Toon posts:

Upgrade computer: CPU de bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste community:

Ik overweeg al een tijdje om mijn pc te upgraden.
Ik heb het idee dat mijn CPU de bottleneck is.

Mijn specs zijn:

• Xgear PS-400a
• MSI K9VGM-V AM2
• VIA® K8M890 and VT8237A Chipset
• AMD Sempron 2800+ 1,6 GHz
• 2GB DDR2 (667 MHz)
• 2x 160GB HD 7200
• Geforce 8500GT 256MB

Klopt het dat de CPU de bottleneck is?

Volgens de CPU support list is de Athlon 64 x2 6000+ (G2, 89W) de snelste ondersteunde procesor. Deze vind ik qua snelheid en prijs wel aantrekkelijk. Maar ik twijfel of deze wel echt gaat werken op mijn bord.

En moet ik als ik mijn CPU upgrade ook een andere voeding aanschaffen?
En gaat mijn geheugen goed samen met deze nieuwe processor?

Als jullie nog meer gegevens willen, zeg het maar.

Alvast bedankt voor jullie reacties/adviezen!

Joël

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als de processor door je moederbord ondersteund wordt is dat een prima keuze. Je kan ook een wat langzamere processor nemen tenzij je later je videokaart gaat upgraden, want die wordt straks de bottleneck.
Of je voeding het aan kan hangt dus van je voeding af en het wattage verschil tussen de oude en nieuwe processor. Dan moet je even de TDP opzoeken van beide.

Voor zover ik zie wordt die processor ondersteund dus gaat het prima werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Over je voeding kunnen wij niets zeggen aangezien jij er ook niets over zegt (behalve "onbekend"). Open je kast en kijk naar welk Wattage er op staat en eventueel een merk.

Wij kunnen ook niet zeggen of jouw CPU de bottleneck is aangezien je niet verteld wat je zoal met jouw pc doet (Games? Welke? Resolutie? Instellingen? Of 3D modelleren? Of iets anders)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:19:
Over je voeding kunnen wij niets zeggen aangezien jij er ook niets over zegt (behalve "onbekend"). Open je kast en kijk naar welk Wattage er op staat en eventueel een merk.

Wij kunnen ook niet zeggen of jouw CPU de bottleneck is aangezien je niet verteld wat je zoal met jouw pc doet (Games? Welke? Resolutie? Instellingen? Of 3D modelleren? Of iets anders)
Aangezien ik op dit moment niet bij mijn pc kan (ben bij een vriend) kan ik het wattage niet aflezen.
Over het merk kan ik niets zeggen omdat het een merkloze voeding was (hij zat bij de case, die ook merkloos was)

Mijn huidige processor TDP is 62 W, en van de nieuwe die ik ga kopen is hij 89W
Als het goed is moet het dus niet uitmaken, maar om op safe te spelen is het handig om toch een nieuwe voeding te kopen?, en zo ja met welk wattage dan?

Uiteindelijk koop ik deze CPU zodat ik later een nieuwe videokaart kan kopen, maar daar heb ik nu nog niet genoeg geld voor.

Ik gebruik mijn PC gedeeltelijk voor gamen en gedeeltelijk voor webdesign/photoshop.(op 22' vga breedbeeld resolutie)

Bedankt voor de snelle reacties!

• NitroX infinity
Als je een nieuwe voeding wilt kopen is het uiteraard slim om aan de toekomst te denken. Een voeding van minimaal 500Watt is dan aan te raden.

Ik zou voor jouw systeem geen nieuwe processor kopen, denk eens aan tweedehands; V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 5000+
Is wat langzamer maar goedkoper en dan heb je wat geld over om te sparen zodat je sneller een betere videokaart kunt kopen.

Overigens is 'gamen' niet indicatief voor wat je nodig hebt. Er zijn verschillende soorten spellen die allemaal verschillende systeemeisen hebben. Denk daarbij aan simpele browserspellen, oudere spellen en het nieuwste van het nieuwste op gebied van grafische pracht en praal.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Maar klopt het dus dat de CPU nu een bottleneck vormt?

Bedankt voor de 2e hands-tip, ik zal ernaar kijken.

Maar is er door dit bovenstaande verschil in TDP waarschijnlijk een nieuwe voeding nodig, los van de toekomst?

Ik wil later mijn videokaart upgraden, zodat ik wat nieuwere spellen kan spelen. Over het algemeen speel ik spellen die een paar jaar oud zijn(o.a. HL2). Maar nu kan dat nog niet volgens mij omdat mijn CPU dat niet aan zou kunnen.

Dus samengevat is mijn vraag: Vormt mijn CPU nu een bottleneck, en als ik mijn CPU dan zou upgraden, is het dan nodig om de voeding te vervangen? En kan ik er een veel betere videokaart in stoppen als mijn CPU geupgrade is.

Alvast bedankt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:23:
Maar klopt het dus dat de CPU nu een bottleneck vormt?
Als dat zo makkelijk te zeggen was, was er wel een of ander programmatje voor :P Het is niet zo dat een CPU (of andere hardware) alleen wèl of geen bottleneck kan zijn. Als je een pc als server gebruikt en hij is te traag, dan zou de processor of HDD de bottleneck kunnen zijn. Wil je op die zelfde pc gamen, dan is de videokaart misschien juist de bottleneck. Een bottleneck verschilt dus per manier van gebruik en per applicatie.

Voor veel games zal die sempron inderdaad een bottleneck zijn, al is de videokaart ook geen game-monster dus als je goed games wilt kunnen draaien zou een iets betere videokaart dus ook leuk zijn.

Of je je voeding moet vervangen: Geen idee :P ik weet niet welke je nu hebt, als het een goede is hoef je 'em niet te vervangen natuurlijk. Maar aangezien die CPU's een verschil in TDP van nog geen 20W hebben zal het waarschijnlijk sowieso wel kunnen. Als 'ie dat niet zou trekken zou je voeding nu ook al moeite moeten hebben om de boel draaiende te houden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik er nu een nieuwe videokaart in stop, zal dat weinig verbetering in games geven toch?
En als ik er een nieuwe CPU in stop, zou ik er later nog een videokaart in kunnen stoppen die een stuk beter is dan die ik nu heb?

Alleen ik twijfel of die 6000+ wel gaat werken, want die 6000+ is namelijk de beste die mijn bord ondersteund volgens die lijst. Ik heb in het verleden eens een moederbord geupgrade met de beste cpu die hij zou onderrsteunen volgens de CPU support lijst. Wat bleek nu dat deze CPU wel werkte maar niet sneller kon gaan dan de oude door limitaties van het mobo.

Dus misschien kan ik beter niet de snelst mogelijke CPU kopen?

EDIT: Ik heb gekeken wat er op mijn voeding staat. Het is een Xgear PS-400A. Betekend dat dat het 400 watt is? Want het staat er verder niet op.

EDIT2: Ik heb de voltages afgelezen:
code:
1
2
3
4
5
CPU Vcore: 1.30V
12V: 12.30V
5V: 5.02V
3.3V: 3.24V
5V SB: 5.0V

Hopelijk hebben jullie daar wat aan.

Dus samengevat:
- Wat denken jullie nu jullie meer weten van mijn voeding?
- Is een nieuwe CPU benodigt voor later een betere videokaart?
- Word de 6000+ ook echt goed ondersteund, want het is wel de snelste in de CPU support list?

Bedankt voor jullie lange reacties BTW!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 08:21 ]

• NitroX infinity
Ja, je voeding is waarschijnlijk een 400Watter. Let wel op dat dit een b-merk is (Xitac) wat betekend dat de voeding niet continue voor 100% belast kan worden.

Echter, als je een 89Watt CPU koopt en later een videokaart zoals een Radeon HD4670 of HD56xx dan zal je piek vermogen zat onder de 300Watt liggen. Dus je voeding kan er nog wel even mee door qua Wattage.

Het upgraden van je CPU is op dit moment aan te raden, de videokaart pas later. Overigens kost een HD4670 nieuw nog maar zo'n 60 Euro dus zul je 'm tweedehands wel voor 40 moeten kunnen krijgen (inclusief verzendkosten) en een HD4650 zal dus nog goedkoper zijn.

EDIT: Ik zit me net te bedenken dat er incompatibiliteits issues zijn tussen de verschillende versies van PCI Express. Ik weet niet precies hoe dat zit maar iemand met meer ervaring daaromtrent kan dat wel toelichten.

[ Voor 17% gewijzigd door NitroX infinity op 14-11-2009 14:33 ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

X-gear voedingen staan niet echt bekend om hun kwaliteit. De PS-400A is inderdaad 400 Watt. Ik kan alleen even niet zo snel op het web vinden hoe dit wattage tot stand komt aangezien dit een optelling is van wat de voeding levert op 3.3V, 5V en 12V. Belangrijk is hoeveel Ampère en dus Watt je met de 12V lijn kunt trekken.
Maar 400 Watt is wel voldoende, ook na een kleine upgrade.

Vergeet niet dat elk systeem een bottleneck heeft, een systeem gaat niet sneller dan het traagste component, vervang je die dan is er altijd weer een ander die dan de traagste is. Wil je met systeem nog even verder, dan is een CPU/GPU upgrade te doen.

Welke games en welke resolutie je games draait is ook belangrijk. Ik zag dat je een 22 inch hebt, maar kan me voorstellen dat je nu niet op 1680*1050 resolutie speelt, althans niet met hoge kwaliteitssettings.

Wil je investeren, dan zou ikzelf denken aan een CPU en GPU upgrade.

Pas goed op met de upgrade niet alle Athlon 64 x2 6000+ worden ondersteunt, die met een TDP van 125 W bijv niet.

Volgens mij kun je ook nog sneller geheugen plaatsen aangezien je mobo DDR II 800 ondersteunt. ;)

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag idd dat er 2 versies zijn, één energieslurpende en één met een stuk minder stroomverbruik.

Die 2e hands tip is trouwens ook niet slecht, maar ik denk toch dat ik liever een nieuwe heb, en met 3GHz

Ik weet het nog niet zeker maar ik denk dat ik eerst die 6000+ ga kopen.
Daarna een videokaart of DDR2 geheugen.

Over die resolutie, ik speel spellen altijd in de laagste resolutie en met de hoogste instellingen.

Maar het is dus geen slecht idee om een Athlon 64 x2 6000+ (G2, 89W) te kopen?(en daarna kijk ik wel verder)
Als ik dan ook geheugen zou kopen is dit dan een goed idee: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 15:44 ]

• 0scar

0scar

MacIJver

Je moet waarschijnlijk ook je BIOS flashen met een nieuwere versie 1.6 of 1.8 afhankelijk van wat je koopt.

Dat geheugen staat niet in de memory supported list maar zal waarschijnlijk wel werken (KVR800D2N6/512 staat er wel tussen). Het max. per geheugenslot is 2 GB. Een geweldige boost tov je huidige module hoef je niet te verwachten overigens.

Beter eerst de CPU en later GPU imho.

Verwijderd

Topicstarter
De pricewatch link naar de Athlon 64 x2 6000+ (G2, 89W) werkt niet:(
Heeft iemand een link misschien?(ik heb niks kunnen vinden)(niet de 125W versie)

Anders moet ik voor een andere gaan.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Het gebeurt zelden of nooit dat CPU's in de CPU Support List niet worden ondersteund of niet aan hun max. snelheid draaien. Je kan met een gerust hart die 6000+ van je post hierboven er in steken ;)

Wat je best wel doet, voor je de nieuwe CPU installeert (dus met je huidige CPU) is je BIOS bijwerken naar de nieuwste versie. Meestal kan dat gewoon vanuit Windows, al is het soms verstandiger of beter om je BIOS te flashen met een USB-stick of van een Floppy in DOS. Welke van de opties voor jou beschikbaar is, hangt af van de ouderdom van de mobo.

Voor de rest kan je ook nog nieuw geheugen en een nieuwe GPU kopen, al zou ik na die upgrades ook eens gaan zien naar een nieuwe A-klasse voeding.

Maar weer hangt dat er van af welke onderdelen je gebruikt, in combinatie met, enz ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het ook al eerder gezegt, maar mijn BIOS is als versie 1.8, dus dat zit wel goed.

Maar nu snap ik waarom het bij die oude pc niet lekker werkte, ik had natuurlijk gewoon de BIOS moeten updaten :S Weer wat geleerd:)

Mooi, dus ik kan nog wel een tijdje blijven upgraden dus.

Als ik die 6000+ niet kan vinden ga ik kijken naar eentje die iets lager is (bijv 2.9GHz).

Ik denk dat het nu wel gaat lukken dan :)

Bedankt voor alle adviezen, dit is echt een top forum

• 0scar

0scar

MacIJver

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:
De pricewatch link naar de Athlon 64 x2 6000+ (G2, 89W) werkt niet:(
Heeft iemand een link misschien?(ik heb niks kunnen vinden)(niet de 125W versie)

Anders moet ik voor een andere gaan.
AMD Athlon 64 X2 6000+

Edit:
Sorry de enige verkopende shop (Univendi) linkt naar de 125W versie! Zie hier! Misschien heeft een lokale PC shop nog wel iets in het magazijn...

[ Voor 21% gewijzigd door 0scar op 15-11-2009 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan denk ik de pricewatch: AMD Athlon 64 X2 5600+ kopen.

Zou ik deze kunnen overclocken met een goede koeler?
Zo ja, wat voor koeling heb ik dan nodig en hoe duur is dat?
En vraagt dat dan ook meer van mjn voeding?

Bedankt voor de reacties.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:30:
Ik ga dan denk ik de pricewatch: AMD Athlon 64 X2 5600+ kopen.

Zou ik deze kunnen overclocken met een goede koeler?
Zo ja, wat voor koeling heb ik dan nodig en hoe duur is dat?
En vraagt dat dan ook meer van mjn voeding?

Bedankt voor de reacties.
Ik geloof dat een Scythe Mugen II wel goed koelt, en past op Socket AM2.
Dus dat lijkt me alleszinds een optie :)

Of je kan overklokken hangt af van hoe uitgebreid het BIOS en de chipset van je moederbord zijn, en ik zou sowieso een iets zwaardere voeding aanraden, al zal je hier met een lichte overklok zeker geen last van hebben.

De boodschap is: controleer ten allen tijde je voltages, nog belangrijker is je temperaturen, van zowel CPU als NB/SB, en check je stabiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, eerst maar die CPU kopen;)

Verwijderd

DDR2 800 geheugen zou ik in eerste instantie nog niet aanschaffen, want dat verschil ga je vrijwel niet merken denk ik. Het geld wat je daarmee bespaart zou ik investeren in een graka of een goede voeding.

edit: quote erbij
edit2: o ik dacht dat je je geheugen wilde vervangen ipv er nieuw geheugen bijzetten. sorry. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu de CPU besteld en nog 50 euro over, dus ik ga nog even door sparen voor een videokaart.
En later zou ik idd nog een voeding kunnen kopen.

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:28:
Echter, als je een 89Watt CPU koopt en later een videokaart zoals een Radeon HD4670 of HD56xx dan zal je piek vermogen zat onder de 300Watt liggen. Dus je voeding kan er nog wel even mee door qua Wattage.
Dat zou ik toch echt afraden, waarschijnlijk kan zijn voeding namelijk maar een piek van 18 ampère op de 12 voltlijnen aan. Een degelijke voeding van 300 Watt is geen probleem een X-Gear van 400 Watt krijgt het verschrikkelijk zwaar of ontploft.

Verwijderd

Topicstarter
Dus misschien eerst een nieuwe voeding voordat ik een videokaart koop?

Ik heb destijds 400 euro betaald voor die kut voeding, mobo, sempron, 512mb ddr2 en 160gb.
Nu kost dat misschien 150 euro ofzo.

Maarja toen wist ik nog niet dat er een pricewatch bestond en dat ze pcs ook zelf in elkaar kan zetten.

EDIT: Hij kan volgens mij 12 ampere aan op de 12v+.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 20:27 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02
Of je CPU de bottleneck is, is zo niet te zeggen. Alleen met metingen tijdens de dingen die JIJ belangrijk vindt. Games : waarschijnlijk je videokaart, andere zaken : je CPU, harddisk, geheugen,.....

Voorkom teleurstelling, en kijk wat je probleem is voordat je wat aanschaft. Kan heel simpel, als taskmanager 10% CPU aangeeft op de momenten dat jij je ergert aan traagheid, zal een CPU-upgrade niet of nauwelijks helpen.

Whatever

• 0scar

0scar

MacIJver

Tja computer hardware verlies zijn waarde snel... (maar deze heb je minstens een jaar of 4 niet?)

Wees blij dat je nog wat kunt upgraden voor een redelijke prijs.

12 Amp op de 12V komt neer op 144 Watt, daarmee kom je niet aan 400 Watt (lijkt me onwaarschijnlijk dat je 3.3V en 5V circa 250 Watt leveren).

Met een CPU TDP van 65 Watt, een 8500 met max 40 Watt en de rest kom je op een totaal van "ongeveer" 216 Watt volgens eXtreme PSC. Het merendeel moet van de 12V lijn komen, dus met 12 Amp wordt dat krap. Volgens mij geeft -The_Mask- met een max van 18 Amp geen gekke schatting van de 12V lijn.

Zit er geen stikker met gegevens op de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de sticker:
Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/image/maeemaaco.jpg

Verwijderd

Idd dus 12 ampère piek voor de 12 voltlijnen, kun je niks mee. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:38:
[...]

Idd dus 12 ampère piek voor de 12 voltlijnen, kun je niks mee. ;)
Hmm, ik heb dus een kut voeding? Maar ik had de voltages eerder dit topic afgelezen en die zager er netjes uit.
(super snalle snelle reactie trouwens :*) )
0scar schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:07:
Tja computer hardware verlies zijn waarde snel... (maar deze heb je minstens een jaar of 4 niet?)
Ik denk iets van 1 2 jaar.

Hoe duur word een voeding als ik er nog een keer een beter videokaart in wil stoppen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 21:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:41:
[...]

Hmm, ik heb dus een kut voeding?
Best wel ja. :p
Maar ik had de voltages eerder dit topic afgelezen en die zager er netjes uit.
Lijkt mij niet dat je dat met een multimeter hebt gedaan, daarnaast kunnen de voltages nu wel redelijk stabiel zijn (al kun je bijvoorbeeld de rimpel al niet meten) met een upgrade kan het al heel anders zijn.
Hoe duur word een voeding als ik er nog een keer een beter videokaart in wil stoppen?
Hoeft niet veel te kosten, maar dat ligt dus aan de rest van de PC en wat je wilt upgraden en waarin.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik zal er binnenkort naar kijken.

EDIT: voorlopig dus geen nieuwe videokaart, dankzij mijn kut lul* voeding.

Als ik het goed begrijp kost een beetje voeding iets van 350W ong. 40 euro.

*scheld niet met andersmans geslachtsdelen

EDIT: Maar die CPU kan ik er wel gewoon instoppen toch ondanks de voeding?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 22:04 ]

• 0scar

0scar

MacIJver

Kijk eens in V/A daar staat misschien een leuk/betrouwbaar exemplaar tussen.

Edit:
Die nieuwe CPU zal ie nog wel trekken. TDP is maar 3 Watt meer.

[ Voor 21% gewijzigd door 0scar op 16-11-2009 22:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:52:
Als ik het goed begrijp kost een beetje voeding iets van 350W ong. 40 euro.
Ongeveer ja, Be Quiet PurePower L7 van 350 Watt bijvoorbeeld, kost zo'n kleine 40 euro. :)

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mijn heeft volgens mij nog een Antec 400W voeding over. Hij moet 'em alleen nog even vinden. Dan kan ik meteen gaan sparen voor een nieuwe videokaart.

Wat adviseren jullie voor mijn systeem, ATI of Nvidia? Ik dacht dat het misschien beter is om dit keer voor ATI te kiezen, omdat ik een AMD processor heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 12:44 ]

• Petervanakelyen
Een vriend van mijn heeft volgens mij nog een Antec 400W voeding over. Hij moet 'em alleen nog even vinden.
Hangt er een beetje van af welk type Antec het is, en eigenlijk nog meer wat de werkelijke fabrikant is.
Er zijn nl. een boel Antec voedingen in omloop geweest die ook héél slecht waren (heb er toen 10 in een week zien sneuvelen :p , soms met het moederbord erbij)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:43:
Wat adviseren jullie voor mijn systeem, ATI of Nvidia? Ik dacht dat het misschien beter is om dit keer voor ATI te kiezen, omdat ik een AMD processor heb.
Dat je een AMD-CPU hebt maakt voor de GPU niks uit, die dingen werken daardoor niet beter samen ofzo. Maar Ati doet het op dit moment sowieso beter qua prijs/prestaties dus toch een ati ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang bedoel je met 'op dit moment' want het kan misschien nog 1 a 2 maanden duren voordat ik genoeg geld heb voor een videokaart.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:43:
Een vriend van mijn heeft volgens mij nog een Antec 400W voeding over. Hij moet 'em alleen nog even vinden. Dan kan ik meteen gaan sparen voor een nieuwe videokaart.
Als het maar geen SmartPower is want dat is troep. :p
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:39:
Hoelang bedoel je met 'op dit moment' want het kan misschien nog 1 a 2 maanden duren voordat ik genoeg geld heb voor een videokaart.
Dan waarschijnlijk ook nog wel maar merk je vanzelf natuurlijk. ;)

• 0scar

0scar

MacIJver

Zelfs dan over 1 a 2 maanden zal ATI voor jou de betere keus zijn.

Als we even denken aan de release van de GT240 vandaag van Nvidia...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de reacties gelezen en je hebt idd gelijk.

Ik hoop dat mijn vriend die voeding nog kan vinden, en dat het geen flutding is.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Plaats anders een advertentie in V&A, er zijn vast wel meer mensen die een goede voeding hebben liggen

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CPU ontvangen, maar er ik heb nog koelpasta nodig. Wat voor koelpasta adviseren jullie?(voor normaal gebruik).

• NitroX infinity

Verwijderd

Topicstarter
Hij is onderweg!

Bedankt voor jullie waardevolle reacties en adviezen ;)
Nog eventjes sparen voor een videokaart...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 17:54 ]

Pagina: 1