Hallo Tweakers,
Ik heb Windows 7 32bit Ultimate draaien en dat bevalt prima.
Alleen: De TV-out op mijn Geforce 9600GT doet het niet
Kabels zijn correct aangesloten.
Onder XP is het namelijk geen probleem. Connectie is S-Video naar Scart.
Nvidia configscherm ziet geen TV, alleen de monitor. Windows 7 ziet wel een videouitvoer, VGA genaamd.
Vreemd genoeg kan ik die wel selecteren en dupliceren, maar het beeld blijft weg.
Voor de zekerheid ben ik nog eens andere zenders bij langs geweest maar niks.
Ook bij detectie van TV knipperd het beeld op de TV snel 1x en blijft vervolgens op zwart.
Als eerste had ik de meegeleverde drivers in de win7 update geprobeerd, daarna de Nvidia drivers.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- GOT search: Wel paar op lijkende gevonden, maar geen oplossing.
- Google search: Meer mensen hebben er last van. Een na laatste driver Nvidia zou helpen, geprobeerd, maar niks.
- NVIDIA forum afgestruind, inclusief de FAQ doorgespit.
- De volgende drivers van Nvidia website geprobeerd (na deinstallatie van de andere driver of course
:
191.07 (nieuwste)
190.62 (advies van ander forum)
190.38
186.18
185.85
Allen WHQL certified, geen betas.
Het lijkt erop dat Windows de TV wel ergens ziet (maar noemt het VGA, geen TV), maar Nvidia op een of andere manier het beeld niet wil doorgeven.
Ik denk dit omdat als ik via windows VGA kies en voor dupliceren kies, dan wil mijn venster wel naar de TV schuiven. Hij verdwijnt uit beeld om naar de TV te gaan waar geen beeld is.
Wil graag films op me TV kijken vanaf PC.
Wie o wie kan helpen?
EDIT: Toch maar even de nieuwste beta van tweakers link geplukt omdat daar over veel bugplets werd gerept.
Probleem blijft precies hetzelfde
Ik heb Windows 7 32bit Ultimate draaien en dat bevalt prima.
Alleen: De TV-out op mijn Geforce 9600GT doet het niet
Onder XP is het namelijk geen probleem. Connectie is S-Video naar Scart.
Nvidia configscherm ziet geen TV, alleen de monitor. Windows 7 ziet wel een videouitvoer, VGA genaamd.
Vreemd genoeg kan ik die wel selecteren en dupliceren, maar het beeld blijft weg.
Voor de zekerheid ben ik nog eens andere zenders bij langs geweest maar niks.
Ook bij detectie van TV knipperd het beeld op de TV snel 1x en blijft vervolgens op zwart.
Als eerste had ik de meegeleverde drivers in de win7 update geprobeerd, daarna de Nvidia drivers.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- GOT search: Wel paar op lijkende gevonden, maar geen oplossing.
- Google search: Meer mensen hebben er last van. Een na laatste driver Nvidia zou helpen, geprobeerd, maar niks.
- NVIDIA forum afgestruind, inclusief de FAQ doorgespit.
- De volgende drivers van Nvidia website geprobeerd (na deinstallatie van de andere driver of course
191.07 (nieuwste)
190.62 (advies van ander forum)
190.38
186.18
185.85
Allen WHQL certified, geen betas.
Het lijkt erop dat Windows de TV wel ergens ziet (maar noemt het VGA, geen TV), maar Nvidia op een of andere manier het beeld niet wil doorgeven.
Ik denk dit omdat als ik via windows VGA kies en voor dupliceren kies, dan wil mijn venster wel naar de TV schuiven. Hij verdwijnt uit beeld om naar de TV te gaan waar geen beeld is.
Wil graag films op me TV kijken vanaf PC.
Wie o wie kan helpen?
EDIT: Toch maar even de nieuwste beta van tweakers link geplukt omdat daar over veel bugplets werd gerept.
Probleem blijft precies hetzelfde

[ Voor 6% gewijzigd door sjonnie100 op 14-11-2009 14:05 . Reden: Extra info Nvidia search ]