Hoezo is XP al ruime tijd uitgefaseerd? Nog een jaar geleden is Service Pack 3 verschenen.Microsoft twijfelt over de levensvatbaarheid van Windows XP als OS voor netbooks. Windows 7 zou het acht jaar oude besturingssysteem moeten vervangen, maar met dit OS zou de accuduur van netbooks minder zijn dan met XP.
Het in 2001 uitgebrachte Windows XP is voor desktops en 'normale' notebooks al geruime tijd uitgefaseerd, maar Microsoft hield het besturingssysteem in leven voor netbooks
Pas 6 maanden geleden is Windows XP van mainstream support naar Extended support verplaatst, en pas over 4,5 jaar stop de support pas compleet.
Ik snap het punt wel, XP is namelijk (pas/of ruim) 1,5 jaar geleden voor verkoop gestopt. Maar een nuance was wel op z'n plaats geweest op een site als Tweakers.net.
Ik vind het ook wel lachen die comments daardoor, zoals Wildhagen: "Ik vind dat je het als fabrikant niet meer kan maken om XP, dat bijna 9 jaar oud is, en toch wel zwaar verouderd nog mee te leveren."
Ze leveren niet XP van 9 jaar oud mee, maar ze leveren XP SP3 mee. In SP1, SP2, en SP3 is XP voortdurend bijgewerkt met updates - dus om nou te stellen dat je een 9 jaar zwaar verouderd OS krijgt is erg ongenuanceerd.
De Linux 2.6.x kernel bestaat ook al sinds 2003, en de nieuwste is 2.6.31. Dan zeg je ook niet: ik krijg bij m'n Ubuntu een 6 jaar verouderde kernel. Nope, die is sinds 2003 ook steeds geupdate met fixes en features.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 18:53 ]