Toon posts:

Firewall probleem met twee routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Hier thuis hebben we een modem/router welke ons huis van internet voorziet.
Tevens heb ik zelf een router op mijn kamer welke mijn kamer van internet en netwerk voorziet.

Nu wil ik dus torrents downloaden maar utorrent zegt dat ik een firewall heb. Dit leek me dus een probleem dus heb ik poorten open gezet.

Dus visueel:
code:
1
2
3
Internet <--> Modem/Router <--> Router2 <--> Computer
              10.0.0.1          10.0.0.69
                                192.168.2.1  192.168.2.2

Nu heb ik dus in mijn Modem ingesteld dat 10.0.0.69 in de DMZ moet, dus ik ga er vanuit dat al het verkeer doorgevoerd wordt naar Router2.
Daarna heb ik in Router2 een DMZ naar 192.168.2.2 gezet.

In al mijn godsgruwelijk geniale logica zou dit moeten werken, maar utorrent maakt een probleem. Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? En is er een manier om te kijken waar de verbinding wordt geblocked?

Kortom: Help!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso, waarom zet je er geen switch of accesspoint tussen ipv die 2e router? Dat lijkt me toch simpeler in te stellen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _the_crow_ op 13-11-2009 12:42 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:42:
Sowieso, waarom zet je er geen switch of accesspoint tussen ipv die 2e router? Dat lijkt me toch simpeler in te stellen. :)
De wireless van Router2 is duizend keer beter dan dat van de modem. En 3 draadjes trekken naar de switch gaat me veel te veel kabels opleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 12:43 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:43:
[...]

De wireless van Router2 is duizend keer beter dan dat van de modem. En 3 draadjes trekken naar de switch gaat me veel te veel kabels opleveren.
Oke, maar dan koop je toch accesspoint/switch met wireless dat duizend keer beter dan dat van de modem.

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:45:
[...]

Oke, maar dan koop je toch accesspoint/switch met wireless dat duizend keer beter dan dat van de modem.
Had ik kunnen doen, maar dat heb ik niet.
Het gaat me om deze situatie en dat werkend te krijgen. Als ik er veel geld tegen aan wil klatsen huur ik wel een ICT bedrijf in om het aan de praat te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 12:48 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:23

-ET-

Phone Home

Dan gebruik je je router toch als switch/AP

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Door de tweede router als dmz/default server bestemming op te geven in router 1 kun je problemen krijgen in het verzorgingsgebied van router 1. Als die pc's een firewall rule en poortmap nodig hebben, krijgen ze dat nu niet meer. (alles gaat naar router 2)

Je zou op router 1 specifiek de voor utorrent benodigde poorten naar router twee door kunnen laten sturen, en dan op router twee dat weeer op de juiste pc uit laten komen. (wel even een dhcp reservering aanmaken voor die machine)

Of inderdaad router 2 als switch / AP inzetten.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1