3g3ta op 14-11-2009 03:40 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 20:33

DefLite

Why so serious?

Allereerst welkom :)

Dus als je op de PlayOn op DHCP instelt dan krijgt hij geen ip adres?

Probeer anders een statisch ip adres, bijv: router @ 192.168.1.1 dan geef je PlayOn ip: 192.168.1.x en zet je zowel gateway als dns op 192.168.1.1.

Probeer een beetje om je spelling te letten
en je probleem wat duidelijker te omschrijven. Oh ja groeten hoeft niet op Tweakers ;)

@V3g3ta
DNS is het systeem en protocol wat de domeinnamen en ip-adressen vertaalt(Zodat je ipv 213.239.154.35 www.tweakers.net intypt)
En heeft verder niks te maken met een ip adres krijgen via DHCP.

[ Voor 21% gewijzigd door DefLite op 14-11-2009 04:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
via handmatig instellen krijg ik wel een ip adres, maar kan hem niet pingen of zien. samba, btpd en unicg are running, daar sta ik dan :+

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem, pohd icm tele2 werkt neit

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het is inderdaad zo dat tele2 met hun router/modem de instellingen van UPnP blokkeert. Nu heb ik achter het modem/router alsnog een tweede router gezet, daar mijn intern netwerk opgezet (inclusief playon HD) en dan op die tweede router }:O UPnP enabled. En tada hij doet het....zal wel niet alleen bij playon zijn maar bij alle media spelers,

thanx,

Nieko
Pagina: 1