Ik heb sinds een aantal dagen windows 7 op mijn pc staan. De installatie liep gelijk al niet helemaal lekker en daar bekroop mij dan ook he gevoel dat er iets mis was met mijn geheugen. Na eerst van alles te hebben geprobeerd 1 mem module er uit gehaald waarna er niks veranderde en de fout aanbleef de andere geprobeerd en toen ging het goed. Installatie gelukt, alles netjes geinstalleerd etc. Prima verder, niks aan de hand. Tot ik een aantal keren schijnbaar een reset kreeg maar ik was er zelf geen getuigen van maar omdat ik toen ik bij mijn pc kwam de opgestarte IE schermpjes miste wist ik dat er wat mis was. Vandaag kreeg ik echter gelijk bij opstarten een reboot omdat toen ik terug kwam van een kop koffie pakken mijn pc aan het opstarten was terwijl ik toch zeker een paar minuten weg was en net, een uurtje geleden een blauw scherm met iets wat ik zo snel niet helemaal kon lezen maar iets met memory. Dus snel even memtest gebrand op een dvdtje en geprobeerd. Bij 22% krijg ik een foutmelding en blijft het hele spul hangen.
Het gaat om Corsair Dominator, PC8500 2x2GB. Het draait nu stock, voltage eerst op 2,1 wat in theorie zou moeten werken en het onder XP ook altijd goed deed, nu op 2,2 geprobeerd maar er veranderd niks. Onder de 2,1 dan werkt windows zeker niet en is het de ene na de andere reboot.
Mijn vraag nu, wat te doen. Ik heb even zitten zoeken maar al snel zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik had vroeger nog wel wat kijk op deze dingen maar de laatste jaren heb ik me totaal niet meer verdiept in onderdelen en het moet nu gewoon lekker werken. Dat doet het dus niet. Is voltage verhogen nog een oplossing? Alle instellingen staan verder op stock, processor is een Athlon X2 7750BE op een MSI K9A2 CF-F.
Oh en als het een gevalletje garrantie wordt, waar het denk ik op neer komt. Wie heeft daar ervaring mee bij Corsair. De onderdelen zijn in het voorjaar gekocht bij het ondertussen failliete Friesland computers en zal dus wel een RMA moeten aanvragen bij Corsair zelf.
Het gaat om Corsair Dominator, PC8500 2x2GB. Het draait nu stock, voltage eerst op 2,1 wat in theorie zou moeten werken en het onder XP ook altijd goed deed, nu op 2,2 geprobeerd maar er veranderd niks. Onder de 2,1 dan werkt windows zeker niet en is het de ene na de andere reboot.
Mijn vraag nu, wat te doen. Ik heb even zitten zoeken maar al snel zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik had vroeger nog wel wat kijk op deze dingen maar de laatste jaren heb ik me totaal niet meer verdiept in onderdelen en het moet nu gewoon lekker werken. Dat doet het dus niet. Is voltage verhogen nog een oplossing? Alle instellingen staan verder op stock, processor is een Athlon X2 7750BE op een MSI K9A2 CF-F.
Oh en als het een gevalletje garrantie wordt, waar het denk ik op neer komt. Wie heeft daar ervaring mee bij Corsair. De onderdelen zijn in het voorjaar gekocht bij het ondertussen failliete Friesland computers en zal dus wel een RMA moeten aanvragen bij Corsair zelf.