Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internettoegang door 2 actieve verbindingen.

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Probeer de laptop van mijn vader met Vista Ultimate draadloos te krijgen maar hij heeft lopen klooien in de instellingen en ik weet niet hoe het hoort te zijn. Werk zelf met Mac en heb verder alleen XP ervaring.

Het probleem is het volgende: hij maakt verbinding met de draadloze router maar heeft enkel een "lokale" verbinding. Als ik in het netwerkcentrum kijk zie ik een logo van "deze computer" - "meerdere netwerken" -X- "internet". De verbinding naar internet heeft een rood kruisje. Als ik op dat kruisje klik krijg ik suggesties voor een probleem oplossing. Hierin staat dat deze computer meer dan één actieve netwerkverbinding heeft en dat ik er 1 moet ontkoppelen.

Hier zit dus de grap. Dat kan ik niet vinden. Ik heb de LAN verbinding uit staan en er is maar 1 draadloze netwerkverbinding. In bovengenoemd netwerkcentrum scherm staan wel 2 netwerkverbindingen genoemd: speedtouch en eentje genaamd "onbekend netwerk" Deze gaat via dezelfde draadloze verbinding als die andere. Als ik de naamloze uitschakel door op "verbinding verbreken" te klikken gaan ze beide weg.

Iemand suggesties? Dank.

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Niet te geloven... ik heb het bericht net getikt, ga verder klooien en kom er achter dat er handmatig een DNS server is ingevoerd. Deze weer op automatisch gezet en nu doet ie het weer.

Toch raar dat ie dan aangeeft dat ie met 2 netwerkverbindingen zit.