Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

map niet te verwijderen van bureaublad - vista ultimate

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ben een Apple gebruiker en mijn Windows ervaring beperkt zich tot XP.

Mijn vader heeft wat dingen uit een oude backup naar z'n bureaublad gesleept en nu staat daar dus een map die zich niet meer laat verwijderen. Ik heb werkelijk alles geprobeerd wat hier staat: http://www.microsoft.com/.../vista_foutmelding.aspx#2

De laptop blijft maar zeggen: "u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" Het enige account op de computer heeft adm rechten en in de veilige modus wil het ook niet. Het heeft iets te maken met permissierechten. De gebruikersaccount van de vorige computer waar die backup vandaan komt is niet dezelfde als die in Vista. In de bewuste maps staat een oude program files map. Dit is een map waar linksonder een icoon van 2 poppetjes staat.

Wie kan helpen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Rechtsklik > Eigenschappen > Beveiliging > Geavanceerd > Eigenaar (? ownership in het Engels) en daar eigenaar van de map worden.

Edit: de poppetjes geven overigens aan dat de map gedeeld is. Mogelijk moet je dat eerst uitzetten onder Rechtsklik > Eigenschappen > Delen.

[ Voor 35% gewijzigd door Reptile209 op 13-11-2009 17:42 ]

Zo scherp als een voetbal!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 22:23

kakashi

respect my authoritah

werkt het ook niet door je pc opnieuw op te starten?
vaak worden mapen gebruikt door programma's endaardoor zijn ze niet verwijderbaar.

• maXXzz
Ben "eigenaar" geworden van de map volgens bovenstaande tip, maar als ik hem probeer te wissen krijg ik nog steeds dezelfde melding. Toch raar dat je op je eigen computer zaken niet kan wissen als je alle bevoegdheden hebt.

• maXXzz
In dit topic staat exact omschreven wat mijn probleem is. Ook alle oplossingen die hier aangedragen worden helpen niet :-(

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kijk eens met Process Explorer of de folder door een process in gebruik is.
Voer ook eens CHKDSK /F uit.

Je hebt ook nog altijd de mogelijkheid om te booten vanaf bv USB (Live Linux, WinPE) en dan de folder te verwijderen.
Pagina: 1