Eén externe HD voor 2 mediaspelers?

Pagina: 1
Acties:

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01 21:51
Ik heb de volgende vraag, waar ik maar geen helder antwoord op kan krijgen via Google.
Ik heb een WD HD TV en wil er, zodra ie uit is, een Logitech Squeezebox Touch bij kopen.
Beide spelers kunnen via USB een externe HD accessen, zonder dat een PC nodig is (de Touch kan zelfs ook nog als wireless server fungeren blijkbaar, maar dat terzijde).
Mijn vraag is nu:
Kunnen beide spelers van een en dezelfde harddisk lezen (en schrijven, voor de device database)?
Zo ja, hoe doe ik dat, USB-splitter oid?

Edit: heb zojuist een mail gekregen van Western Digital; die wisten het ook al niet.

[ Voor 8% gewijzigd door dura op 13-11-2009 21:36 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, dit zal niet gaan. Een USB opslag device wordt "geclaimed" door een host. In dit geval zal je meeraan een NAS moeten gan denken, tenminste als beide mediaspeler beschikken over een netwerk interface.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wel kan is er een USB switch tussenzetten, maar in dat geval kan slechts 1 van de 2 apparaten er gebruik van maken. Maar je hoeft enkel de switch om te zetten, niet de kabels te verwisselen.

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01 21:51
Ha, dank je wel beste mensen.
Blij dat ik nu dankzij Dune weet dat het niet gaat en waarom niet, en TERW_DAn heeft met een interessante mogelijkheid gegeven om het toch voor elkaar te boksen. Even opstaan en die switch omgooien is niet te veel gevraagd, dat lijkt me een goede weg naar m'n doel (tenzij er IR-USB-switches bestaan natuurlijk 8) ).
Nogmaals bedankt, heb hier tijden naar gezocht, helemaal helder nu.