gezellig overgeklokt.. nu al 200 Mhz en stabiel..

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ik draai een p III 550@750 Mhz.. (zo ingesteld in bios) hij loopt stabiel.. klopt het dat er in je bios gewoon 550 blijft staan??? dit is namelijk mijn eerste keer..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Hoe heb je dat ingesteld in de bios als ik vragen mag ???

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
onder de xtra optie PIII

jumpers zijn verleden tijd..

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

PIII 550: MP x FSB = 5,5 x 100. Als je het via FSB doet (wat de enige manier is aangezien de multiplier gelocked is) dan krijg je 5,5 x 136. Lijkt me een beetje stug!!! Dan loopt je geheugen op 136 MhZ!!! Dan hebben we het nog niet eens over de PCI en AGP !!!

Ik denk dat je de multiplier hebt aangepast in de bios maar daar trekt de CPU zich geen flikker van aan. De CPU corrigeert de MP automatisch ...

Overklokken is iets complexer dan jij denkt ben ik bang (niet dat het nu zo moeilijk is, check mijn systeempje hieronder maar eens >:) )

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ben maar een newbee op dit gebied.. het is me zo verteld.. ik heb het zo gedaan..

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04
Je hebt toch niet gewoon de multiplier verandert he? Dat werkt in ieder geval dus niet, dan draait je pc gewoon op standaard waarden.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hey bolk, kan je ff _precies_ vertellen wat je verandert hebt?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Je zegt zelf dat de BIOS zegt dat hij op 550MHz draait als je m op 750 hebt gezet. Dan draait ie dus ook op 550MHz he!!!

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 13:29 schreef daNpy het volgende:
Je zegt zelf dat de BIOS zegt dat hij op 550MHz draait als je m op 750 hebt gezet. Dan draait ie dus ook op 550MHz he!!!
:D Daar zit toch wat in ......

Je kan natuurlijk een programma als WCPUid zien te vinden, die laat precies de werkelijke FSB, multiplier en uiteindelijke klok frekwentie zien.

Hier kun je dat programma downloade : http://www.tweakfiles.com/processor/wcpuid.html

Verwijderd

Je kunt dit ook vinden bij je windows systeem bronnen, en bij DirectX, diag. Mijn BIOS geeft aan 541MHz (celeron 433)
en de DXdiag 544MHz...
Pagina: 1