[DIY Ervaring] Acer laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 11:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen,
Ik heb een acer laptop, 3 keer raden wat er mee is gebeurd?
Jawel, het scharnier is gebroken, wat een verassing hea. :P

Nu heb ik lopen zoeken en mijn onderdelen leveranciers afgebeld, maar verder dan voedingen en specifieke electronica stripjes komen ze niet. ;(
Ik weet dat ik niet de enige ben bij wie de laptop scharniertjes zijn afgebroken.
Zijn er ook tweakertjes die dit probleem zelf hebben opgelost? En hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb er een paar gezien, waaronder 1 die in een houten kistje was getimmerd 8)7
Ik zoek wel iets wat iets eleganter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:33

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Bij een oude, nog wel in gebruik zijnde, acer Aspire 5024 zit bij het scharnier een scheur, maar hij is nog niet afgebroken oid. Had voor een andere laptop van me een goede disassembly guide gevonden op een site. Ik zal zo eens even kijken of ik die kan vinden (de site). Wat voor laptop heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door GiantLeap op 13-11-2009 17:49 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik zou 'm alsnog proberen aan te melden bij Acer... :) Mensen van de helpdesk kunnen je hopelijk vertellen of ze dit -afgezien van je verlopen garantie- dit nog kosteloos kunnen reparen voor je.

Keep us posted zou ik zeggen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door rdfeij op 13-11-2009 18:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 11:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
MHz schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:19:
Bij een oude, nog wel in gebruik zijnde, acer Aspire 5024 zit bij het scharnier een scheur, maar hij is nog niet afgebroken oid. Had voor een andere laptop van me een goede disassembly guide gevonden op een site. Ik zal zo eens even kijken of ik die kan vinden (de site). Wat voor laptop heb je?
Lol, ik heb een Aspire 5020.... Lekkere serie dus :P
rdfeij schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:54:
Ik zou 'm alsnog proberen aan te melden bij Acer... :) Mensen van de helpdesk kunnen je hopelijk vertellen of ze dit -afgezien van je verlopen garantie- dit nog kosteloos kunnen reparen voor je.
Hij is al best wel hard buiten de garantie, 6 jaartjes oud ofzo. maar toen de tijd wel gekocht als top laptopje dus ding draait verder prima. Heb menig game nog op 100fps gespeeld, en hij wordt nu door mn dinnetje gebruikt als internet/bank-hang laptop. Dus een nieuwe vind ik een klein beetje zonde

[ Voor 40% gewijzigd door Armageddon_2k op 13-11-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 10:05

ReseTTim

Chocolate addicted

scharnieren kan je gewoon los kopen.. heb ik ook gedaan.. inmiddels.. na zowel het linker en rechter scharnier te zijn gebroken doet ie het nog goed..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee acers met scharnier problemen (en ben dus ook wel benieuwd naar mogelijke oplossingen) maar volgens mij zijn niet de scharnieren zelf maar de ophanging het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Je moet zowel de LCD cover, LCD bezel als de scharnieren vervangen. Echter heb ik bij verschillende units al gezien dat het best te redden valt met alleen een LCD cover en een LCD bezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Armageddon_2k schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:10:
... en mijn onderdelen leveranciers afgebeld...
Die moet je ook niet afbellen, misschien had ie nog wel iets voor je! :+

Maareh, ik heb ook een Acer gehad, maar gelukkig nooit last gehad van een kapotte scharnier. Houten kist klinkt wel goed, misschien een idee voor een casemod? Een houten laptop!

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendonline
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 13:27
Helaas heb ik geen oplossing voor je maar deze link kan wel handig zijn. Zelf had ik laatst een Acer laptop waarvan ik echt niet wist hoe deze uit elkaar moest. Dus ik op internet zoeken en zoeken maar het blijkt dat je voor dit soort handleidingen moet betalen. Maarrr ik vond deze site en daar staan voor veel laptops een duidelijke uitleg hoe je ze netjes uit elkaar moet halen.

http://www.tim.id.au/blog...service-manuals/#toc-acer

Voor jou laptop geld: http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%203020%205020.pdf

Groet,

Berend

[ Voor 7% gewijzigd door berendonline op 14-11-2009 22:18 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Acers barsten altijd ;)

Ik zie zoveel acers met
- Gebarsten kappen bij de schanieren
- Brakke voedingspluggen (mnl 3000-series)

Maar goed... t is prima te fixen.

- IMD / Rijnmondsupplies, officieel sparepartleverancier van Acer. Kuttent als je t mij vraagt maar goed, soms 'moet' je..
- PCHub ( www.pchub.de ). Vrij veel voorraad, prima tarieven
- Ebay (met name .de .co.uk en .com)

IMD is een geval apart. Bestellen, 'levertijd minimaal 2 weken', vooruit betalen en wachten maar..
Bellen is zinloos, enige antwoord wat je krijgt is "geen idee".
Als je doorzeurt: "weten we nooit, kan morgen zijn, kan nooit zijn, over 6 maanden wordt de order vanzelf geannuleerd"

Als t ff kan haal ik t dus liever 'ver'weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 10:05

ReseTTim

Chocolate addicted

DJSmiley schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:15:
IMD is een geval apart. Bestellen, 'levertijd minimaal 2 weken', vooruit betalen en wachten maar..
Bellen is zinloos, enige antwoord wat je krijgt is "geen idee".
Als je doorzeurt: "weten we nooit, kan morgen zijn, kan nooit zijn, over 6 maanden wordt de order vanzelf geannuleerd"

Als t ff kan haal ik t dus liever 'ver'weg ;)
door hun heb ik wel een spare part scharnier liggen :P

eerst ging de linker kapot.. vervolgens de rechter.. gezien bij de eerste bestelling het al niet geheel goed ging heb ik dus toen het serie nr. van de linker ingevoerd en gezegd bij opmerkingen dat ik de rechter wilde.. maarja dat lezen ze blijkbaar niet ;) kortom spare part :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon even bij Ebay een spare part zoeken...
Pagina: 1