• EMvanOtterdijk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
Hoi, ik heb een bijzonder gek probleem met mijn laptop merk Promedion M570A.
Het begon met het niet meer opstarten in koude situatie, d.w.z. als de PC een nacht in slaapstand of helemaal uit gezet was. Dan startte hij niet meer direct op, maar pas na een aantal keren de startknop in te drukken. Dit werd langzaam erger: Pas na het verwijderen van de netsnoer , dus alleen op de accu kreeg ik er weer leven in, daarna moest ik de DVD drive verwijderen en weer plaatsen en nu start ie helemaal niet meer op. De laatste keer dat ik hem in slaapstand heb gezet, heb ik hem er nog uit gekregen door: onderin de fan opening te blazen!! De keer daarvoor lukte het door het scherm een paar keer dicht te klappen, en de keer daarvoor na het verwijderen van de luidsprekerplug. Kortom: volstrekte willekeur... :?
Echter zolang ik de laptop in standby laat staan draai ie als een zonnetje: geen opstartprobleem, en alles loopt zoals het hoort. De HCC test geeft een 9.6 aan, dus daar ligt het niet aan.
Wat gebeurt er als ik probeer op te starten: Ik zie de ledjes van het display heel even knipperen, hoor de DVD drive een paar keer kreunen en dan stopt alles. 8)7
Ik heb de laptop al helemaal schoongeblazen, de 2 geheugenkaarten verwisseld. De DVD drive werkt op zich prima, zelfs als ik de laptop niet kan opstarten, kan ik wel een cd-tje draaien in standalone status. Dat kan met een M570A, dus de cd speler gebruiken, met bijbehorende functies als voorruit.achteruit, pauze etc.

Wie heeft een idee welke functie er niet goed meer werkt: Moederbord? (maar dan alleen het opstartgedeelte?) De voeding in de laptop? Toch een accu probleem? De laptop start niet op zonder accu, dus alleen op netspanning) processor? Welk onderdeel zorgt zo vroeg in het proces voor de opstartcyclus? Zodra ik tekst zie op het beeldscherm, dan start het ding ook altijd verder goed op. Dus het gaat al in een heel vroeg stadium fout.

Wie helpt. Erik
:)