Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thumbs.db automatisch genereren voor map met veel files

Pagina: 1
Acties:

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
..

[ Voor 101% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:36 . Reden: titel ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
En met een extern programmaatje zoals ACDSee of zo? Daarmee kan het natuurlijk sowieso.

Nickname does not reflect reality

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dat de oude paintshop pro automatisch een thumbnail bestand maakte als je door een directory bladerde. Zelf gebruik ik dat nog steeds vaak om foto's te sorteren (omdat je vanuit die browser ook makkelijk bestanden kunt verplaatsen en verwijderen).

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gaat 'ie buiten beeld niet door met thumbs maken? 75000 thumbs staan er niet met een paar tellen, dus wat als je de PC eens even - weet ik veel, zeg een uurtje? - laat rammelen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat als je me C# nu eens de fotos per datum in folder laat sorteren. Dat is leuker voor te browsen :) En dan zullen die thumbs ook beter gaan ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20
Irfanview heeft ook een goede thumnail browser, je kan de grootte van de thumnails ook instellen. En je kan ook allerlei operaties uitvoeren. Ik gebruik die thumnail view bvb om snel een hele reeks foto's te overlopen en foto's te draaien met Irfanview zodat ze rechtop staan.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 13:01
Of overstappen naar Windows 7, daar zit standaard een viewer in. Of een snellere computer, want snel thumbnails creeren van grote foto's kost rekenkracht. Ik heb nu een i7 920, GTX275 en 6 Gb en toch moet ik wel eens wachten. En een bestaand thumbs bestand kopieren. Volgens mij houdt Windows zelf de veranderingen bij..?!

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
..

[ Voor 158% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:36 ]

• Eelko76
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 22:22
Aanmaken van 't bestand Thumbs.db wordt gedaan door Explorer, externe programma gebruiken kan uiteraard maar lost niet 't probleem op die Fastman stelt. Reden is dat Explorer thumbs aanmaakt in de portview alleen is dat anders je PC voor een uur ofzo bezig is thumbs aan te maken voor 70.000 bestanden en dit bij veel mensen ergelijker is dan 't aanmaken per portview. Dus dit is een overweging gemaakt door MS. Echter, als de thumbs eenmaal gemaakt zijn, laat die uiteraard al je thumbs zien als je scrollt. Dit bestandje niet verwijderen, anders kan je opnieuw scrollen.

Dus of leren leven hiermee of een extern programma gebruiken. Anders zoeken hoe Explorer de thumbs database aanmaakt en dit nabootsen in C# ;).

Andere tip is, aanmaken van meerdere folders, en zet niet 70.000 bestanden in 1 folder...

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Via Google kwam ik uit op http://tinyurl.com/yg4amad. Daar word gesproken over een extra registrykey genaamd "ThumbnailQuality". Die gaat, obviously, over de kwaliteit van de thumbnails.. maar misschien is er ook een ThumbnailQuantity of een gelijkwaardige registrykey?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wanneer je op een afbeelding klikt met je rechter muisknop, dan kun je de miniatuurweergave laten vernieuwen. Werkt dat niet als je álles selecteert en dan deze optie kiest?

Ik kan het helaas niet voor je uittesten; op dit moment heb ik niet een map met veel afbeeldingen beschikbaar. :)
Pagina: 1