Toon posts:

[2003] Tweede domain controller op andere site*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben bezig met een Windows server 2003 Active Directory systeem aan het opzetten. Nu ben ik van plan om een replicator op een dislocatie te zetten. De locaties worden via een VPN verbinding met elkaar verbonden. Stel dat er iets gebeurt in de serverruimte op de hoofdlocatie dan zou de Replicator de rollen over kunnen nemen.

Graag zou ik willen weten of hier systeembeheerders zijn die al een systeem op deze manier hebben draaien en of in de praktijk problemen kunnen ontstaan? Kunnen er replicatiefouten ontstaan bij een langdurige uitval van de internetverbinding of door verbindingsproblemen? Ik heb hierover al gezocht op internet maar helaas kan ik geen informatie vinden over praktijkervaringen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ben niet zo slim dus ik volg je verhaal niet helemaal, maar met een dislokatie bedoel je een 'andere lokatie' mee denk ik? Welk product bedoel je precies als je het over 'Replicator' hebt?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:15:
Ik ben niet zo slim dus ik volg je verhaal niet helemaal, maar met een dislokatie bedoel je een 'andere lokatie' mee denk ik? Welk product bedoel je precies als je het over 'Replicator' hebt?
Met een dislocatie bedoel ik een 2de lokatie en met het serversysteem bedoel ik een domain controller / replicator systeem (Met de replicator bedoel ik de opvolger van het back-up domain controller in windows NT mee).

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:57:
[...]

Met een dislocatie bedoel ik een 2de lokatie en met het serversysteem bedoel ik een domain controller / replicator systeem (Met de replicator bedoel ik de opvolger van het back-up domain controller in windows NT mee).
Je wil dus gewoon een extra Domain Controller op een uitwijk/2e locatie? Dat kan prima werken over een VPN, heb je dan een Business DSL aansluiting met een beetje garantie qua beschikbaarheid? Domain Controllers in twee verschillende ip-subnets met beiden hun eigen Active Directory Site is dan wel netjes, duurt dan even voordat wijzigingen binnen komen en is soms wel handig mocht je de Domain Controller op je normale locatie hebben "verknald" :)

https://powershellisfun.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel aan - wat jij wilt is zo ongeveer standaard in de ICT om te doen dus ik voorzie niet echt problemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de informatie. Het is me nu volledig duidelijk _/-\o_ .
Pagina: 1