[MySQL]Hoe kan ik de juiste sql data krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag
Ten eerste, sorry voor de rare titel. Maar ik weet totaal niet hoe ik zoiets kan/moet noemen. Als ik het wist kon ik er waarschijnlijk ook op googlen.
Ik zit met een klein raar probleempje. Ik heb de volgende tabellen

ID | Speler1_cit | speler2_cit | teamnr

Nu heb ik het zo gevuld

1 | 29250 | 23 | 1
2 | 29250 | 2 | 1
3 | 29250 | 2 | 1

Nu wil ik eruit halen met welke citnum een bepaald persoon het vaakst heeft samen gespeeld. Maar ik heb geen idee hoe ik zo'n query kan opstellen. Ik kreeg het advies door Max te gebruiken. Maar max pakt het hoogste waarde, dus pakt telkens 23 terwijl daar het minst is samen mee gespeeld, Citnum nummer 2 moet hieruit komen. Hopelijk weet een oplossing voor dit probleem

Citnum=speler_cit (lid nummer dus)

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Gebruik een GROUP BY.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag niet voor niets hulp ? En ligt je post eens beter toe want hier heb ik totaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En verwacht je dat we de query voor je gaan voorkauwen?
Met GROUP BY op speler1 en speler2 en een COUNT moet je een heel eind kunnen komen. Dit is wel erg basic SQL kennis, waar prima op te zoeken valt in de FAQ of via Google.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:03:
[...]

Ik vraag niet voor niets hulp ? En ligt je post eens beter toe want hier heb ik totaal niets aan.
Het is hier geen helpdesk. Als je zelf al vertikt om zelf even te googlen of de PRG FAQ hier te bekijken waarin dat gewoon staat uitgelegd en bijna gaat eisen om een kant en klare oplossingn dan houdt het gewoon op. Neem aub PRG Beleid eens door, zoveel tekst is dat nu ook weert niet en daarin staat uitgelegd wat hier nu wel en niet kan. Zo reageren en zelf erg weinig inzet tonen kan hier in elk geval niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.