Goedendag
Ten eerste, sorry voor de rare titel. Maar ik weet totaal niet hoe ik zoiets kan/moet noemen. Als ik het wist kon ik er waarschijnlijk ook op googlen.
Ik zit met een klein raar probleempje. Ik heb de volgende tabellen
ID | Speler1_cit | speler2_cit | teamnr
Nu heb ik het zo gevuld
1 | 29250 | 23 | 1
2 | 29250 | 2 | 1
3 | 29250 | 2 | 1
Nu wil ik eruit halen met welke citnum een bepaald persoon het vaakst heeft samen gespeeld. Maar ik heb geen idee hoe ik zo'n query kan opstellen. Ik kreeg het advies door Max te gebruiken. Maar max pakt het hoogste waarde, dus pakt telkens 23 terwijl daar het minst is samen mee gespeeld, Citnum nummer 2 moet hieruit komen. Hopelijk weet een oplossing voor dit probleem
Citnum=speler_cit (lid nummer dus)
Alvast bedankt
Ten eerste, sorry voor de rare titel. Maar ik weet totaal niet hoe ik zoiets kan/moet noemen. Als ik het wist kon ik er waarschijnlijk ook op googlen.
Ik zit met een klein raar probleempje. Ik heb de volgende tabellen
ID | Speler1_cit | speler2_cit | teamnr
Nu heb ik het zo gevuld
1 | 29250 | 23 | 1
2 | 29250 | 2 | 1
3 | 29250 | 2 | 1
Nu wil ik eruit halen met welke citnum een bepaald persoon het vaakst heeft samen gespeeld. Maar ik heb geen idee hoe ik zo'n query kan opstellen. Ik kreeg het advies door Max te gebruiken. Maar max pakt het hoogste waarde, dus pakt telkens 23 terwijl daar het minst is samen mee gespeeld, Citnum nummer 2 moet hieruit komen. Hopelijk weet een oplossing voor dit probleem
Citnum=speler_cit (lid nummer dus)
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 18:02 ]