Bij een nieuwe klant waar we vandaag zijn begonnen, liep ik tegen het volgende probleem aan. Op de server is op de C-schijf (Voor alle duidelijkheid ;-) ) SBS 2003 geinstalleerd. Dit is een partitie van 8GB. Hierop is nog maar 300mb vrij, en er moeten nog wat updates bij op geinstalleerd worden. Hiervoor moet ik dus de schijf vergroten.
Dit is indeling van de schijven:
[Schijf 1]
C: = 8GB
D: = 30GB
[Schijf 2]
E: = 70 GB
De volgende stappen heb ik ondernomen:
De D-partitie heb ik met NT backup gebackupt, en weer gerecovered naar de E-partitie, hierop is genoeg ruimte. Nu wil ik de D-schijf mergen met de C schijf, zodat ik een partitie krijg van 40 gb.
Hierbij liep ik tegen het volgende probleem aan........... Schijf 1 is een dynamisch schijf.
In het verleden had ik een BartPE-cd met ingebakken partition magic 8 waarmee ik ging mergen, maar omdat het een dynamische disk is gaat dat niet. Nu heb ik een nieuwe soort BartPE met Aragon partition manager erin gebakken, waarmee ik de dynamische disk naar basic kan converteren.
Nu is mijn vraag.................kan dit, is hier ervaring mee, of heeft iemand een betere oplossing.
Additionele info:
Server: HP ML330 g3
GEEN raid configuratie
Dit is indeling van de schijven:
[Schijf 1]
C: = 8GB
D: = 30GB
[Schijf 2]
E: = 70 GB
De volgende stappen heb ik ondernomen:
De D-partitie heb ik met NT backup gebackupt, en weer gerecovered naar de E-partitie, hierop is genoeg ruimte. Nu wil ik de D-schijf mergen met de C schijf, zodat ik een partitie krijg van 40 gb.
Hierbij liep ik tegen het volgende probleem aan........... Schijf 1 is een dynamisch schijf.
In het verleden had ik een BartPE-cd met ingebakken partition magic 8 waarmee ik ging mergen, maar omdat het een dynamische disk is gaat dat niet. Nu heb ik een nieuwe soort BartPE met Aragon partition manager erin gebakken, waarmee ik de dynamische disk naar basic kan converteren.
Nu is mijn vraag.................kan dit, is hier ervaring mee, of heeft iemand een betere oplossing.
Additionele info:
Server: HP ML330 g3
GEEN raid configuratie