• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 22:19
Mijn computer (configuratie ongewijzigd in een jaar) wil vanaf vandaag niet meer booten. Tijdens het booten krijg ik een blue screen, dat binnen een seconde weer verdwijnt als de computer opnieuw opstart. In de BIOS kan ik geen optie vinden om niet automatisch te rebooten bij een blue screen, en als zodanig kan ik dus ook de foutmelding niet lezen. De computer start ook niet op in safe mode. Heeft iemand enig idee hoe ik de foutmelding kan lezen, of wat er anders mogelijk aan de hand is? Ik heb nog niet geprobeerd Windows opnieuw te installeren (ben ik mijn mail kwijt...) maar dat ga ik waarschijnlijk vanavond doen. Help?

Configuratie:
E6600
8600GT
2x2GB PC2-6400
Mtron Mobi SSD 16GB
Intel DG965OT

Verwijderd

Harde schijf misschien kapot?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:13
Onder Windows XP: (aangezien je geen OS vermeld heb moet ik maar gokken ;))
When the computer restarts, start pressing F8 repeatedly.
At the Advanced Menu Options screen, select Disable automatic restart on system failure, then press ENTER.
Next, select the Windows XP as the operating system to start, then press ENTER.
The computer tries to start into Windows. A blue screen appears. Write down the error message title and STOP error code.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 22:19
Dank voor de reacties! Het is inderdaad Windows XP (Vista en 7 passen niet zo goed op een 16GB SSD'tje). Ik probeer even de truc met F8, hoop dat 't werkt.

EDIT: Blijkt UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME te zijn. 0x000000ED (0x8A567D58, 0xC00000B5, 0x00000000, 0x00000000)

Ben al aan 't googlen en heb wat suggesties gevonden, maar waarschijnlijk is mijn SSD'tje gort? :(

EDIT: van alles geprobeerd maar hij doet niets meer. Hij is kapot. RMA'tje dan maar.

[ Voor 50% gewijzigd door Moogles op 13-11-2009 19:39 ]