Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een een totale pc-upgrade gedaan maar krijg op verschillende momenten een bluescreen. Geen idee hoe het komt, gebeurt de ene keer als ik aan het gamen ben en de andere keer als ik totaal niks aan het doen ben op mijn pc. Heb al helemaal geen idee hoe ik het moet oplossen. Ik draai de nieuwe windows 7 64-bit.

Dit zijn mijn specs:
Asus Crosshair III Formula AM3 NF 790
Phemon II x4 955 3.2 GHZ black
OCZ DDR 3 1333mhz 2x2GB Gold ( 9-9-9-20)
Sapphire Radeon HD 5850 1GB.

De bluescreen melding is:
Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Locale ID: 1043
Additional information about the problem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8004F174F8
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\110909-29437-01.dmp
C:\Users\Maikel Jongenelis\AppData\Local\Temp\WER-34039-0.sysdata.xml

Kan iemand mij helpen met deze melding? Zou heel fijn zijn, want ik wordt er gek van dat mijn pc uit het niets zomaar opnieuw opstart.

Alvast bedankt voor de moeite.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

dus het blauwe scherm geeft de bovenstaande tekst weer?

de tekst van dit scherm is handig :
http://www.dashboardwidge...ase/data/57/BSOD-0p6b.png

en dan met name welk bestand en de stopcodes. (die je weer kunt googlen om te kijken waar het aan ligt)

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 13-11-2009 14:13 ]

-_-

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:08:
...
Alvast bedankt voor de moeite.
Welke moeite heb je zelf al gedaan?
Heb je al met google gezocht bijvoorbeeld?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:12:
dus het blauwe scherm geeft de bovenstaande tekst weer?

de tekst van dit scherm is handig :
http://www.dashboardwidge...ase/data/57/BSOD-0p6b.png

en dan met name welk bestand en de stopcodes. (die je weer kunt googlen om te kijken waar het aan ligt)
Dit krijg ik dus niet. Mijn scherm wordt zwart en mijn pc start opnieuw op. Dan krijg ik in windows de melding die hierboven staat. Meer niet

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Dit kun je uitschakelen met msconfig

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
@M1key,

Je kan het opnieuw opstarten uitstellen door het volgende te doen (in ieder geval in Vista, zal voor Windows 7 niet anders zijn):

- Ga naar de eigenschappen van 'Computer'
- Bij de taken links, klik op 'Geavanceerde systeeminstellingen'
- In het nieuwe venstertje dat opent, ga naar het tabblad 'geavanceerd'
- Klik op 'Instellingen' onder het kopje 'Opstart- en herstelinstellingen'
- Vink het vakje 'Computer automatisch opnieuw opstarten' uit en druk op OK.

Een bluescreen heeft vaak te maken met hardware (met name voeding en geheugen), of een gare driver. Hoewel Windows 7 een stuk robuuster is dan de vorige Windows versies kunnen drivers 'm nog steeds op de knieën krijgen. Vandaar dat de info van de bluescreen belangrijk is.

Sowieso heb je niet gemeld welke voeding je hebt. Dat is namelijk een zeer belangrijk onderdeel voor een stabiel systeem. Kan je je voeding dus ook even hier posten?

Wat wel handig is, is dat je aangeeft wat je zelf gedaan hebt om het probleem op te lossen. Het tweakers forum is een plek met veel mensen die veel kennis hebben, maar eigen input en eigen initiatief wordt zeer gewaardeerd. Het is niet de bedoeling dat je je problemen hier meer dumpt voor andere om op te lossen.

En nog puur als tip: probeer je topic titel nog wat duidelijker te formuleren dan 1 woord. Hoe duidelijker de titel, hoe beter je geholpen kan worden en hoe meer aandacht je post trekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk1983 op 16-11-2009 11:14 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is van Coolermaster 620 Watt. Dit moet in principe meer dan genoeg zijn.

Ik heb natuurlijk zelf ook al google afgezocht op deze foutmelding, maar dat komen zoveel verschillende antwoorden naar boven dat ik niet wist waar ik moet beginnen.
In het vervolg zal ik mijn teksten aanpassen!

Verwijderd

Heei,

ik heb ook dit probleem met mijn pc. Maar ik heb wel een andere foutcode. Ik heb ook al gekeken naar de drivers aangezien op de onderstaande site wordt gezegd dat het een videokaart fout is...
http://social.answers.mic...96-4d75-90dc-5b9b806db415
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF80002D5EFB9
BCP3: FFFFF88006E68740
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\121209-22978-01.dmp
C:\Users\Koos\AppData\Local\Temp\WER-38454-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PC:
OS: Windows 7 Ultimate 64Bit (+Windows Vista dual boot die ik nauwelijks gebruik)
Dell XPS 420
CPU: Quad core Q6600 2.4Ghz
RAM: 6GB DDR2 800Mhz
HDD: 2x 250GB in RAID0 + (niet origineel: Samsung spinpoint F1 750GB)
VIDEO: Nvidia Geforce 8800GT 512MB
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het probleem heeft zich tot nu toe zo'n 3 keer voorgedaan. Hiervan was de eerste keer op het exacte moment dat ik een USB stickje inplugde. De andere 2 keer waren bij het opstarten precies op het moment dat je normaal je password kunt intoetsen om op je account te komen. Dit was allemaal met de windows 7. Voortijd heb ik met dat USB stickje en al het andere nooit last gehad.

De driver is de nieuwste die Nvidia op dit moment te bieden heeft en is ook bedoeld voor windows 7 64 bit. Deze was trouwens wel vereist aangezien zonder nieuwste driver mijn scherminstellingen niet goed konden worden ingesteld. (op het 2e scherm was er een permanente zwarte balk)

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Ik zou het zoeken bij je geheugen. Kijk of de timings en het voltage goed staan. Kijk eventueel op het forum van OCZ en zoek naar mensen met dezelfde configuratie, voor timings e.d. Succes!

| system specs |

Verwijderd

ik heb gekeken bij de configuratie, (duurde wat langer vanwege ander onbelangrijk probleempje) maar de geheugenschijfjes waren allemaal op het goede aantal Mhz, en ik heb ze ook gekocht met het gelijke voltage.
Wel heb ik voor de rest gekeken naar nieuwe drivers.. niks gevonden wat verouderd was.

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 11:00
Is je bios wel up to date (ondersteund je bios je processor al)?
Ondersteund je Mobo je geheugen?

Verwijderd

ik heb een foto gemaakt van het blauwe scherm, aangezien het te snel gaat om het normaal door te lezen. Mijn pc start ondertussen alleen nog maar goed op in de safe mode (ook met netwerk optie), bij normale opstart doet hij het elke keer niet :?

de foto van het scherm:
http://foto-uploaden.nl/zie/ykqvxrj

Het geheugen wordt ondersteund tot 8GB en tot 800Mhz. Aangezien hij na fabricage nauwelijks is aangepast (alleen extra geheugen en een HDD erbij) ga ik er vanuit dat het geen voeding problemen zijn.

*edit: het bios is up to date, ik heb A07, dat was de nieuwste die dell ongeveer half 2008 heeft uitgebracht. Verder verklaart dell dat de pc wel moet werken met windows 7.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 12:37 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Heb je Norton anti-virus geïnstalleerd? Een oude versie van Norton komt in mijn zoektocht op Google regelmatig naar boven als oorzaak van de SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION.

Het kan ook geen kwaad om de geheugen dump ergens te posten. Voeding- en geheugenproblemen geven meestal een IRQ_IS_NOT_EQUAL_OR_LESS en geen SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION. Het heeft waarschijnlijk met een service (=software) te maken die moeilijk doet. Ga na of je recent (vooral oude) software geinstalleerd hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

de pc is nu bezig met een uitgebreide systeemtest vanaf een meegeleverde Dell cd (32bit). Mocht dit niks opleveren, is het dan nog verstandig om de memtest te doen die op de w7 staat? (aangezien deze 64bit is, en ook vanwege wat luuk hierboven uitlegt)

Ik heb wel recent een nieuwere versie van intel matrix storage controller gedownload en ik heb echt pas geleden een nieuwere versie van de Nvidia site afgehaald voor de videokaart. Oude versies downloaden doe ik normaal niet aan.

ik heb verder geen norton anti-virus, dus dat kan het niet zijn. En hoe kom ik aan de geheugendump?

*edit:
misschien kan het ook iets te maken hebben met dit probleem wat ik had (hiervoor had ik ook last van het blauwe scherm, maar minder vaak)
Hoi,

ik heb laast Acronis True Image geinstalleerd. Daar zit de functie try&decide op, zodat je software installaties (met mogelijke virussen of andere problemen) kunt uitproberen en dan later de aanpassing toepassen of annuleren. Nadat ik wat had uitgeprobeerd heb ik geselecteerd dat hij zou herstarten en de veranderingen zou toepassen.

Op het begin was hij na het herstarten na een tijdje blijven haken op 99% toen de stroom (zoals wel vaker bij ons gebeurt (studentenhuis)) uit. Nu ik de pc op nieuw heb opgestart blijft hij continue staan op 0%.

wat ik zie op mijn scherm:

|standaard bericht systeemconfiguratie|

starting acronis loader...
starting committing...
status of commit: 0% ----<@

het slangetje (----<@) blijft wel steeds bewegen (wat eigenlijk ook niks betekent) maar verder doet hij helemaal niks. Omdat de optie voor de opstartoptie is gezet van mijn OS (w7 en wVista in Dual Boot) kan ik mijn pc niet meer gebruiken. Ook is er in de opstartoptie en in BIOS niks meer te vinden wat effect kan hebben.

De versie van het programma is de 2009 of 2010 versie, dat weet ik niet zeker maar ik kan het niet meer op de pc controleren (ik zit nu op de laptop)

PC gegevens:
OS: Windows 7 Ultimate 64Bit (+Windows Vista dual boot die ik nauwelijks gebruik)
Dell XPS 420
CPU: Quad core Q6600 2.4Ghz
RAM: 6GB DDR2 800Mhz
HDD: 2x 250GB in RAID0 + (niet origineel: Samsung spinpoint F1 750GB)
VIDEO: Nvidia Geforce 8800GT 512MB

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen ben ik deze persoon zeer dankbaar _/-\o_ ik kon ook op de support site van Acronis alleen maar andere onderwerpen vinden.

*edit:
ook met systeem recovery via de windows cd gaat het niet, ook niet met een van de functies die erbij zit. En de image die ik heb gemaakt van de windows 7 OS is om een of andere vage reden niet mogelijk om te laden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb een backup gemaakt via de acronis true image, waar ook het try&decide onder valt. De software waar ik bang voor was is niet het probleem. Het is de acronis true image, een programma wat ik wel vertrouwde, dat problemen veroorzaakt. Ik kan blijkbaar het image niet meer herstarten. En via de windows cd kan ik ook geen opstartproblemen herstellen, dan geeft hij een foutmelding.

hoe herstel je verder de bootsector?

*edit:
Het probleem is opgelost!
Door een extra windows te installeren in op een met acronis disk director vrijgemaakt stuk harde schijf was blijkbaar het bootfile genoeg hersteld om weer zinnig te reageren.

Vervolgens kon ik het oude windows7 (wat een beetje instabiel was) opstarten en herstellen naar de oude backup.
Misschien zou het ook wel zijn gelukt met de cd van acronis true image, maar die had ik niet voor de hand
edit2:

dit zal de plek van de dump wel zijn.. zodra de pc klaar is met de test en er niks zinnigs uit is gekomen zal ik de dump even posten!
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\121209-22978-01.dmp
C:\Users\Koos\AppData\Local\Temp\WER-38454-0.sysdata.xml

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 13:30 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:52

Quad

Doof

Misschien is het handig om "Debugging tools for Windows (x86)" Te downloaden.
En daar de DUMP in te laden, zo zie je welke error het precies is (welke driver bijvoorbeeld).

Heb je niet toevallig PC Doctor ofzo op je pc staan?
Zorgde bij veel klanten van mij ergernis :) (nee niet mijn schuld)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

ik heb geen PC Doctor ;) dat is idd een PRUTprogramma. Van dat windows debugging tools, het zegt me helemaal niks van wat ik moet doen! Hij kan de dumpfile ook niet openen, nadat ik af ben van de -owner- beveiligingen enz. geeft dat debugging tools aan dat hij het niet kan openen (als dumpfile geopend) Verder zegt het programma me weinig, dus ik zou het zo niet weten...

Wel heb ik de dump file geupload op:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AMLNNOID44C

• Quad

Quad

Doof

Je start dan WinDbg, en om dump file te openen, ga je naar file > Open crash dump
Dan gaat hij debuggen en onderaan staat als het goed is: "Probably caused by : vul maar in"

En wat je dump file betreft, hij pakt hem niet.

nggyu nglyd

Verwijderd

ja dat bedoel ik dus, bij bij pakt hij de alle 4 dumpfiles die in de map staan niet.

Verder is hij nu ineens wel weer 2x normaal opgestart, ik had tussendoor niks veranderd...
Uit de test is trwns niks gekomen

wat kan ik nu het beste doen dan?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 20:37 ]

• Quad

Quad

Doof

Ik bedoel de dump file wat je hebt geupload, hij kan hem niet downloaden want hij gaat dan naar mijnbestand.nl

nggyu nglyd

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Het blauwe scherm verklapt me dat er hardwarematig niet veel kan mis zijn, anders kreeg je zelfs dit niet. Straffer nog, pas als windows geladen wordt duikt er een zware fout op. Je hebt na die zware update windows toch compleet opnieuw geïnstalleerd? Soms doet windows al erg moeilijk als je enkele drives zit te versteken, dan zwijg ik helemaal over processor en geheugen. Start eens met een linux-live cd op, als dat lukt, en 't geheugen wordt herkent sta je al een stap verder. Of sla ik de bal helemaal mis ? ;)

Verwijderd

ik denk dat je hiermee te ver gaat, aangezien ik met deze configuratie al heel lang een werkende versie van vista heb. Deze heb ik nog steeds in dual boot erop staan.

verder opnieuw proberen met de dumps:
http://www.mediafire.com/?zjzvztjmnyi
http://www.mediafire.com/...essed (zipped) Folder.zip

dit keer is het een zip-file met 5 dump bestanden ;)

• Quad

Quad

Doof

Thnkz voor de dump's, ik heb de volgende file eruit kunnen halen wat voor je BSOD zorgt: ntoskrnl.exe
Nu uitzoeken waar die file voor nodig is ed, en zo nodig fixen.
>Google<

Edit: Ik lees intussen ook dat het te maken kan zijn met een Harde schijf in je systeem dat zijn einde nadert en niet alles wegschrijft, gezien je raid0 draait, zou het daar wel eens mee te maken kunnen hebben. (F1 van samsung zuigen in raid, is mijn ervaring)
Je hebt die 750GB niet in raid0 zie ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 15-12-2009 01:43 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Volgens mij kan je aan de BSOD zien of het aan de hardware of software ligt.

BCP2: FFFFFA8004F174F8

Hier mee kan je uitrekenen in de hoeveelste bit de fout zit.

Als deze code steeds het zelfde blijft bij een BSOD is het een hardware fout.

Veranderd deze code steeds dan ligt het aan drivers/software.
Want dan crasht je systeem steeds in een andere bit sector en heeft hardware er niks mee te maken.

Ik zal nog ff opzoeken hoe je het ook alweer precies kan uitzoeken, heb het ooit geleerd om met 3x BSOD er achter te komen of het hardware of software is.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:03:
Als deze code steeds het zelfde blijft bij een BSOD is het een hardware fout.
Alle 5 de dumps zijn dezelfde.

nggyu nglyd

Verwijderd

dit betekent dus dat mijn harde schijf een fout veroorzaakt...

Moet ik nu zorgen dat ik een nieuwe harde schijf krijg? of is dit nog op een andere manier op te lossen?
Ik begrijp dat ik met mijn raid0 systeem wat meer risico loop of falen, maar hoe erg is dit?

ps
Ik merk net dat de garantie net 2 maand verlopen is, dus ik kan het niet geheel op garantie gooien, maar als het goed is wel gedeeltelijk (kan het uberhaupt op garantie??)

Ook zit ik nu op mijn vista, en voordat hij opstarte ging hij eerst bezig met opstartherstel... (ik heb vista al een hele tijd niet meer gebruikt)

nog een keer een edit:
Kan het ook komen doordat ik laatst wat geklooi heb gehad met een usb stick die ik voor readyboost gebruik? (en nu tevens ook als bootable device om mijn image te kunnen herstellen)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 14:18 ]

Verwijderd

weet iemand wat ik het beste kan doen??

• Quad

Quad

Doof

Ik zou de harde schijf testen met een test programma, ff niet uit mijn hoofd welke geschikt is, maar Samsung heeft vast wel iets..

nggyu nglyd

Verwijderd

Probeer HDDSMART of HDDSMART ofzo iets eens.

volgens mij test de je hdd op een aantal punten.

• Quad

Quad

Doof

Sowieso is mijn ervaring dat je als je test en hdd is fail, stuur hdd MET test result, levert snelste een nieuwe hdd op :)

nggyu nglyd

Verwijderd

Ik heb dit keer een full HDD check gedaan via de cd die door dell was geleverd. Daar gaf hij geen fouten aan.
wel gaf hij een fout aan bij de memtest:

http://foto-uploaden.nl/zie/8ta9uy6

het blijkt dus aan het geheugen te liggen. misschien dat mijn vista het wel doet omdat die 32bit is en dus niet alle 6GB kan gebruiken. Nou moet ik alleen nog even kijken welk geheugenkaartje het is van de 4 en dan gaat die op voor de garantie!

• Quad

Quad

Doof

Hm, en als je dual channel gebruikt, moet je de andere reepje(s) ook mee sturen ;)
Edit: Ondersteund je mobo wel 6GB ram? (Stel dat alle reepjes 1 voor 1 wél door test komen, wat dan? ;).

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 18-12-2009 14:10 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

ja en helaas heb ik dus ook precies de situatie die je hebt beschreven. zodra ik twee ram reepjes tegelijk erin doe geeft hij de memory compare error. Daarom snap ik er ook weinig van. verder mijn pc ondersteund tot 8GB ram, en ondersteund vista 32 en 64 bit. voor w7 leveren ze geen ondersteuning, wel zeggen ze dat w7 snel erop is getest en dat werkte.

ik zit nu in de wachtrij voor telefoon bij dell :(
Het ligt ook niet alleen aan windows 7 met dell aangezien de diagnostics cd telkens een fout geeft.

edit:
hmm.. heb je ruim een half uur gewacht en btg opgemaakt, word je afgekapt :( |:(
(moet ik wel bij zeggen: mijn ervaringen bij Dell waren hiervoor zeer goed ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 17:02 ]

Verwijderd

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik heb een bericht naar Dell gestuurd maar ze hebben nog niks geantwoord.. Mijn mobo zou het gewoon moeten ondersteunen, maar blijkbaar gaat er toch iets fout...
bvd

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk een gesprek kunnen voeren met een Dell support mannetje, heel kort samengevat zei hij dat het niet meer onder Dell valt, aangezien ik het systeem met geheugen heb uitgebreid wat niet van Dell is. Verder zei hij dat de memory compare error kwam door het verschil in het geheugen schijfjes van 1GB en 2GB, maar buiten dit verschil zijn de schijfjes identiek. Hij zei ook dat het kon komen doordat ik een dual boot systeem heb geinstalleerd.

Hij gaf mij het advies om alle sockets met alle verschillende schijfjes een voor een uit te testen, maar vermelde daarbij dat ik de support verder kwijt ben aangezien het feit dat ik er niet originele ram schijfjes in heb gehad mijn pc kan hebben gemold...

Klopt het wel wat hij zegt of zit hij onzin te verklaren?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Dualboot maakt niks uit.
Geheugen testen met memtest86 4.0 bootable cd.
Bij een fout 1 voor 1 testen.
Indien alles goed dan samen testen.
Bij fout, de instellingen van de fabrikant downloaden, hoe het geheugen in te stellen, bijv welk voltage. Dit met de hand in de pc instellen. (weer memtest laten lopen, bij elke wijziging)

Indien nog niet goed, dan naar lokale pc boer gaan en geheugen erin laten zetten. Geheugen kan zeer gevoelig zijn, daarom laten doen(anders moet je misschien 3 x alles terug sturen, totdat je goede hebt).
Pagina: 1