Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scriptable iso mounten

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Korte vraag:
Bestaat er een freeware iso mount programmaatje dat met zenworks oid te scripten is?

Achtergrond:
Als goedkope ouder beheer ik op de basisschool van de kinderen de infrastructuur. We/ze gebruiken daarvoor NetWare 6.5 met Zenworks, met XP op de desktops. Dat gaat prima, maar nu zit ik met het punt dat er een programma is dat de cdrom er steeds in wil hebben zitten. Beveiligd, ja. Licentietechnisch is het allemaal wel in orde, maar de pc's zijn allemaal cdromloos. Bovendien wil ik niet dat het uitmaakt achter welke pc men zit: via zenworks krijgen ze allemaal de programma's die ze nodig hebben wel gedistribueerd.

Maar: aannemende dat ik een iso weet te maken van de desbetreffende cdrom, hoe kan ik het mounten (en dismounten) van een iso scripten? Of is er een andere oplossing?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Virtual CloneDrive kun je via de commandline (un)mounten.
code:
1
2
Daemon -mount <unit>,<virtual image name>
Daemon -unmount <unit>

Via een script zou moeten kunnen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSA

Tijd voor een nieuwe sig..

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
xtra schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:07:
Virtual CloneDrive kun je via de commandline (un)mounten.
code:
1
2
Daemon -mount <unit>,<virtual image name>
Daemon -unmount <unit>

Via een script zou moeten kunnen.
Hmja, dat kan inderdaad, alleen kan virtual clonedrive de desbetreffende iso weer niet lezen.

Ten bate van de mensen na mij:

Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij het freeware progje IMdisk. Deze is (zonder reboot!) te installeren via imdiskinst.exe -y, en vervolgens kan ik vanuit Zenworks een pre-launchscript imdisk -a -f \\path\to\iso\file.iso -m x: -u 0 en een post-termination script imdisk -d -u 0 draaien, en klaar is Harry Banaan. Mooi proggie.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?