Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Hoe heb je dat ingesteld in de bios als ik vragen mag ???
Your ass is grass and I'm the lawnmower!
onder de xtra optie PIII
jumpers zijn verleden tijd..
jumpers zijn verleden tijd..
PIII 550: MP x FSB = 5,5 x 100. Als je het via FSB doet (wat de enige manier is aangezien de multiplier gelocked is) dan krijg je 5,5 x 136. Lijkt me een beetje stug!!! Dan loopt je geheugen op 136 MhZ!!! Dan hebben we het nog niet eens over de PCI en AGP !!!
Ik denk dat je de multiplier hebt aangepast in de bios maar daar trekt de CPU zich geen flikker van aan. De CPU corrigeert de MP automatisch ...
Overklokken is iets complexer dan jij denkt ben ik bang (niet dat het nu zo moeilijk is, check mijn systeempje hieronder maar eens
)
Ik denk dat je de multiplier hebt aangepast in de bios maar daar trekt de CPU zich geen flikker van aan. De CPU corrigeert de MP automatisch ...
Overklokken is iets complexer dan jij denkt ben ik bang (niet dat het nu zo moeilijk is, check mijn systeempje hieronder maar eens
Your ass is grass and I'm the lawnmower!
ben maar een newbee op dit gebied.. het is me zo verteld.. ik heb het zo gedaan..
Je hebt toch niet gewoon de multiplier verandert he? Dat werkt in ieder geval dus niet, dan draait je pc gewoon op standaard waarden.
Hey bolk, kan je ff _precies_ vertellen wat je verandert hebt?
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Je zegt zelf dat de BIOS zegt dat hij op 550MHz draait als je m op 750 hebt gezet. Dan draait ie dus ook op 550MHz he!!!
Verwijderd
Op maandag 05 maart 2001 13:29 schreef daNpy het volgende:
Je zegt zelf dat de BIOS zegt dat hij op 550MHz draait als je m op 750 hebt gezet. Dan draait ie dus ook op 550MHz he!!!
Je kan natuurlijk een programma als WCPUid zien te vinden, die laat precies de werkelijke FSB, multiplier en uiteindelijke klok frekwentie zien.
Hier kun je dat programma downloade : http://www.tweakfiles.com/processor/wcpuid.html
Verwijderd
Je kunt dit ook vinden bij je windows systeem bronnen, en bij DirectX, diag. Mijn BIOS geeft aan 541MHz (celeron 433)
en de DXdiag 544MHz...
en de DXdiag 544MHz...
Pagina: 1