meer uitleg van de SpectraCal

Pagina: 1
Acties:

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 05:09
Geachte Redactie,

Aangezien jullie weer een nieuw speeltje hebben bijgekocht voor het reviewen van tv's (de SpectraCal) vroeg ik mijzelf af of het misschien mogelijk is om een artikel te schrijven wat nu al die leuke grafiekjes betekenen. Als ik nu 2 grafiekjes uit de reviews: Philips 46PFL9704H pak:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/imagenormal/1257463431.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/imagenormal/1257463432.jpeg
Ik heb zelf wel een idee wat dit ongeveer inhoud (hoe lineair is de overgang van zwart naar wit voor de 1e en hoe is dat voor de individuele kleuren). Maar ik denk toch dat dit soort grafiekjes meer gaan "leven" als jullie er een mooi artikel over willen schrijven.

Mochten jullie dit doen dan denk ik dat het een aardig idee is om ook wat extreme voorbeelden te tonen zodat de grafieken bij de volgende review een stuk duidelijker zijn.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:07

Matis

Rubber Rocket

Met hierboven, alhoewel ik het een en ander in beeldbewerking/analyse heb gedaan, begrijp ik niet echt wat de grafieken inhouden :$.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Doe eens gek, maak gelijk een review van dat ding. :D Best interessant.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wat meer tekst en uitleg over de methodiek stond al op de planning :)

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 05:09
Geweldig,

Natuurlijk in de uitleg wel wat (extreme) voorbeelden proberen te tonen. Als het mogelijk is zou ik bij deze ook nog een aanvraag willen doen voor de vergelijking met de (ouderwetse) CRT TV/monitor (dus ook alle HD (teruggeschaald natuurlijk) testen)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots